۱۹:۳۳:۳۲ - یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴
مشت گره کرده آقای وکیل؛ نقد عملکرد نماینده محترم شهرستان مرودشت در جریان انتصاب استاندار فارس
پارس دشت- (نمایندگان فارس به شکل دسته جمعی در اعتراض به انتخاب جناب اقای افشانی به عنوان استاندار استعفا دادند و نماینده مرودشت، اقای برومندی با فریادهای مکرر و مشت گره کرده، به نماینده ی شاخص این حرکت مبدل شد).   این گزاره، عبارتی بود که در چند روز گذشته در رسانه های ملی و

estefa

پارس دشت- (نمایندگان فارس به شکل دسته جمعی در اعتراض به انتخاب جناب اقای افشانی به عنوان استاندار استعفا دادند و نماینده مرودشت، اقای برومندی با فریادهای مکرر و مشت گره کرده، به نماینده ی شاخص این حرکت مبدل شد).

 

این گزاره، عبارتی بود که در چند روز گذشته در رسانه های ملی و فضای مجازی مرتبا تکرار شد. در این رابطه با رعایت احترام به نمایندگان، خصوصأ نماینده محترم شهرستان های  ارسنجان، پاسارگاد و مرودشت چند نکته را بیان می کنیم.

 

۱- عموم مردم حوزه انتخابیه؛ به لحاظ اعتماد به دولت و شخص رییس جمهور، جناب آقای  دکتر روحانی از هر حرکتی که خدای ناکرده اخلالی در کار دولت ایجاد کند و فضای کار و خدمت را تحت شعاع قرار دهد، دلگیر می شوند. لذا این حرکت که فرایندی تند و رادیکال در تاریخ مجلس شورای اسلامی محسوب می شود، موجبات نگرانی مردم را فراهم ساخت.

 

۲- نظام جمهوری اسلامی بر اساس تفکیک قوا شکل گرفته است و قوای مقننه، مجریه و قضاییه به صورت مستقل به وظایف و مسئولیت های خود عمل می کنند و حدود و ثغور تعاملات و ارتباطات آنان بر اساس قانون اساسی مشخص می شود. در قانون اساسی جمهوری اسلامی حقوقی مانند قانون گذاری، رای اعتماد به وزرا، طرح سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح از اختیارات مجلس شورای اسلامی است. و همچنین اجرای قانون، انتصاب استانداران، فرمانداران و غیره بر عهده دولت است و نیز رسیدگی به جرایم و تخلفات و محاکمه متهمان وظیفه قوه قضاییه است.

سوال مردم از جناب آقای برومندی این است که آیا می توان حق قانون گذاری را از مجلس و یا حق رسیدگی به جرایم را از قوه قضاییه سلب کرد؟ طبیعی است که پاسخ منفی می باشد. پس چرا باید (استفاده دولت از حق قانونیش) شما را تا این اندازه عصبانی و پریشان سازد که خارج از عرف فریاد کشید و صحن علنی مجلس شورای اسلامی که باید نماد آرامش و مهربانی و رافت باشد را اینگونه آشفته سازد؟

 

۳- جناب آقای برومندی! حوزه انتخابیه شما در مباحث مربوط به جاده، عمران روستایی، گاز رسانی، کشاورزی، کار و اشتغال، فضاهای ورزشی، درمان و سلامت و …. دارای مشکلات گوناگون است و حل و فصل این مشکلات در گرو تعامل مطلوب با دولت است. شما چگونه با این روش و با این عصبانیت و خشم نسبت به اعمال حق قانونی دولت، می توانید با این مجموعه تعامل سازنده داشته باشید و راه رسیدن به پیشرفت را در حوزه انتخابیه هموار سازید؟

 

۴- پرسش دیگر از شما این است که آیا این حرکت رادیکال با «همدلی و هم زبانی دولت و ملت» که مقام معظم رهبری فرمودند و سال ۹۴ را به این عنوان نامگذاری کردند، وجه اشتراکی دارد یا خیر؟ طبیعی است که مشت گره کرده، چهره افروخته و خشم کنترل نشده در تقابل با دولت تدبیر و امید، به هیچ وجه سنخیتی با همدل بودن با دولت برای خدمت به مردم ندارد. صحیح نبود که آرامش منبعث از همدلی و هم زبانی اینگونه نادیده انگاشته شود.

 

۵- از مسئولان جمهوری اسلامی، خصوصأ نمایندگان شریف مردم انتظار می رود که در لحظات حساس ملی که نیاز به انسجام و اتحاد یکپارچه وجود دارد، خدای ناکرده موجبات تضعیف وحدت مردم را فراهم نسازند. در روزهایی که تیم مذاکره کننده هسته ای دشمنان قسم خورده را به زانو در آورده بود و با استدلال و منطق قوی منبعث از دین مبین اسلام و هدایت گری مقام معظم رهبری راه رسیدن به توافق ارزشمند در جهت تقویت زیر ساخت های هسته ای را طی می کرد، شایسته نبود شما با این اقدام که مرتبإ در زیر نویس شبکه های بیگانه منعکس می گردید، احیانأ  آن فضا را تحت شعاع قرار دهید و دولت را در آن روزهای حساس و دشوار با گزاره ای غیر ضروری روبه رو سازید.

 

۶- جناب آقای برومندی! مشتاق بودیم شما به انتخاب دولت تدبیر و امید احترام بگذارید و اگر نظری متفاوت دارید، به صورت مشورتی و در فضایی دوستانه به وزارت کشور منتقل سازید و یا لااقل در حد و اندازه دیگر نمایندگان ظاهر شوید نه با مشت گره کرده. فراموش نفرمایید که قرآن کریم ما را به برخورد کوبنده با کفار و دشمنان و مهربانی و نرمش با یکدیگر سفارش کرده است.

 

جهانبخش بانشی

  1. کاکام   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    سلام موردی نداشته که نماینده مرودشت اون زمان که این حرکت رو انجام داد می خواست بگه که بین نماینده های فارس از همه قدرتمند تر هست ولی غافل از اینکه مردم حوزه انتخابیه آنقدر از استعفای این آقا خوشحال شدن که بیا و ببین منتظر این بودن که اگه استعفاش قطعی بشه یه جشن حسابی برپا کنن ظاهرا پیش خودش فکر میکرده که الان همه ازش حمایت میکنن حسابش رو نکرده بود میشه سوژه تمام رسانه ها

  2. شهرام   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    پارس دشت دشمنی خود را عملا با برومندی آغاز کرده است و این یعنی کار احساسی و احمقانه

    پارس دشت:
    مخاطب محترم که با اسم مستعار “شهرام” کامنت می گذارید، سلام؛
    وظیفه این سایت انعکاس نظر همه همشهریان است و نه یک جریان خاص. شما شاید از نمد همراهی با نماینده محترم کلاهی دوخته باشید که البته در شان هیچ رسانه و خبرنگار مستقل نیست. فلذا اگر طرفدار متعصب ایشان هستید و هیچ نقدی را تحمل نمی کنید می توانید در سایت خودتان یا هوادارانتان، به هرشکل دوست دارید حمایت کنید. برای نشان دادن ادب آموختگی خودتان هم بهتر است دست از توهین به دیگران بردارید.

    • حسيني   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

      خیلی از مطالبی که در سایتها و روزنامه های دیگر نمیتوانم پیدا کنم را در این سایت دنبال میکنم. روزنامه عصر مرودشت و استخر که شدند تریبون نماینده. تخت جمشید هم که جز ….. به شهرداری کار دیگه ای ندارد. سایت های… و … که برای نماینده هستن. ….هم که ضعیفه….. هم اوایل بهتر بود. این یک سایت هم که حرف سه چهارم دیگه از همشهریان را درج میکنه وب راشون احترام قائل هست، احمق خطاب میکنید؟؟ کوته بینی شما باعث بی احترامی به تمام طرفداران و مخاطبان این سایت است. ادب مرد به ز دولت اوست….

  3. بهنام   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    دوره این کارها دیگه تموم شده والا. بهتره به فکر رای آوردن دوباره باشید مردم به روحانی رای دادن و توقع دارند نماینده با دولت همراه باشه. یالان دنیا

  4. قادر   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    آقای اسم مستعار “شهرام” بی قضا باشی. شما احتمالا “م.ف” یا “م.ت” یا “ب.الف” یا “م.ش” و یا همون احسان خودشون هستید که هرکس انتقاد کنه بهش فحش می دید.
    بجای این فحش ها شما که استادکار و همه فن حریف هستید به نماینده تون بگید اینقدر احساساتی نشه و کار … نکنه و آبروی ما را پیش بقیه نماینده ها نبره. مجلس جای گردن کلفتی و دادو زدن نیست جای گفتگو هست…

  5. فرید   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    مقصودی اینبار شگفتی ساز است.پارس دشت ممنون از تحلیلت

    • سروش   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

      اقا فرید مقصودی حتما موفق میشه

  6. سروش   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    از نماینده محترم شهرستان تقاضا دارم که در جواب این مقاله توضییع هر چند کوتا ارایه دهد

  7. جعفر   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    نماینده محترم شهرستان مرودشت قصد انتقاد از وزیر و یا هیچ شخص دیکه ای رو نداشته ایشون خیلی خوب متوجه شده اند که در بین اصولگرایان شهرستان مرودشت موقعیت خوبی ندارند و در سال انتخابات بایستی به هر نحوی نظر انها رو جلب کنند غافل از اینکه این کار جواب نمی دهد و اعتبار سابق را ندارد
    مردم مرودشت با بصیرت و اگاه هستند و بعید به نظر می رسه در این شهرستان …. جواب بده

  8. محمد   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    نقد منطقی و روشنگری آقای جهانبخش بانشی چیزی از آرای برومندی باقی نگذاشت دوستان نماینده چاره دیگری بیندیشند که توهین دیگر پاسخگو نیست

  9. احمد هاشمی   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    سلام این فردی که در همه خبرهای سایت ازیه نامزد احتمالی مجلس اینهمه حمایت و تبلیغ میکنه فکر نمیکنه باحلواحلوا کردن دهن شیرین نمیشه و باشلوغ کردن مردم بیشتر به اون شخص حساس شده و بدبین میشوند.بنظر میرسه این نوع از پیامها احساس بسیار بدی را بین خوانندگان بوجود اورده و همه را بنوعی خسته کرده ازمدیریت محترم سایت که تمامی ای پی هارا میبینه درخواست داریم این نحوه برخورد و رفتار ناپسند را ممانعت کرده و به سایت منزلت قبلی را برگردونند ممنون

  10. شهروند   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    این مشت های گره کرده هرچقدر هم ناشایست باشه،اما نشون میده که نماینده محترم توانایی احقاق حقوق رو داره،ولی چرا توی این ۴سال از این توانایی!!!!! برای حل مشکلات فراوان حوزه انتخابیه ی استفاده نکرده،جای بسی سوال است

  11. احسان   تیر ۳۰, ۱۳۹۴  

    ایشوان کارشون خیلی درسته. نماینده های قبلی خوب بودن که همگی روزه سکوت گرفته بودند تو مجلس؟ صدا از دیوار در میومد از اونا در نمی یومد!

    • محمد   تیر ۳۱, ۱۳۹۴  

      اقا احسان نماینده های قبلی اگه سکوت میکردند کار هم میکردند ولی این …. کار هم نمیکنه

  12. شيرخان   تیر ۳۱, ۱۳۹۴  

    بااین حرکت نماینده فاتحه شهرستان های مرودشت ارسنجان پاسارگاد باید خوند با استاندار قبل که بسته بودن هیج کاری نکرد خدا به داد حالا برسه …. مردم با غیرت مرودشت ارسنجان پاسارگاد جان عزیزتان این دفعه دقت کنید………….

  13. یونسی   تیر ۳۱, ۱۳۹۴  

    زنده باد پارس دشت

  14. روستا   مرداد ۲, ۱۳۹۴  

    سلام. دوستان.من نه بانشی میشناسم و از قصد ایشان که این نقد ونوشته بی خبرم که برای رضای خدا بوده یا تسویهه حساب شخصی.ولی هرچند که نمایندگان قبلی بر اساس توان قطعا زحمت کشیدن ولی در مقایسه شهرستانها ی ارسنجان ومرودشت وپاسارگاد از فسا وجهرم خیلی عقب ترند به دلایل مختلف.مثل مسابقه دو که از چند کیلومتر عقبتر یه نفر شروع کنه.به هر حال بااین شرایط اقتصادی که قابل مقایسه با زمان مثلا کبیری ویا شبانپور و…نیست اگه نماینده های قوی مجلس مثل اصفهان بیان مرودشت اگه همین تخریب وبی تقوایی ها از هر گروه وجنایی باشه راه به ترکستان میرود.کمی بیندیشیم.در پناه خدا باشید.

  15. روستا   مرداد ۲, ۱۳۹۴  

    سلام.لازم به ذکر است نماینده شدن وبودن کار هرکسی نیست که علاوه بر تخصص وتجربه باید توان اجرایی بالا داشته باشند.البته اگر بخواهیم خوب نتیجه بگیریم که متاسفانه دعواهای سیاسی وتخریب کار مردم را جهت تشخیص کمی سخت کرده.

  16. شهر من داراب   مرداد ۲۸, ۱۳۹۴  

    فارس حالا حالاها باید تاوان این رفتار نسنجیده و هیجانی آقایان نماینده استان فارس را بدهد

  17. بهزاد   مرداد ۳۰, ۱۳۹۴  

    آقای نماینده داره کارهایی را می کنه که رییس دولت قبل در سطح جهانی می کرد: ایجاد هزینه برای مردم! و به خطر انداختن منافع مردم. این دوره که مردم بلدند به کی رای بدهند

  18. بهزاد   مرداد ۳۰, ۱۳۹۴  

    این روستا اتفاقا شماره شناسنامه بانشی را هم می داند. یکی نیست بگه تو که ایشون را نمیشناسی پس چرا اتهام بی تقوایی بهش می زنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نکنه تو علم غیب داری که بدون شناختن افراد از تقوا و بی تقواییشون با خبری؟؟ خدا تو رو هدایت کنه برادر

  19. امیر   مهر ۱, ۱۳۹۴  

    سلام.آقا دوره زبون بازی دیگه به سر اومده- آقای برومندی یه فکری باید با آقا احسانشون میکرد که با این رفتار خودپسندانه و مغرورانه رایاتو خراب نمیکرد

  20. هاست لینوکس   آذر ۳, ۱۳۹۵  

    ممنونم بابت مطالب مفیدی که قرار میدید!


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر