۱۶:۲۲:۵۷ - چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
سرهنگ جوکار: با شادی مردم مخالف نیستیم اما اجازه هنجارشکنی و سوءاستفاده نخواهیم داد
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و در پیش بودن چهارشنبه سوری،  نشست خبری و هم اندیشی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مراسم این روز، برگزار شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه، سرهنگ جوکار جانشین فرماندهی نیروی

IMG_2456

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و در پیش بودن چهارشنبه سوری،  نشست خبری و هم اندیشی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مراسم این روز، برگزار شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، در ابتدای این جلسه، سرهنگ جوکار جانشین فرماندهی نیروی انتظامی مرودشت ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه شهرستان با نیروی انتظامی در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، به بیان برخی اقدامات صورت گرفته توسط این نیرو در جهت تأمین امنیت شهروندان پرداخت.

 

IMG_2472

 جلال معینی پیشکسوت مطبوعات مرودشت با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی به جامعه بیان داشت: اصحاب رسانه، تمام تلاش خود را درجهت ارتقای فرهنگ و انعکاس فعالیت های نیروی انتظامی به کار می گیرند ولی نباید تنها به این بخش از اطلاع رسانی اکتفا نمود.

 

وی به ضرورت بهره گیری از سایر راه های ارتباطی نیز اشاره نمود و بیان داشت: استفاده از ظرفیت رسانه ای تریبون نماز جمعه، بهره گیری از تجمع مردم در نواحی تفریحی مثل پارک ها و … از جمله مواردی است که نیروی محترم انتظامی می تواند در راستای آگاهی بخشی به مردم استفاده نماید.

 

امیر عسکری، سردبیر سایت مرونیوز نیز در ادامه این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت تعامل رسانه با نیروی انتظامی به منظور انتقال مسائل و مشکلات اجتماعی، خواستار برگزاری جلسات ادواری و منظم با نیروی انتظامی شد.

 

IMG_2454

لیلا شکوهی مدیر سایت مرودشت آنلاین نیز در ادامه این نشست بیان داشت: متأسفانه بعضأ شاهدیم که مواد آتش زا، به راحتی و در مغازه ها در دسترس کودکان و نوجوانان قرار می گیرد که امیدواریم با برخورد قاطع با این واحدهای متخلف، از بروز حوادث ناگوار در آخرین چهارشنبه سال پیشگیری شود.

 

وی همچنین با اعلام این مطلب که ساماندهی تخت جمشید از جمله اقداماتی است که می تواند موجب کاهش حوادث گردد، درخواست نمود که نیروی انتظامی با حرمت شکنان ایام عزاداری حضرت زهرا(س) برخورد نماید.

 

همایون، از فعالان نشریه تخت جمشید نیز با بیان اهمیت جایگاه مطبوعات در افزایش آگاهی مردم خاطرنشان ساخت: باید مراقب بود تا برگزاری آیین های کهن، باعث بروز حوادث تلخ جسمی و همچنین فرصتی برای تبلیغ سایر ادیان نباشد.

 

IMG_2455

آرزو اسماعیلی مدیر سایت پارس دشت نیز ضمن تشکر از اقدامات نیروی انتظامی شهرستان مرودشت در زمینه تعامل با رسانه ها، ابراز داشت: خوشبختانه در سال های اخیر به ویژه در سال جاری، ارتباط مستمر و سازنده ای بین نیروی انتظامی شهرستان و به ویژه معاونت فرهنگی اجتماعی این نیرو با رسانه های شهرستان ایجاد شده که این مسئله می تواند در افزایش آگاهی شهرستان موثر باشد.

 

مسئول روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت همچنین با بیان اینکه چهارشنبه سوری، از آیین های کهن است که سالها موجب ایجاد نشاط و همدلی بین خانواده ها شده است بیان داشت: مسلمأ نمی توان مردم را از برپایی اینگونه مراسم که جزیی از آداب و رسوم آنهاست منع نمود بلکه باید با ریشه یابی علل بروز مشکل در ساله ای اخیر، به رفع آنها اقدام نمود.

 

محمد حق پرست از فعالان رسانه تصویری شهرستان مرودشت نیز با تأکید بر اینکه در چندماه گذشته اقدامات مطلوبی توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است اظهار داشت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می تواند نقش مهمی در کاهش تخلفات و آسیب های چهارشنبه سوری داشته باشد و به عنوان خبرنگاران صدا و سیما، آمادگی این رسانه را برای پوشش اخبار و اطلاعات مورد نیاز در این راستا اعلام نماییم.

 

IMG_2461

سمیه رعیتی، دیگر فعال عرصه رسانه شهرستان مرودشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مراسم چهارشنبه سوری، بخشی از آداب و رسوم مردم است و نمی توان آن را حذف نمود بیان داشت: در سال های اخیر با نظارت و کنترل نیروی انتظامی و همکاری خانواده ها، خوشبختانه تا حد زیادی از آسیب های این برنامه کاسته شده اما امیدواریم با نظارت بیشتر نیروی انتظامی به ویژه در مناطق مسکونی و محل تجمع مردم، از بروز همین حوادث ناچیز نیز جلوگیری شود.

 

شهرام صالحی کارشناس مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت نیز ضمن تشگر از نیروی انتظامی شهرستان مرودشت به دلیل ایجاد فضای امن جهت برگزاری هرچه شایسته تر انتخابات، عنوان نمود: در برخورد با پدیده «چهارشنبه سوری» نیاز است با تغییر ادبیات از «برخورد با بحران» به «مدیریت بحران» رسیده و به برگزاری کم حاشیه آن کمک کنیم.

 

وی افزود: می توان با برگزاری کنترل شده اینگونه مراسم و حفظ حرمت ایام فاطمیه(س)، از طریق هدایت مردم به فضاهای مناسب، فضای امن و ایمن تری را برای شهروندان فراهم نمود.

 

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات شهرستان مرودشت در پایان اظهار داشت: امیدواریم نیروی محترم انتظامی شهرستان مرودشت، با سرلوحه قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: « اقتدار مطلوب نظام اسلامی، قاطعیت در کنار عدالت، مروت و ترحم است» تا آنجا که مقدور است و مراجع ذیربط در استان و کشور اجازه می دهند، برخوردهای ارشادی را جایگزین رفتار قهری نموده تا خاطره ای خوش در اذهان مردم به جای بماند.

 

IMG_2459

در ادامه این نشست، سرهنگ عبدالرسول جوکار، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه «چهارشنبه سوری» از جمله آداب و رسوم مردم ایران در سراسر کشور است و نمیتوان مانع برپایی آن شد، بیان داشت: نیروی انتظامی، شادی مردم را دوست دارد و از برنامه هایی که موجب شاد شدن همشهریان می شود استقبال می نماید اما اجازه نخواهد داد اینگونه مراسم، موجب ایجاد ناامنی و فرصت طلبی عده معدودی از افراد سودجو گردد.

 

وی به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آسیب های چهارشنبه پایانی سال نیز اشاره نمود و گفت: برگزاری برنامه های آگاهی بخشی به دانش آموزان در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، تذکر و برخورد با واحدهای صنفی متخلف با همکاری اتحادیه ها و اصناف و … از جمله اقداماتی است که در مدت اخیر انجام داده ایم.

 

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به قانون پذیری مثال زدنی شهروندان مرودشتی بیان داشت: مردم شریف شهرستان مرودشت، همواره به قانون احترام می گذارند و هر زمان که نیروی انتظامی از آنها درخواست همکاری داشته است، در نهایت مسئولیت پذیری، با این نیرو همراه شده اند که نتیجه این تعامل، بهبود امنیت شهر و کاهش چشمگیر تخلفات بوده است.

 

وی افزود: امیدواریم در روزهای منتهی به چهارشنبه سوری نیز شهروندان فهیم مرودشت همچون سالهای گذشته با نظارت بر کودکان خود و کنترل رفتارهای آنها، به برگزاری هرچه بهتر و امن تر این مراسم کمک نمایند.

 

سرهنگ جوکار در پایان ضمن تأکید بر اینکه در مراسم چهارشنبه سوری، حفظ شأن و حریم خانواده ها، در اولویت نیروی انتظامی است تأکید کرد: با افرادی که به هرنوع قصد تعرض به حریم افراد و ایجاد مزاحمت برای آنان داشته باشند برخورد خواهد شد و اگر سرنشینان خودرویی مرتکب چنین اقداماتی شوند پس از هماهنگی با مراجع قضایی، خودروی آنها تا پایان تعطیلات توقیف خواهد شد.

 

جانشنین فرماندهی نیروی انتظامی مرودشت همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل خرید و فروش مواد آتش زا و …، مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

IMG_2471

در پایان این جلسه، سروان مهرزادیان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان مرودشت نیز با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اجرای عملیات روانی و ارتقای فرهنگ پیشگیری در میان شهروندان بیان نمود: رسانه های شهرستان مرودشت همواره همکاری مناسبی با معاونت اجتماعی داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر، شهرستان مرودشت یکی از امن ترین و کم خطرترین شهرهای استان و بلکه کشور بوده است به نحوی که سال گذشته علیرغم اینکه یک دستگاه دوربین را برای ثبت حوادث به طور ویژه در بیمارستان شهید مطهری نصب کردیم، حتی یک مورد آسیب جدی گزارش نشد و این بسیار خوشحال کننده است.

 

سروان مهرزادیان در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با همراهی مردم، شاهد آسیب های جزئی به شهروندان به ویژه کودکان نیز نباشیم.

IMG_2478

سروان مصطفی نژآد رئیس پلیس فتای مرودشت نیز با بیان برخی مشکلات موجود در حوزه فضای مجازی، برگزاری جلسه ویژه فضای مجازی با حضور اصحاب رسانه را خواستار شد.

 

عکس از زهرا زارعی


مطالب مرتبط:

دیدار هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان

تقدیر فرمانده نیروی انتظامی مرودشت از مشارکت شهروندان در مأموریت پلیس

تلاش آتش نشانی و نیروی انتظامی مرودشت برای برگزاری مطلوب مراسم ماه محرم


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر