۲۱:۳۳:۵۶ - جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
ادامه حیات کارخانه قند مرودشت مستلزم نوسازی است
فرماندار مرودشت گفت: ادامه حیات و تولید کارخانه قند مرودشت مستلزم نوسازی و اصلاح ساختاری آن است. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، ماشاءالله حیدرزاده در دیدار با حسن رسولیان نایب‌ رئیس هیأت‌ مدیره کارخانه قند مرودشت که به دعوت وی و به منظور تعیین تکلیف املاک و مستغلات در اختیار کارخانه و پیشنهاد برای

IMG_3457-Copy

فرماندار مرودشت گفت: ادامه حیات و تولید کارخانه قند مرودشت مستلزم نوسازی و اصلاح ساختاری آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، ماشاءالله حیدرزاده در دیدار با حسن رسولیان نایب‌ رئیس هیأت‌ مدیره کارخانه قند مرودشت که به دعوت وی و به منظور تعیین تکلیف املاک و مستغلات در اختیار کارخانه و پیشنهاد برای نوسازی و به‌روزرسانی آن به مرودشت سفرکرده بود، کارخانه قند را هویت این شهر و حلقه اتصال بین کشاورزان و بازار مصرف دانست و اظهار کرد: اشتغال و تولید موجب رضایتمندی مردم و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.


وی خواستار همکاری و هم‌سویی متولیان و مسئولان کارخانه قند مرودشت با مقامات ارشد اجرایی این شهرستان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد و هدف از نوسازی و بازسازی این کارخانه را توسعه اشتغال و رونق صنعت، تولید و کشاورزی عنوان کرد و افزود: قدمت این کارخانه قند به‌ ویژه فرسوده بودن املاک آن مبلمان و چهره شهر را خسته و نامناسب کرده است.


فرماندار مرودشت اضافه کرد: مذاکره و تلاش نفس‌گیر تیم دیپلماسی و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان با طرف مقابل (۱+۵) موجب شکسته شدن بخشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن شد و علاوه‌ بر گشایش برخی از موانع در حوزه‌های مختلف موجب هجوم سیل عظیمی از گردشگران خارجی شد که سهم این شهرستان به لحاظ آثار تاریخی موجود از بازدید اماکن تاریخی کم و بی‌بهره نیست و یقیناً تغییر ساختار و پیکره شهر مرودشت علاوه‌ بر مداومت و افزایش حضور گردشگران به‌ عنوان سفیران و نمایندگان کشورشان موجب ارزآوری، معرفی و بازشناخت ظرفیت‌های این شهرستان خواهد شد.


حیدرزاده ادامه حیات و تولید در کارخانه قند این شهرستان را مستلزم نوسازی، بهبود فرایندها و اصلاح ساختاری این کارخانه دانست و خاطرنشان کرد: هر چند مردم شهر مرودشت به حیات کارخانه قند دلبستگی دارند و برخی شناسنامه‌شان صادره از این کارخانه است، اما باید مسئولان و متصدیان آن به نحوی برنامه‌ریزی و هزینه کنند که ضمن بهسازی و نوسازی واحدهای فرسوده و جایگزین کردن دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نو موجب رونق اشتغال و افزایش تولید شود.


وی خواستار تعیین تکلیف املاک و مستغلات در اختیار این کارخانه شد و تصریح کرد: بخش بسیاری از املاک کارخانه محل سکونت کارکنان و برخی از مردم شده که در اطراف آن قرار دارد و فرسوده است و وجود آن‌ها هیچ بهره‌ای را به کارخانه نمی‌رساند.


این مسئول افزود: چنانچه سهامداران این کارخانه نسبت به فروش املاک و مستغلات مازاد و بلااستفاده کارخانه توافق کنند درآمد حاصله از فروش علاوه‌ بر مرمت و نوسازی و خرید ماشین‌آلات با فناوری‌های نوین موجب ساخت ساختمان‌های با تراکم بیشتر و زیبا خواهد شد که بی‌تردید چهره شهر را دگرگون و نشاط و شادابی را در مردم و شهر ایجاد خواهد کرد.
حیدرزاده خواستار تعیین تکلیف زمین ۳٫۳ هکتاری معروف به بارانداز کارخانه شد و ادامه داد: این مکان در دل شهر واقع‌ شده است و کامیون‌ها و ماشین‌آلات سنگین حمل چغندر باید برای تخلیه بار از مرکز شهر عبور می‌کردند که علاوه‌ بر ایجاد ترافیک موجب تخریب زیرساخت‌های شهر می‌‌شده است و با انتخاب و آماده‌سازی محل دیگری خارج از محدوده مرکز شهر و آن‌هم در کنار کارخانه، شهر مرودشت را از بن‌بست ترافیکی نجات خواهد داد.


وی در این نشست و بازدید سه‌ ساعته که معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار و شهردار این شهر وی را همراهی می‌کردند، خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری سهم شهرداری از این زمین و همچنین واگذاری سهم کارخانه به سرمایه‌گذار علاوه‌ بر ایجاد اشتغال، بازار مرودشت در این منطقه که بهترین نقطه شهر است، رونق بیشتری خواهد گرفت.


این مسئول گفت: در همین راستا با توافق انجام‌ گرفته با نایب‌ رئیس هیأت‌ مدیره و مدیرعامل کارخانه مقرر شد مشاور و نماینده تام‌الاختیاری از سوی کارخانه به فرمانداری معرفی گردد تا فرایند واگذاری سهم شهرداری و سهم باقی‌مانده انجام شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر