۹:۲۸:۳۸ - یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵
شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت تشکیل جلسه داد / سیدمختار امیری:بصورت جدی پیگیر اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی هستیم
به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت،یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت برگزار شد.   در ابتدای این نشست، سیدمختار امیری، معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت که ریاست جلسه را برعهده داشت با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر تربیت فرزندان گفت:بحث تربیت و

unnamed2

به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت،یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرودشت برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، سیدمختار امیری، معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت که ریاست جلسه را برعهده داشت با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر تربیت فرزندان گفت:بحث تربیت و آموزش فرزندان برای همه انسانها و بویژه ما مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش مهمی از این وظیفه برعهده آموزش و پرورش است.

 

امیری در ادامه با اشاره به قانون اختصاص نیم درصد از درآمد سالیانه شهرداری ها به کتابخانه های عمومی گفت:طبق قانون، شهرداری مکلف است این نیم درصد را جهت هزینه در مصارف جاری، به کتابخانه های عمومی شهر مرودشت اختصاص دهد.

 

امیری افزود:بدلیل عدم تخصیص این اعتبار،کتابخانه ها توان خرید کتابهای جدید و مناسب را ندارند.وی ادامه داد: بر اساس قانون در صورت عدم واریز مستقیم نیم درصد درآمد شهرداری ها،نیم درصد سهم کتابخانه ها توسط وزارت اقتصاد و دارایی از حساب شهرداری برداشت شده و به حساب خزانه ملی واریز میشود.سیدمختار امیری با تاکید بر اینکه مسایل و مشکلات باید در فضای گفتگو حل شود گفت:در روزهای آتی،طی جلسه ای  با حضور شهرداری مرودشت و هیات امنای کتابخانه های عمومی، موانع پیش روی اجرای این قانون و نگرانیهای شهرداری در رابطه با محل هزینه این نیم درصد را برطرف خواهیم کرد.

 

معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت در پایان با اشاره به برگزاری سرشماری عمومی نفوس مسکن، از زحمات و همکاری های آموزش و پرورش مرودشت در برگزاری این طرح ملی تقدیر و تشکر کرد.

 

در ادامه مرتضی چراغی رئیس آموزش و پرورش شهرستان مرودشت پس از تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان گفت:با هماهنگی های انجام شده توسط مهندس برومندی، نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، مقدمات حضور وزیر آموزش و پرورش در مرودشت به عنوان اولین سفر استانی ایشان انجام شده است که در صورت حضور ایشان در شهرستان،۳مدرسه خیرساز و دولتی را با حضور ایشان افتتاح خواهیم کرد.

 

چراغی در ادامه با اشاره به اردوهای راهیان نور،گزارشی از برگزاری این اردوها ارائه کرد.چراغی با بیان اینکه یکی از مهمترین و بزرگترین برنامه های آموزش و پرورش برگزاری مسابقات قرآنی است خواستار همکاری و هماهنگی مسئولان ادارات و مدیران مدارس در برگزاری این مسابقات شد.

 

در ادامه این جلسه،مسائلی مانند تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره مرکز بهداشت،تعیین تکلیف ساخت مدرسه در زمین میدان معلم،برنامه ریزی جهت افتتاح سه مدرسه خیرساز و دولتی،راه اندازی مرکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش، مانور زلزله،برگزاری یادواره شهدای فرهنگی به مناسبت هفته بسیج، مسابقات قرآنی مرحله آموزشگاه و کمیته پشتیبانی سوادآموزی و مسائل و برنامه های این حوزه مورد بررسی و تبادل نظر حاضرین قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر