۱۰:۲۹:۲۹ - شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
رئیس ستاد انتخابات حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در گفتگو با پارس دشت: شایعات پیرامون انتخابات مجلس را تکذیب می کنم
پارس دشت- فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت در گفتگو با خبرنگار پارس دشت، ضمن تأکید دوباره بر صحت انتخابات هفتم اسفند ماه، شایعات مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را قویأ تکذیب نمود.   -پس از ۴ ماه حضور در شهرستان مرودشت،

IMG_3457 - Copy

پارس دشت- فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت در گفتگو با خبرنگار پارس دشت، ضمن تأکید دوباره بر صحت انتخابات هفتم اسفند ماه، شایعات مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را قویأ تکذیب نمود.

 

-پس از ۴ ماه حضور در شهرستان مرودشت، وضعیت عمومی مرودشت را چگونه ارزیابی می کنید؟

   شهرستان مرودشت با توجه به گستردگی و پتانسیل عظیمی که در بخش صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی، آثار بسیار مهم بین المللی تاریخی همچون تخت جمشید و نقش رستم و … که برندهای بین المللی هستند، همه موجب شده که شهرستان مرودشت، ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت داشته باشد.

 

در زمینه منابع انسانی نیز این شهرستان، بسیار غنی است. طی ارزیابی هایی که در این مدت در زمینه منابع انسانی و نشست هایی که با گروه های مختلف داشته ایم، نیروهای بسیار قوی و مستعدی هم در زمینه مدیریتی، فرهنگی هنری، ورزشی و … شناسایی شده اند که می توانند یک امتیاز بزرگ برای هر شهرستانی باشند. هنر ما بعنوان حاکمیت، شناسایی و استفاده از این نیروهاست اما باید به این باور برسیم که از طریق همدلی و انسجام بین نیروهای مختلف شهرستان است که مرودشت می تواند به جایگاه واقعی خود برسد.

 

-در این مدت نیز اقداماتی داشته اید؟

ما در مجموعه فرمانداری، مأموریت هایی برای خود تعریف نموده ایم که سعی داریم با تلاش مجموعه، آنها را محقق سازیم. خوشبختانه تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

از جمله این اهداف، بحث امنیت شهرستان بوده است که در این مدت کوتاه، باتوجه به برنامه های بسیار سنگینی که در دستور کار داشتیم مثل برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مراسم ایام الله دهه فجر، برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی، چهارشنبه سوری و …، امنیت شهرستان با همکاری مردم و نیروهای انتظامی به خوبی تأمین شد.

 

آخرین نمونه این اقدامات را نیز در برگزاری مسابقه بین المللی مارتن پارس شاهد بودیم که با همدلی و بسیج نیروهای شهرستان، در فرصتی بسیار کوتاه و ۴ روزه، توانستیم گوشه ای از توانایی و ظرفیت های مرودشت و مردم شریف آن را در برابر دیدگان همه به تصویر بکشیم و مسابقه را به صورت آبرومندانه ای برگزار نماییم.

 

دستاوردهای این برنامه نیز برای شهرستان در حال پدیدار شدن است و پس از رویداد ماراتن، تاکنون چند سرمایه گذار داخلی و خارجی برای احداث واحدهای صنعتی اعلام آمادگی نموده اند که در حال پیگیری این طرح ها هستیم.

 

وقتی در میان تبلیغات منفی علیه امنیت ایرانی، گردشگران و ورزشکاران خارجی به این شهر وارد می شوند و نه تنها آن را امن می بینند بلکه با استقبال مردم روبرو می شوند، مسلمأ سفیران شایسته ای برای کشور ما خواهند بود که این را در اظهارنظرهای آنها نیز شاهد بوده ایم.

 

در حقیقت هدف نهایی انجام اینگونه برنامه ها، ایجاد ارتباط و تلفیق هنر، فرهنگ، اقتصاد و اجتماع است. تلاش ما این است که با ایجاد چنین فرصت هایی برای معرفی ظرفیت های شهرستان مرودشت، زمینه توسعه پایدار و ایجاد فرصت های شغلی پایدار را در مرودشت فراهم نماییم تا همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید نموده اند، در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی، «اقدام» و «عمل» نماییم.

 

-یکی از مسائلی که موجب نارضایتی شهروندان مرودشتی است، وضعیت نابسامان این روزهای صنعت شهرستان است. با توجه به تأثیری که رشد و توسعه صنایع بر رونق اقتصادی منطقه دارد، چه تلاش هایی در جهت احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان مرودشت داشته اید؟

دعوت از معاون اقتصادی استانداری فارس در ابتدای ورود اینجانب به این مجموعه، گویای این مسئله بود که اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان مرودشت، از مهم ترین دغدغه های ماست. در بازدیدی که با معاون اقتصادی استانداری فارس داشته ایم، وضعیت کارخانه های شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم داریم که یا آنها را مجددأ احیا نماییم و یا با رایزنی های انجام شده، صنایع دیگری را در آنها مستقر نماییم.

 

نشستی نیز در آینده نزدیک با کارآفرینان و صاحبان صنایع فوق خواهیم داشت تا بتوانیم ضمن شنیدن صحبت ها و مشکلات پیش روی مدیران عامل و هیات امنای صنایع راکد شهرستان و همچنین بررسی پیشنهادات کارآفرینان، این کارخانه ها را به چرخه اقتصاد شهرستان بازگردانیم.

 

-آیا سرمایه گذای های جدیدی هم در این مدت انجام شده است؟

در حال حاضر پروژه های خوبی در سطح شهرستان در حال پیگیری است از جمله احداث کشتارگاه صنعتی مرغ که با سرمایه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان و توسط یک سرمایه گذار بومی اجرا شده و در سطح کشور کم نظیر است. همچنین سرمایه گذاری تهرانی نیز برای تأسیس صنایع بسته بندی به شهرستان مرودشت آمده است و در حال پیگیری احداث آن است.

 

اولویت ما این است که سرمایه گذاران مرودشتی که در نقاط مختلف کشور در حال فعالیت هستند را به شهر خودشان بازگردانیم تا آنها نیز در بهبود وضعیت اقتصادی، ما را یاری سازند. خوشبختانه آنها نیز استقبال خوبی نموده و آمادگی خود را برای کمک به شهرشان اعلام داشته اند.

 

-با توجه به اینکه یکی از موانع سرمایه گذاری، روند کند امور اداری است، چه اقداماتی جهت تسهیل این امر داشته اید؟ آیا کمیته سرمایه گذاری فرمانداری، وظایف خود را اجرا می نماید؟

یکی از مشکلاتی که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند، بروکراسی های پیچیده و طولانی اداری است که بعضأ باعث دلسردی فرد شده و وی را از ادامه فعالیت منصرف می نمایند. در راستای رفع این مشکل، بخشی از فرآیندهای دست و پاگیر و تشریفات اداری که در اختیار خودمان بوده را حذف و قسمتی را تسهیل نموده ایم.

 

همچنین بر این باوریم که برای تحقق این اهداف، نیازمند مدیرانی هستیم که با شناخت و درک واقعی از نیازها و مشکلات شهرستان، بتوانند ما را یاری نمایند.

 

جذب و نگهداری سرمایه گذاران، برای فرمانداری شهرستان یک اولویت است و این مجموعه تلاش خود را در راستای استفاده از ظرفیت آنان به کار می گیرد. انتظار هم هست که سایر ادارات زیرمجموعه نیز در این راستا همکاری لازم را داشته باشند. اگر دیده شود که برخورد مناسبی با سرمایه گذاران صورت نگرفته است، شدیدأ با آن برخورد خواهیم نمود زیرا همه باید وضعیت اقتصادی شهر که تحت تأثیر خشکسالی های اخیر است را درک نموده و به بهبود آن کمک نماییم.

 

-جناب فرماندار، یکی از مباحثی که در روزهای اخیر، در فضای عمومی و خصوصی شهرستان مطرح گردیده، بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی است. بعنوان رئیس هیات اجرایی و ستاد انتخابات حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، جهت تنویر افکار عمومی بفرمایید آیا صحت انتخابات مرودشت را تأیید می کنید؟

در بدو معرفی اینجانب به عنوان رئیس هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان های مرودشت، ارسنجان به پاسارگاد، به تمام مردم این حوزه انتخابیه اطمینان خاطر دادیم که تمامی اعضای ستاد انتخابات و از جمله پرسنل مجموعه فرمانداری و …، از تک تک آراء آنها صیانت خواهند نمود و در کمال بیطرفی انتخابات را برگزار خواهند کرد.

 

مردم شریف ۳ شهرستان  نیز گواه بودند که دست اندرکاران برگزاری انتخابات از جمله هیات اجرایی، هیات نظارت و بازرسی، عوامل برگزار کننده، اشخاص و … نیز به نحو بسیار مطلوبی این انتخابات را برگزار نمودند. خوشبختانه در دوره برگزاری انتخابات این رویه حفظ شد و تمامی دست اندرکاران انتخابات، متعهدانه از آرائ مردم صیانت نمودند.

 

عصر روز هفتم اسفند نیز، بر اساس تصمیم شورای تأمین، سه نفر از کاندیداهایی که طبق نظرسنجی ها و بررسی شرایط، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات داشتند را به فرمانداری دعوت نمودیم تا خودشان شخصأ شاهد انجام تمامی مراحل شمارش و احصاء آراء باشند.

 

خود کاندیداها تا صبح شاهد و ناظر تمامی مراحل بودند و بیطرفی فرمانداری و ستاد اجرایی انتخابات را در این میان مشاهده نمودند و بر سلامت آن نیز صحه گذاشتند. صبح هشتم اسفند و همزمان با معرفی مهندس برومندی بعنوان منتخب مردم در جلسه شورای تأمین، جناب استواری شخصأ اقدام به نوشتن مرقومه ای مبنی بر تأیید انتخابات نمودند و در پایان نیز به منتخب انتخابات تبریک گفتند.

 

همچنین در فضایی کاملا دوستانه سه کاندیدای برتر با هم به گفتگو پرداخته و عکس یادگاری هم گرفتند. با اینحال در زمان تعیین شده برای اعلام اعتراضات، جناب استواری -علیرغم تأیید اولیه- اعتراض خود را در قالب ۲۴-۲۵ بند، به هیات رسیدگی تحویل نمود و از آنجایی که فرصت بسیار محدود بود، سریعأ جلسه ای با حضور اعضای هیات نظارت و سایر مسئولین ذیربط برگزار شد و از آقای استواری نیز درخواست گردید، بند به بند اعتراضات خویش را با ارائه مستندات بیان نمایند.

 

ایشان اعتراضات خود را یکی یکی بیان نمودند و توضیحات را نیز شنیدند تا جایی که خودشان از برخی بندها نیز گذشتند و گفتند پاسخ را گرفته اند و مجددأ صحت انتخابات را تأیید نمودند.

 

ما نیز صحت انتخابات را تأیید نموده و به استان ارسال نمودیم. چندی بعد نیز شورای نگهبان با تأیید اعتبار نامه مهندس برومندی بعنوان منتخب مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، مهر تأیید بر روند انتخابات این حوزه انتخابیه زدند و آن را نیز به صورت رسمی تصویب و ارسال نمودند و پرونده انتخابات در این حوزه بسته شد.

 

-پس شما این شایعات را مبنی بر وجود تخلفات گسترده در انتخابات مرودشت تکذیب می کنید؟

بله. تمام مراحل انتخابات در چهارچوب قانون و در کمال سلامت برگزار شده و شورای محترم نگهبان نیز صحت آن را تأیید نموده است. فرمانداری نیز به منظور روشن شدن افکار عمومی و جهت اطلاع شهروندان بیانیه ای صادر نموده و مسائل را برای عموم تشریح نموده است.

 

با اینحال مجددأ شاهد پافشاری آقای استواری بر مواضع خود بودیم و دیروز ایشان شخصأ اقدام به انتشار یک بیانیه نمودند که طی آن حتی شخص فرماندار را متهم به بی اطلاعی از شرایط شهرستان و انتخابات نموده اند!

 

خدمت شما و تمام شهروندان گرامی شهرستان عرض می نمایم که اولأ اینجانب در مجموعه فرمانداری و ستاد انتخابات تنها نبوده و نماینده یک جمع بسیار معتمد، امین و باتجربه به شمار می آیم و این رفتار جناب استواری، زیر سوال بردن زحمات و تلاش های بی دریغ مجموعه ای گسترده از امین ترین افراد این شهرستان است.

 

دوم اینکه بنده بیش از ۳۰ سال است در نقاط مختلف و در جایگاه متفاوت، در روند انتخابات نظارت و شرکت داشته و با آن آشنایی کامل دارم. در برگزاری روند انتخابات نیز با تکیه به افراد توانمند مجموعه فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان، توانستیم انتخاباتی بسیار مطلوب برگزار نماییم.

 

ستاد انتخابات شهرستان، همه گونه همکاری با ایشان داشته اند. در مهلت قانونی به اعتراض ایشان رسیدگی نموده اند. اما اینگونه رفتارها، خارج از چهارچوب قانونی است و تنها باعث تشویش اذهان عمومی و جوسازی های بی اساس می شود که در این راستا از دستگاه های متولی نیز درخواست پیگیری و برخورد قانونی نموده ایم.

 

امیدوارم ایشان نیز متوجه رفتار خویش شده و هرگونه اقدامی را تنها از مجرای قانون دنبال نمایند. همچنین در جایگاه رئیس شورای تأمین شهرستان به ایشان توصیه می نمایم به جای جو سازی و تشویش اذهان، آرامش را حفظ نمایند زیرا حاکمیت با کسی تعارف ندارد. آقای استواری اجازه بدهند حتی اگر اقدامی از سوی شورای نگهبان انجام می شود از سوی این نهاد محترم اعلام شود نه اینکه توسط عوامل خودشان، آرامش شهرستان را به هم زده و ایجاد تشنج نمایند زیرا چنین رفتاری به ضرر ایشان تمام خواهد شد.

 

 اینک زمان آن است که مرودشت، به دور از هرگونه حاشیه، مسیر توسعه را پیموده و همه تسهیلات و امکانات شهرستان در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به کار گرفته شود.

  1. علی کشاورزی   فروردین ۲۸, ۱۳۹۵  

    به نام خدا
    جناب آقای فرماندار
    در خصوص اظهارات و اقدامات آقای استواری دو راه حل بیشتر متصور نیست:
    ۱- یا ایشان محق هستند که باید به حقوق قانونی خود دست یابند
    ۲- یا این که ایشان محق نیستند و باید در برابر قانون پاسخگوی اظهارات و اقدامات اخیر خود باشند
    شفاف نبودن، عدم پاسخگویی و نگه داشتن جامعه در یک فضای مبهم و راز آلود موجب انتشار شایعات بی اساس و واردآمدن لطمه به حیثیت افراد می گردد
    بنابراین لازم است هر چه سریع تر با اتکا به اصول قانون، وضعیت ایشان روشن شود، به هر حال یا قانونا حق با ایشان است یا این که وی رو در روی قانون ایستاده است


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر