۷:۰۷:۳۱ - دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵
هفته نامه مرودشت، سیزده ساله شد
پارس دشت- تحریریه هفته نامه مرودشت به مناسبت آغاز سیزده سالگی این نشریه، نوشت:   سیزده سالگی در قاموس آدم ها، معیار نوجوانی و ناپختگی است اما در عرصه رسانه –آن هم در دنیای امروز- دست کمی از کهنسالی ندارد.   در این عرصه پر آشوب، دوام آوردن یک نشریه مستقل که به هیچ حزب

copy-of-marvdasht

پارس دشت- تحریریه هفته نامه مرودشت به مناسبت آغاز سیزده سالگی این نشریه، نوشت:

 

سیزده سالگی در قاموس آدم ها، معیار نوجوانی و ناپختگی است اما در عرصه رسانه –آن هم در دنیای امروز- دست کمی از کهنسالی ندارد.

 

در این عرصه پر آشوب، دوام آوردن یک نشریه مستقل که به هیچ حزب و جریان سیاسی وابسته و وامدار نیست، اگر غیرممکن نباشد لااقل سخت و جان فرساست. سخت از این رو که تأمین مالی نشریه و دخل را به خرج رساندن دشوار است و جان فرسا از این بابت که برخی قلم ها، خواسته و ناخواسته این عرصه را فروکاسته اند.

 

گاهی اتفاقاتی می افتد که کمر را تا آستانه خم شدن و شکستن پیش می برد و زمانی هم اتفاقات خوب، قوت قلبت می شوند و دستت را می گیرند. گاهی کسانی بدون این که تو را بشناسند وحرفت را بشنوند مقابلت صف می کشند و برعکس، گاهی انسان هایی آزاد اندیش، بدون چشمداشت، پشت سرت می ایستند و حامی ات می شوند. اگرچه فضا، به تیرگی سیاست آلوده شده لیکن در عرصه شریف رسانه هنوز به هوای مردم نفس کشیدن و قلم زدن می ارزد.

 

در آغاز سیزدهمین سال از عمر رسانه ای مان، هنوز بی عیب و بی اشتباه نیستیم اما بی گمان راهمان روشن است و داشته هامان گواه است که قلم را پاس داشته ایم.

 

سخت بی ادعاییم اما راهمان را به سبب حضور همفکرانی راد و دوستانی بلند همت، به خوبی می دانیم و امیدواریم که هرگز در هیاهوی ثروت و قدرت و رخوت گم نشویم. خوش حالیم که آدم های خوب و آزاداندیش شهر قوت قلبمان هستند و دلسوزانه راهنمایی مان می کنند. به این دل بسته ایم که مردم اگرچه گرفتارند اما ارزش کارمان را می فهمند و تنهامان نگذاشته اند.

 

خود را خوش اقبال ترین آدم های دنیا می دانیم چون نیک نهادترین دوستان، نصیب ما شده و دستمان از گرما و امید خالی نیست.

 

باری اگرچه گاهی در کسوت خبرنگاری و پاس داشتن حق مردم، رنج دیده ایم و تهمت شنیده ایم اما هنوز در کنار مردم ماندن می ارزد. هنوز خورشید دوستی و مهربانی در آسمان ما می درخشد…

 

«تحریریه هفته نامه مرودشت»

  1. م. زارع   دی ۱۴, ۱۳۹۵  

    با سلام به شما عزیزانی که بی ادعا و چشمداشت، کمر به خدمتی بسته اید که تا کنون خیلی از “کمرها!” را شکسته، ولی توانسته “گردن فراز” بماند.!
    قدم وقلم در رسانه راندن، از بلم و قایق بر اقیانوس پرتلاتم راندن دشوارتر است. بویژه اگر بخواهی منزه بمانی و مزکی!
    خوشحالم که هستم و نهالی را که در برهه پختگی عمرم (چهل سالگی) با هزاران امید و آرزو کاشتم، چنین تناور و پرنشاط می بینم با دستانی و دوستانی مستعد و متحد.
    عمرتان مدام و ایامتان به کام.
    محبت اله زارع


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر