۵:۰۱:۳۸ - چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
مشخص شدن عامل شیوع مسمومیت در سپیدان و ارسنجان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مسمومیت روده ای چند روز گذشته برخی از شهروندان سپیدانی عامل باکتریایی داشته و نوعی باکتری بنام ایکولای عامل انتشار این بیماری در بین مردم شده است.   دکتر محسن مقدمی،سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این باکتری می تواند از طریق مصرف مواد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مسمومیت روده ای چند روز گذشته برخی از شهروندان سپیدانی عامل باکتریایی داشته و نوعی باکتری بنام ایکولای عامل انتشار این بیماری در بین مردم شده است.

 

دکتر محسن مقدمی،سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این باکتری می تواند از طریق مصرف مواد خوراکی از جمله میوه ها، سبزی ها، آب و هر چیز خوراکی دیگر منتقل شود و آلودگی ایجاد کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ نفر در روزهای بعد از تعطیلات عید فطر به مراکزدرمانی، کلینیک ها و مطب های خصوصی در سپیدان مراجعه کردند گفت: خوشبختانه اپیدمی این بیماری اکنون در سپیدان کنترل شده و موارد اندک باقیمانده ناشی از ابتلای اشخاص و انتقال فردی است.

 

مقدمی درباره ادعای برخی از مسوولان در باره آلودگی آب آشامیدنی دراین شهر گفت: نمی توان به طور قاطع گفت که آب عامل آلودگی بوده است، باکتری ایکولای می تواند از طریق مصرف هر نوع ماده خوراکی به بدن انسان وارد شود بنابر این تاکنون گزارش قاطعی درباره آلودگی آبها منتشر نشده است.

 

این مقام مسوول گفت: توصیه ما به شهروندان و گردشگرانی که به این منطقه می روند این است که بهداشت فردی را رعایت کنند، روزانه چندین نوبت دست های خود را بشویند، در مصرف آب و مواد غذایی رعایت موازین بهداشتی کنند و از مصرف موارد مشکوک به مسمومیت پرهیز کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در سایر شهرهای استان فارس از جمله ارسنجان و بیضای سپیدان نیز مواردی از مسمومیت مشاهده شده که همگی به خاطر عامل باکتریایی و فعالیت این باکتری در تابستان است.

 

وی افزود: آزمایشگاه های موجود در شهرستان سپیدان سلامت آب آشامیدنی را تایید کرده و تخلفی در زمینه آلودگی یا آلودگی ناشی از کلر مشاهده نشده است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر