۲۲:۲۸:۰۲ - شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
جشنواره فیلم کوتاه “آتش عشق” با معرفی آثار برتر، خاتمه یافت
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه آتش عشق، با حضور سیدمختار امیری معاون اجرایی فرماندار، صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، جعفری شهردار مرودشت، عباسی رییس اداره امور کتابخانه ها و اعضای شورای شهر، هنرمندان و شهروندان برگزار شد.   در ابتدای این برنامه، غلامعلی

IMG_20170316_100735

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه آتش عشق، با حضور سیدمختار امیری معاون اجرایی فرماندار، صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، جعفری شهردار مرودشت، عباسی رییس اداره امور کتابخانه ها و اعضای شورای شهر، هنرمندان و شهروندان برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه، غلامعلی نوروزی رییس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی مرودشت و دبیر جشنواره آتش عشق، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی جشنواره بیان داشت:  پس از مدتهای مدید و به دنبال تغییرات صورت گرفته در اداره، درصدد بودیم که انجمن فیلم را مجددا پویا سازیم و حادثه دلخراش پلاسکو، بهانه ای شد تا ضنن همدردی با شهدای این حادثه، فرصتی را برای هنرمندان و علاقمندان عرصه فیلم کوتاه فراهم آوریم.

 

وی افزود: به همین منظور و در جهت تسهیل شرکت اقشار مختلف در این برنامه، قالب موبایل برای فیلمها در نظر گرفته شد تا شهروندان از قابلیت های گوشی های همراه خود در جهت پرسشگری و بیان مشکلات و انتقال آتها به مسئولین استفاده نمایند.

 

دبیر جشنواره عشق با اشاره به ارسال بیش از بیست و پنج اثر به دبیرخانه این جشنواره اظهار نمود: حضور اقشار مختلف در این جشنواره از جمله دانش آموزان، مربیان مهدهای کودک، هنرمندان حرفه ای و … دلگرم کننده بود.

 

شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در ادامه این برنامه، فداکاری آتش نشانان را در وهله اول مرهون فداکاری خانواده های ایشان و سپس تلاش شبانه روزی نیروهای آتش نشانی دانست.

 

وی ضمن خیرمقدم به داداله پرویزی فرمانده فرهنگدوست و هنرمند سالهای جنگ مرودشت،بیان داشت: یادمان نرود اگر امروزه آرامشی در جامعه حکم فرماست، از رشادت رزمندگانی است که خالصانه جان خویش را کف دست گرفته و به جبهه های نبرد شتافتند.

 

وی حادثه پلاسکو را به لحاظ عمق و ماهیت، یک شوک بزرگ دانست و عنوان داشت: این حادثه آنقدر  ناگهانی بود که حتی نیروهای گوش بزنگ و همیشه حاضر در صحنه آتش نشانی را هم غافلگیر ساخت اما این حسن را داشت که ارزش کار و بزرگی روح آتش نشانان دیده شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت افزود: اگر از ما پرسیده شود که آیا حاضرید برای کسی که نمی شناسید و با او قرابت فکری ندارید و حتی ممکن است دشمن شما باشد، جان خود را به خطر بیندازید، صادقانه جواب منفی می دهیم و این همان نقطه فرق بین عشق و وظیفه است چرا که  وقتی صدای آژیر آماده باش به گوش می رسد،آتش نشان نمیداند که فرد حادثه دیده کیست.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از عوامل برنامه، خاطرنشان ساخت: عشق و فداکاری آتش نشانان قابل به تصویر کشیدن نیست و تلاش دست اندرکاران جشنواره، تنها بر این بوده که ضمن ایجاد خاطره ای خوب برای آتش نشانان، به شهروندان خاطرنشان سازند که برخی، آسایش خود را به خطر می اندازند تا سایرین در آسایش باشند.

 

مهندس جعفری شهردار مرودشت نیز در بخش دیگری از برنامه ضمن تشکر از اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در هکاری با مجموعه شهرداری و تجلیل از زحمات آتش نشانان مرودشت بیان داشت: به فراخور افزایش جمعیت، تنوع و گوناگونی حوادث، ایجاد ساختمانهای بلند، تردد زیاد و ترافیک، استفاده از خدمات داخلی در ساختمانها مثل آسانسور، حوادث نیز بیشتر شده و نیاز است آگاهی شهروندان نیز در خصوص حوادث افزایش یابد.

 

وی افزود: قبلا سازمان آتش نشانی، فقط وظیفه مهار آتش را به عهده داشت ولی با توسعه زندگی شهری، ارائه خدمات ایمنی نیز به آن افزوده شد و در این میان، هیچ چیز مثل فرهنگ نمیتواند عکس العمل مردم را نسبت به این مسائل افزایش دهد.

 

شهردار مرودشت با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در معاونت فرهنگی این سازمان بیان داشت: مهم ترین این اقدامات انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای تعلیم آداب اجتماعی به دانش آموزان در مقطع پنجم ابتدایی و تفاهم نامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با درایت آقای صالحی و مهندس حبیبی مقرر شده در تمام مسایلی که مربوط به شهرنشینی و حقوق شهروندی است، برنامه های مشترک داشته باشیم.

 

در ادامه این برنامه، نفرات برتر بخش های مختلف مسابقه به شرح زیرمعرفی شدند:

 

موبایل آماتور:

سوم: مهران علیزاده- تیغ آتش

دوم:مرتضی احمدی-آتش عشق

اول: علی نوروزی (آتش نشان ایستگاه شماره ۳)-آتش عشق

موبایل حرفه ای:

سوم:رضا مختاری- فراموشی

دوم:هادی امامی مقدم- دیازپام

اول:ماندانا هوشمندیان- بودن

فیلم:

سوم:سعیدقائدشرف- غزلی برای پدر

دوم:سجاد زارع – ۱۲۵

اول:حسن دهقانیان- آرمان اصلاح پذیر- شب بارانی

 

لازم به ذکر است که در این نشست ضمن تقدیر از روسای ایستگاه های چهارگانه آتش نشانی مرودشت، از سوی دبیرخانه جشنواره، چهار قطعه فرش ۱۲ متری جهت استفاده در نمازخانه ایستگاه های آتش نشانی مرودشت اهدا گردید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر