۶:۳۸:۱۷ - سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
حفاری یک حلقه چاه آب آشامیدنی برای عشایر شهرستان مرودشت
به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، یک حلقه چاه آب آشامیدنی در منطقه عشایری کنج‌کائیدی بخش سیدان شهرستان مرودشت حفر خواهد شد. این چاه با هدف جبران بخش عظیمی از مشکلات تامین آب آشامیدنی عشایر شهرستان در حال حفاری است و پیش‌بینی می‌گردد حفر این چاه که با

63194_875

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، یک حلقه چاه آب آشامیدنی در منطقه عشایری کنج‌کائیدی بخش سیدان شهرستان مرودشت حفر خواهد شد. این چاه با هدف جبران بخش عظیمی از مشکلات تامین آب آشامیدنی عشایر شهرستان در حال حفاری است و پیش‌بینی می‌گردد حفر این چاه که با مساعدت فرمانداری محترم شهرستان و همچنین برخی ادارات شهرستانی میسر گردیده است، براساس برنامه ‌زمان‌بندی مندرج در قرارداد پیمانکار، طی مدت دو ماه به طول انجامد.

 

سعید صالحی، رییس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت اظهار کرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز این چاه که با مساعدت فرمانداری محترم شهرستان و از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به مبلغ ۱۳۰۰ میلیون ریال برآورد گردیده، امید است پس از حفر و تجهیز، علاوه بر تامین آب مورد نیاز عشایر کوچرو واقع در مناطق عشایری شهرستان (بویژه بخش سیدان شامل تنگ‌خشک، چهاردره سرآباد، و مراتع مشرف به روستاهای سعادت‌آباد علیا، میج، آبگرم، فاروق و شهرهای سیوند و سیدان)، امکان آب‌رسانی به سایت اسکان خودجوش عشایر در محل روبروی سیلوهای سیوند را تامین نماید.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: برای تجهیز چاه و اجرای خط انتقال به سایت اسکان یادشده، حداقل به اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیون ریال دیگر احتیاج است.

 

وی بیان نمود، در اثر تداوم خشکسالی‌ها در دهه‌ی گذشته و متاثرشدن منابع آب سطحی شامل آبدهی چشمه‌ها و قناتها و خشک‌شدن رودخانه‌ها در محدوده شهرستان مرودشت و از طرفی در اختیار نداشتن هیچ منبع آب زیرزمینی، مساله تامین آب آشامیدنی عشایر و دامهای آنها به یک مشکل اساسی جامعه عشایری شهرستان تبدیل شده است. انتظار می رود، با حفر این چاه و قرار گرفتن آن در مدار مصرف، مشکل و نگرانی بخشی از جامعه انسانی و قشر مولد و سخت‌کوش شهرستان بویژه در محدوده بخش سیدان مرتفع گردد.

 

لازم به ذکر است با توجه به مساعدتهای صورت گرفته از سوی فرمانداری محترم شهرستان و همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی، مطالعات یک حلقه چاه آب آشامیدنی در منطقه عشایری تنگ بخورا دهستان گلمکان بخش درودزن در دست انجام است که با تکمیل مطالعات و تعیین جانمایی محل حفر چاه که از درصد تضمین و تامین آب کافی برخودار باشد، فرایند انتخاب و واگذاری عملیات اجرایی به شرکت پیمانکاری ذیصلاح از سوی اداره امور عشایر صورت خواهد پذیرفت.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر