۱۱:۵۷:۱۰ - یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
تشکیل دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری مرودشت+ تصاویر
نخستین جلسه دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری مرودشت تشکیل گردید.   به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ در ابتدای این نشست که با تلاوت قرآن توسط سید منصور میری پیشکسوت موسیقی و با حضور مسئولین انجمن های فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت

۲۰۱۷۰۴۱۸_۱۷۰۷۴۳_1

نخستین جلسه دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری مرودشت تشکیل گردید.

 

به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ در ابتدای این نشست که با تلاوت قرآن توسط سید منصور میری پیشکسوت موسیقی و با حضور مسئولین انجمن های فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برگزار گردید، سلیمانی کارشناس هنری اداره ضمن خیر مقدم به حاضرین، به ضرورت تشکیل مجدد این دبیرخانه جهت اهمیت بخشی به فعالیت های فرهنگی هنری اشاره کرد.

 

وی با تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط انجمن ها درسال ۹۵ دلیل تشکیل دبیرخانه پس از یک وقفه ۱۰ ساله را لزوم انسجام و یکپارچگی در برنامه ریزی های حوزه فرهنگ دانست و گفت: وضعیت موجود درخور شأن اصحاب فرهیخته این بخش و مخاطبین ارزشمند آن نیست.

 

سید منصور میری پیشکسوت موسیقی، جریان یافتن بیش از پیش اخلاق و حفظ حرمت اساتید این حوزه را ضروری دانست و خواستار پیگیری مطالبات کلان این حوزه از مجاری اداری شد.

 

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و لزوم مشارکت بخش فرهنگ در رویدادهای اجتماعی اعلام کرد: افرادی که از بخش فرهنگ توقع همراهی دارند، ضرورتأ باید به دغدغه های فعالان این بخش اهمیت داده و مطالبات فرهنگی و هنری شهر را پیگیری نمایند.

 

۲۰۱۷۰۴۱۸_۱۷۰۷۳۱
ابراهیم شکوهی مدرس نقاشی و مسئول انجمن تجسمی با اعلام این موضوع که فرهنگ، مفهومی حقیقی و پویا است و ما بخشی از این کلیّت هستیم گفت: به نظر می رسد نیازمند تعریف درست و جامعی از فرهنگ و هنر در شهرستان هستیم.

 

وی با اشاره به بضاعت فراوان هنرمندان مرودشت، به کمبودهای ساختاری و ضعف فضاهای اداری بخش فرهنگ اشاره و خواستار تعامل بیشتر بخش فرهنگ با ادارات فرهنگی و نهادهای اثر گذار مانند: آموزش و پرورش، شهرداری، میراث فرهنگی و… شد.

 

شکوهیی افزود: در بخش خلاقیت های هنری دانش آموزی با ضعف ایده مواجه هستیم و کتاب های موجود قدیمی و فاقد نگاه روز آمد است.

 

این دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته هنر دانشگاه تهران بر ضرورت ایجاد نگارخانه و نمایشگاه های دائمی هنر به منظور افزایش درک زیبا شناسی شهروندان تاکید نمود.

 

بردیا زارعی نماینده انجمن موسیقی درشورای سیاستگذاری استان نیز با مهم شمردن  مقوله کیفیت در اجراهای هنری و کنسرت های برگزار شده بیان داشت: در بخش کارشناسی آثار هنری دقت بیشتری لازم است تا شهروندان با محصولات هنری ارزشمند تری آشنا شوند.

 

۲۰۱۷۰۴۱۸_۱۸۴۹۱۳_4
مجتبی قهرمانی مسئول انجمن گرافیک ضمن تاکید بر لزوم حضور افرادی که تجربه و دانش روز را توأمان داشته باشند گفت: باید از ظرفیت حضور شهروندان در برنامه های هنری به نفع سایر انجمن ها نیز استفاده شود و مثلأ در کنسرت های موسیقی،  آثار سایر هنرمندان نیز به معرض تماشا گذاشته شود.

 

حسن شکری زاده مسئول انجمن موسیقی با اشاره به آسیب های موجود در بخش فرهنگ و هنر، تشکیل این دبیرخانه را امری ضروری دانست و استفاده مشترک انجمن ها از امکانات موجود را ضرورتی ناگریز برشمرد.

 

حمیدرضا روستا مسئول خانه فرهنگ سیدان و مدرس فیلم و سینما با اشاره به نزدیکتر شدن فضای فکری جوانترها و پیشکسوتان خاطرنشان ساخت: افراد با تجربه، در قبال تربیت نسل آینده هنرمندان مسئولیت دارند و باید از خود گذشتگی کنند.

 

وی فعالیت در بخش فرهنگ و هنر را نیازمند معیار و سنجه دانست و افزود: برای شناساندن نخبگان فرهنگی، نیازمند موزه هنرمندان و فضایی برای نمایش افتخارات این بخش هستیم.

 

۲۰۱۷۰۴۱۸_۱۸۵۰۰۶_5

بصیرت اکبری بازیگر و کارگردان تئاتر با ضروری دانستن حضور نماینده بخش فرهنگ در فرمانداری و شورای آموزش و پرورش عنوان کرد: برگزاری جشنواره گلستان خوانی، اتفاق خوبی است که باید تداوم یابد.

 

این هنرمند با سابقه عرصه نمایش شهرستان، افزایش ارتباط رسانه ای بخش هنر با مردم را مورد تأکید قرار داده و افزود: باید آثار هنرمندان مرودشت در سطح شهر به نمایش درآید.

 

خانم فتوحی مدرس خانه فرهنگ بر لزوم هماهنگی آموزش های هنر در شهرستان با اداره ارشاد تاکید نمود و ارتقاء کیفیت نمایشگاه های کتاب را خواستار گردید.

 

مهدی زارع مسئول انجمن اهل قلم برگزاری هر اتفاق هنری را یک مزیت برای شهرستان دانست و برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری، استانی و ملی را در مرودشت مورد تاکید قرار داد.

 

غلامعلی نوروزی مسئول انجمن فیلم و عکس و پویانمایی شهرستان، هدف این دبیرخانه را کمک رسانی به بخش فرهنگ  دانست و خواستار موضع گیری یکسان اصحاب فرهنگ و هنر در رویدادهای کلان اجتماعی شد.

 

علی مرادی مسئول انجمن ادبی باران، به لزوم تعریف عملیاتی فرهنگ برای فعالان این بخش اشاره و افزود: این دبیرخانه، ساز و کاری فراتر از از انجمن های هنری را می طلبد تا بتواند منتهی به شکل گیری هویت مدنی برای هنرمندان شود.

 

وی تعامل مداوم هنرمندان با شهروندان را مورد تاکید قرار داده و خواستار رونق هرچه بیشتر رویدادهای هنری از سوی اعضاء جامعه فرهنگ و هنر شهرستان شد.

 

مرادی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا ساز و کار تشویق و تنبیه فعالان این بخش با هدف الگوسازی و ارتقاء فعالیت ها درنظر گرفته شود.

 

۲۰۱۷۰۴۱۸_۱۸۴۸۲۶_3

در ادامه جلسه شهرام صالحی رئیس اداره با تشکر از حضور و فعالیت اعضاء انجمن های هنری در رویدادهای برگزار شده درگذشت زنده یاد اسماعیل هاشمی را ضایعه ای برای بخش فرهنگ و هنر دانست و گفت: ایشان الگوی شایسته ای برای فعالان بخش هنر بودند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان هنرمندان شهرستان و موفقیت های کسب شده در عرصه استان و کشور افزود: راه رسیدن به مطالبات کلان، گذشتن از موضوعات جزیی و دستیابی به بلوغ دسته جمعی است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با اشاره به تدوین اساسنامه انجمن مفاخر و تنظیم تفاهم نامه فرهنگی با شهرداری بیان داشت: درصددیم مفاخر فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر را به مردم معرفی کنیم و در کنار آن، برای نسل جوان الگوسازی کنیم.

 

دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با تاکید بر لزوم هوشمندی اصحاب فرهنگ و هنر در بهره گیری از فرصت های اجتماعی و پرهیز از انفعال خاطرنشان ساخت: اگر دچار کوچک ماندگی شویم و از تعاملات اجتماعی عقب بمانیم، فرصت ها را از دست خواهیم داد.

صالحی از مسئولین انجمن ها خواست که رخدادهای فرهنگی هنری شهرستان را دنبال کرده و از انرژی های موجود، در مسیر همپوشانی فعالیت های یکدیگر استفاده نمایند.

 

وی جنبش و جوشش را لازمه فعالیت های گروهی دانست و عنوان نمود: انجمن های فرهنگی و هنری، برای تداوم و اثرگذاری باید درگیر تعاملات اجتماعی شوند و از رویدادهای جاری غافل نشوند.

 

صالحی تشکیل دبیرخانه انجمن های فرهنگی وهنری را ضرورتی پیش روی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان دانست و گفت: پیگیری مطالبات صنفی هنرمندان باید توسط یک مجموعه واحد انجام گیرد و هدایت و راهبری بخش فرهنگ بایست توسط عناصر فعال همین بخش صورت پذیرد.

 

رئیس اداره ارشاد افزود: جامعه ای که هنرمندان و مفاخرخویش را نشناسد، هنوز بالغ نیست و برای رسیدن به این بلوغ، لازم است رفتارهای گروهی و مناسبات اجتماعی شهروندان، در فرآیندی هوشمندانه تحت تاثیر رویدادهای فرهنگی هنری قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، از حاضرین خواست برای مباحث عمومی بخش فرهنگ، تولید محتوا کرده و با بهره گیری از داشته های معنوی و هنری کشور عزیز و اسلامی مان ایران، جذابیت فرهنگی و هنری لازم را برای شهروندان ایجاد نمایند.

 

 

۲۰۱۷۰۴۱۸_۱۸۴۸۱۹_2


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر