۱۵:۴۱:۳۵ - چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
موج شادی؛ رهاورد «هفت سنگ» خاطره انگیز/ بازتاب پخش گزارش روستای حسن آباد سنجرلو در شبکه سه
پارس دشت، عابدین زارع- ساختار ساده و صمیمانه شیوه های ارتباط جمعی در گذشته، به پاس شب نشینی های زمستانه و خوانش داستان های سترگ شاهنامه فردوسی، امیر ارسلان نامدار، حسین کرد شبستری، دیوان نسیم شمال و قصه های در یاد مانده مردمان ساده زیست و خوش قلب این سرزمین با ورود به عرصه پر

d

پارس دشت، عابدین زارع- ساختار ساده و صمیمانه شیوه های ارتباط جمعی در گذشته، به پاس شب نشینی های زمستانه و خوانش داستان های سترگ شاهنامه فردوسی، امیر ارسلان نامدار، حسین کرد شبستری، دیوان نسیم شمال و قصه های در یاد مانده مردمان ساده زیست و خوش قلب این سرزمین با ورود به عرصه پر پیچ و خم تکنولو‍ی و حضور بی امام دستگاه های مختلف، به تدریج رو به ضعف نهاده، تلویزیون به عنوان رسانه تصویری تأثیرگذار و همیشه حاضر در محفل گرم خانواده، جایگزین شیوه های ارتباطی پیشین شده است.

 

امروزه نمی توان ارتباط تنگاتنگ اجتماع و رسانه –به وی‍ه در حوزه تصویر- را نادیده گرفت و از کنار آن به سادگی گذشت. هر فرد به عنوان مخاطب این عرصه، سهمی از رسانه تصویری داراست و به فراخور حال خویش، زمانی را به تماشای برنامه مورد علاقه اش اختصاص می دهد. خانواده به عنوان مخاطب ویژه تلویزیون، انتظار دارد نگاه صدا و سیما از سطح ملی و پایتخت محور به سمت و سوی منطقه، محله و جغرافیای بومی تغییر و جاذبه های فرهنگی –اجتماعی مناطق دوردست را پوشش دهد؛ حال باید دید که رسانه ملی تا چه حد توانسته است ظرفیت های بومی و محلی و منطقه ای را به مخاطب خویش بشناسد و آیا مسئولین، دست اندرکاران فرهنگی جامعه وفعالان بومی توانسته اند مددکار حوزه رسانه بوده، هویت اصیل فرهنگی مناطق را واکاوی کنند و به تصویر بکشند؟ امید که نقطه نگاه رسانه ملی به این سمت و سو سوق پیدا کند و تأثیر شگرف و هدفمند این ارتباط را در آینده نزدیک مشاهده کنیم.

 

اتفاق خوشایندی که در این راستا از سوی تهیه کننده محترم برنامه برنامه گلخانه شبکه سه سیما صورت گرفته، جای بسی قدردانی و سپاسگزاری دارد و در نوع خود، طرحی نوین و سامان یافته است که با تهیه گزارش از روستاها و مناطق دور دست پایتخت، فرصتی فراهم آورده تا کسانی که حتی تصور نمی کردند روزی روزگاری خود را در تلویزیون مشاهده کنند، حالا به سادگی روبروی دوربین گزارشگر برنامه می ایستند و درباره سریال شبکه به نقد و نظر می پردازند.

 

در هفته ای که گذشت، به بهانه پخش سریال “هفت سنگ” از شبکه ۳ سیما در شبهای ماه مبارک رمضان، روستای حسن آباد سنجرلو میزبان گزارشگر برنامه گلخانه بود که پس از تهیه گزارش جذاب و به یاد ماندنی عصر جمعه هجدهم مردادماه ۹۳، ساعت ۱۷:۲۰ از بر نامه “گلخانه” از شبکه سوم سیما پخش گردید و موجی از شادی و خرسندی را در میان مردم روستا برانگیخت تا با تماشای تصویر روستایشان از رسانه ملی به خود بقبولانند که آنها نیز توانسته اند برای دقایقی هم که شدی جایی در شبکه تصویری داشته باشند. شورا و دهیاری روستای حسن آباد سنجرلو به نمایندگی از اهالی کوشا و فهیم روستا این حرکت رسانه و عوامل آن را ستودنی دانست چرا که با ثبت تصاویر مردم و جاذبه های روستا در قالب تصویر صدا و سیما نوعی دلگرمی و شادمانی در میان اهالی بوجود آورد و نگرش مردم نسبت به محل زندگی خود را تغییر داده است.

 

در پایان اهالی روستای حسن آباد سنجرلو مراتب قدر دانی و تشکر خود را از عوامل برنامه گلخانه شبکه ۳، بویژه گزارشگر کوشا و توانمند برنامه، آقای عبدالصمد سلیمانی و همکار ایشان آقای غلامعلی نوروزی که فرصت را در اختیار مردم اهالی گذاشتند تا شاهد تماشای روستا از شبکه ملی باشند، اعلام داشته و از خداوند بزرگ و متعال برای ایشان موفقیت های روز افزون خواستارند.

e

f

a b c

  1. زمانیان   شهریور ۲, ۱۳۹۳  

    سلام
    هرچند بنده از اهالی ان روستا نیستم و حتی استان فارس، لیکن به واسطه دوستی با آقای سلیمانی خواستم تشکری داشته باشم از تهیه گزارشات زیبا و به یاد ماندنی ایشان امیدوارم همیشه موفق و موید باشند

  2. زارع   شهریور ۳, ۱۳۹۳  

    با تشکر از آقای زمانیان که قابل دانستند واز این مطلب شهر ما دیدن کردند.منتظریم بفرمایید از کدام استان ما را مورد لطف قرار دادند.

  3. زمانیان   شهریور ۴, ۱۳۹۳  

    سلام ممنون از اظهار لطف شما عزیز ….
    من از استان خراسان جنوبی و نگین کویر، شهرستان طبس مزاحم شما عزیزان شدم …
    آنهم به بهانه ی انعکاس پخش گزارش دوست گرانقدرم آقای سلیمانی که بیش از سالی است که افتخار آشنایی با ایشان را دارم وبرایشان آرزوی موفقیت و بهروزی بیش از پیش را دارم و البته روز کارمند رو به ایشون تبریک میگم
    برای شما عزیزان هم آرزوی موفقیت و سلامت دارم چرا که مشخص است که قدردان زحمات همشهریان خود بوده و در انعکاس خدماتشان زحمت می کشید …موید باشید یا حق


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر