۷:۳۲:۲۵ - دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵
لطفا به کسی برنخوره… موضوع: تولید زغال خانگی!
هفته نامه مرودشت، رضا فلاح- منابع طبیعی و بخصوص درختان، از اهمیت ویژه ای در تمام تاریخ برخوردار بوده اند که به دلیل شرایط موجود، حفاظت از محیط زیست حساسیت دو چندانی یافته است. بدین منظور می طلبد اداراتی چون منابع طبیعی و حفاظت از محط زیست که این وظیفه را به عهده دارند به

هفته نامه مرودشت، رضا فلاح-

منابع طبیعی و بخصوص درختان، از اهمیت ویژه ای در تمام تاریخ برخوردار بوده اند که به دلیل شرایط موجود، حفاظت از محیط زیست حساسیت دو چندانی یافته است. بدین منظور می طلبد اداراتی چون منابع طبیعی و حفاظت از محط زیست که این وظیفه را به عهده دارند به همراه مردم، در این زمینه نهایت حساسیت را داشته باشند.

 

درختان وظیفه ی تصفیه هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و طوفان های گرد و خاک، افزایش حجم آب های زیر زمینی، زیباسازی محیط و … را بعهده دارند و در این سالهای خشکسالی نیاز به مراقبت بیشتری دارند اما متاسفانه گاهأ به دلایل طبیعی، عمدی یا سهل انگاری در میان شعله ها میسوزند.

 

علیرغم این ضرورت، مشاهده شده برخی در مناطق نزدیک به منابع طبیعی که دسترسی آسانی به درختان دارند از طریق اجاره کردن مکان های خالی مانند گاوداری های متروکه، به تولید زغال از درختان منطقه اقدام کرده اند و طبق شنیده ها، گزارش ارسالی به سازمان های مربوطه نیز با برخورد قاطع و مداوم همراه نشده و بریدن و سوزاندن درختان همچنان ادامه دارد.

 

شنیدن این خبر حتی در صورت شایعه بودن آن، بسیار دردناک است. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، مسئولان عالی رتبه باید اداره مربوطه را بازخواست کنند و در جهت پرسش از مسئولان مربوطه برآیند.

 

شرایط بد اقتصادی، خشکسالی و تعطیلی کشاورزی، مردم را ناچار به گرایش به  مشاغل کاذب کرده است که این نیز به دلیل کم توجهی برخی مسئولان به برنامه ریزی های بلند مدت می باشد.

 

ادارات مربوطه باید احساس مسئولیت کرده و جایگزین مناسبی برای تنها راه درآمد مردم (کشاورزی ) ارائه کنند و با متخلفان شدیدا برخورد کنند یا در صورت عدم توانایی میزهای خود را به افراد تواناتر واگذارند.

 

درخت، موجود زنده و جاندار است و قطع درخت زنده، مانند بریدن نفس است.

 

زغال های خوب محلی بخریییید…..

 

حقوق های تپل بگیریییید…..

 

درخت های اطرافتون دزدیده نشه…..

 

فدااااااتتتتتتت…..


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر