۱۳:۲۵:۳۹ - دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات مرودشت انتخاب شدند
به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، انتخابات شورای مرکزی خانه مطبوعات مرودشت، با حضور افراد واجد شرایط برگزار شد. در ابتدای این جلسه که با حضور سرپرست اداره و کارشناس امور فرهنگی و مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و بیش از ۲۱ نفر

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، انتخابات شورای مرکزی خانه مطبوعات مرودشت، با حضور افراد واجد شرایط برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور سرپرست اداره و کارشناس امور فرهنگی و مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و بیش از ۲۱ نفر از صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، سردبیران و فعالان مطبوعات شهرستان، با سابقه بیش از ۲ سال فعالیت مستند در این عرصه، برگزار شد، وحید عالی حسینی، سرپرست ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از آغاز به کار خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، اظهار داشت: خانه مطبوعات، پایگاهی برای کیفیت بخشی به عرصه خبر در شهرستان است.


وی افزود: این خانه باید بتواند با ساماندهی و حرفه ای ساختن فعالیت های خبری شهرستان، موجب رشد و توسعه مطبوعات و در نتیجه کل شهرستان شود.

در ادامه، شهرام صالحی کارشناس امور فرهنگی و مطبوعات شهرستان مرودشت، ضمن اشاره به کلیات اساسنامه خانه مطبوعات مرودشت، بیان نمود: خانه مطبوعات، به طور عمده وظیفه پیگیری حقوق مشروع فعالان عرصه مطبوعات و حمایت از آنها، سیاست گذاری در زمینه ارتقاء کمیت و کیفیت استانداردهای مورد نیاز جهت فعالیت در عرصه خبر شهرستان را دارد.

وی افزود: خانه مطبوعات پایه گذاری آموزش مهارت لازم به خبرنگاران را از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی، به عهده خواهد داشت.

سپس اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند. علی کشاورزی، از نویسندگان هفته نامه مرودشت، با تشکر از پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در راه اندازی این تشکل، گفت: به دلیل میزان و نحوه فعالیت افراد در حیطه مطبوعات، دیدگاه ها و همچنین حساسیت های آنها در این زمینه متفاوت است و راه اندازی چنین تشکل هایی، می تواند زمینه ساز هم اندیشی و رشد مطبوعات شهرستان شود.


منوچهر رفیعی، مدیرمسئول نشریه استخر نیز در ادامه جلسه، به اهمیت تداوم فعالیت خانه مطبوعات اشاره نمود و بیان داشت: باید این حرکتها، تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه یابد.

حسین مختاری، مدیرمسئول سایت مرودشت آنلاین نیز براهمیت ساماندهی پایگاه های خبری مجازی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: متأسفانه حوزه خبررسانی مجازی، علیرغم منعکس نمودن افکار عمومی و تأثیر بسیار زیاد بر فضای خبری شهرستان، مهجور واقع شده که امیدواریم با ساماندهی این حوزه، مشکلات موجود برطرف شود.


در ادامه جلسه، علیرضا معینی ضمن تأکید بر قدرت مطبوعات بیان داشت: خوب است آنجا که منافع مردم شهر اقتضاء میکند، نشریات اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارند و همسو باهم عمل کنند.

این پیشکسوت عرصه مطبوعات همچنین در مورد عدم استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه در مطبوعات شهرستان نیز تذکر داد و گفت: باید ترتیبی داده شود که از اساتید صاحب نظر به ویژه در حوزه علوم انسانی، در مطبوعات شهرستان استفاده شود تا از قدرت رسانه در جهت هدایت جامعه استفاده شود.

سپس، امین رحیمی مدیرمسئول هفته نامه مرودشت به بیان دیدگاه های خود پرداخت و ابراز داشت: به راستی باید از فعالان عرصه مطبوعات که بی هیچ چشمداشتی، در راستای اعتلای جامعه فعالیت می کنند، تشکر نمود.


مهدی توکلی، سردبیر نشریه عصر مرودشت، دیگر فرد حاضر در جلسه بود که نظر خود را در زمینه فعالیت خاه مطبوعات بیان نمود و گفت: ایجاد فرصت جهت تعامل بیشتر بین فعالان عرصه مطبوعات و همچنین ساماندهی عرصه خبررسانی فضای مجازی، دو مسئله ای است که باید در خانه مطبوعات دنبال شود.

وی همچنین اظهار کرد: خانه مطبوعات، می توان فرصت مناسبی برای جذب افراد علاقه مند به حوزه خبررسانی باشد که نمی دانند از کجا باید فعالیت خود را شروع کنند.

زهرا ابوالحسنی و مهدی زارع نیز از آغاز به کار خانه مطبوعات ابراز خرسندی نموده و تداوم اینگونه حرکتها را خواستار شدند.

سپس فخرالدین زارعی نژاد با اشاره به تجربه های مثبت مشابه قبلی، بیان داشت: برگزاری جلسات منظم و وجود یک متولی قوی، دو عنصری است که به موفقیت خانه مطبوعات کمک خواهد کرد، به شرط آنکه برای حضور در جلسات، امتیازی در نظر گرفته شود و بار جلسات نیز به گونه ای باشد که چیزی بر داشته های شرکت کنندگان بیافزاید.

وی همچنین به مشکلات مالی این حوزه گریزی زد و گفت: متأسفانه این حوزه، درآمدزایی ندارد و این مسئله جذب نیرو و ادامه همکاری آنها را با مشکل مواجه می سازد.

شهرام صالحی، در پاسخ به این اظهارنظر بیان داشت: رونق و افزایش گردش مالی مطبوعات شهرستان، یکی از اهدافی است که خانه مطبوعات با جدیت دنبال خواهد نمود و این امر میسر نمی شود مگر با هماهنگی و وحدت رویه نشریات شهرستان پیرامون منافع مشترک.

در ادامه محمدعلی محمودآبادی، نمایندگی روزنامه خبرجنوب در مرودشت، به بیان برخی از عوامل موفقیت این روزنامه اشاره کرد و گفت: کوشش مجموعه خبرجنوب شهرستان، در توزیع به موقع این روزنامه در شهر، یکی از موارد موفقیت این نشریه است، به طوریکه نشریه در مرودشت، حتی زودتر از شیراز توزیع می شود.

وحیدعالی حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نیز در پاسخ به این مسئله اظهار داشت: امیدواریم نمایندگی خبرجنوب در مرودشت تلاش کند به همین میزان نیز در انتشار اخبار شهرستان، در روزنامه خبرجنوب اثرگذار باشد و اخبار مرودشت پررنگ تر از سابق در این نشریه، منتشر شود.

مریم بازیار دیگر عضو مجموعه خبرجنوب نیز گفت: پیشنهاد می کنم قسمتی از هر یک از مطبوعات شهرستان، به پیگیری مشکلات پیش روی مردم در سازمانهای مختلف شهر اختصاص داده شود.

راحله رشیدی، خبرنگار نشریه استخر نیز بیان نمود: ما باید در میان مردم حضور داشته باشیم و مشکلات آنها را به مسئولین منعکس کنیم و سپس با آنها به دنبال یافتن راهی جهت تعامل و بهبود وضع موجود باشیم.

وحید عالی حسینی نیز ضمن تأیید این سخن، گفت: همیشه نیاز به برخورد شدید و قهرآمیز نیست، گاهی نیاز است با ایجاد تعامل دوسویه، به رفع مشکلات و احقاق حقوق مردم پرداخته شود.


با پایان یافتن این بخش از جلسه، آقایان بهفر حیدری، منوچهر رفیعی، امین رحیمی، شهرام صالحی و حسین مختاری و خانم راحله رشیدی جهت احراز ۵ کرسی هیئت رئیسه و آقایان مختار شهبازی و مهدی توکلی، جهت احراز عنوان بازرس شورای مرکزی خانه مطبوعات، داوطلبی خود را جهت حضور در انتخابات اعلام نمودند.

پس از اعلام برنامه های هر یک از کاندیداها به مدت دو دقیقه، رأی گیری از افراد حاضر انجام شد.


در پایان با احصاء آرای مأخوذه، نتایج زیر حاصل شد:

کاندیداهای هیئت رئیسه خانه مطبوعات:
منوچهر رفیعی: ۱۵ رأی
امین رحیمی: ۲۱ راأی
بهفر حیدری: ۱۴ رأی
شهرام صالحی: ۲۰ راأی
حسین مختاری: ۱۵ رأی
راحله رشیدی: ۱۱ رأی

کاندیداهای بازرس شورای مرکزی خانه مطبوعات:
مختار شهبازی: ۶ رأی
مهدی توکلی: ۱۵ رأی
مجموع آراء مأخوذه: ۲۱ رأی

بدین ترتیب آقایان امین رحیمی، شهرام صالحی، منوچهر رفیعی، حسین مختاری و بهفر حیدری با کسب بیشترین آراء، به عنوان اعضای اصلی هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت و راحله رشیدی به عنوان عضو علی البدل، و هچنین مهدی توکلی به عنوان بازرس اصلی و مختار شهبازی به عنوان بازرس علی البدل شورای مرکزی برای مدت ۲ سال، انتخاب گردیدند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر