۱۵:۳۴:۴۳ - چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
برگزاری کارگاه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مرودشت
کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان مرودشت با بررسی سه مبحث، روز جهانی بهداشت وهفته ملی سلامت، کنترل سالک،  بهداشت مساجد و اماکن متبرکه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مرودشت برگزار شد.   به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت سیروس قلیچ خانی با اشاره به روز جهانی بهداشت و

amniat

کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان مرودشت با بررسی سه مبحث، روز جهانی بهداشت وهفته ملی سلامت، کنترل سالک،  بهداشت مساجد و اماکن متبرکه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت سیروس قلیچ خانی با اشاره به روز جهانی بهداشت و هفته ملی سلامت در خصوص نامگذاری شعار امسال هفته سلامت، گفت افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روحی روانی ست که باید جدی گرفته شود.

 

سرپرست مرکز بهداشت در مورد آمار بیماری افسردگی گفت حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد مردم جهان  ، دوازده و هفت دهم درصد مردم ایران و در استان فارس دوازده و شش دهم درصد و در شهرستان مرودشت ۱۰ الی ۱۲ درصد به این بیماری گرفتار هستند که از این بین ۶ هزار نفر دچار اختلال روحی روانی و ۱۲ درصد آنها مشکل اعصاب و روان دارند.

 

قلیچ خانی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور و راه اندازی سامانه سیب در کنار آن، شاهد ارتقائ  سطح سلامت جامعه خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه بیشترین سهم را در سلامت جامعه مردم و ارگانهای دیگر دارند گفت ۲۵ الی ۳۰ درصد سهم ما در بهداشت جامعه می باشد و از ۳۰ تا ۸۰ درصد ادارات و مردم نقش به سزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارند.

 

کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های شهرستان با تقدیر از همکاری و عملکرد اداراتی که در بحث پیشگیری از سالک همکاری نمودند گفت: خوشبختانه با اقداماتی که امسال انجام شد آمار سالک از تعداد یک هزار و ۶۴۴ نفر در سال ۹۴ به ۶۴۴ نفر در سال ۹۵ کاهش داشته ایم که این آمار حدود ۵۶ در صد کاهش داشته است.

 

محمود علی زارعی افزود: امسال نیز مثل سال گذشته طرح لانه کوبی و جونده کشی از اواخر فروردین شروع شده و با همکاری و اطلاع رسانی ادارات شاهد کاهش بیماری سالک باشیم.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خواستار همکاری ادارات در برگزاری هرچه بهتر هفته  ملی سلامت در شهرستان شد.

 

محمد کریم میرزایی بحث پزشک خانواده و طرح تحول سلامت را یکی از اقدامات خوب دولت دانست خواستار این شد با پیگیری مشکلات و ضعف های این طرح ها از نارضایتی مردم کاسته شود.

 

وی با اشاره به نیاز شهرستان و لزوم آگاه سازی و  اطلاع رسانی صحیح مسائل بهداشتی به شهروندان خواستار راه اندازی کانال تلگرامی با حضور کارشناسان شبکه بهداشت  شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر