۷:۰۷:۱۲ - پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶
پیام فرمانده نیروی انتظامی مرودشت بمناسبت ماه محرم
پارس دشت- فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام وایام عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)ضمن آرزوی قبولی عزاداری های شهروندان گرامی در درگاه ایزدمنان، همراه وهمگام با عزاداران حسینی در راستای برقرای نظم وامنیت در سطح شهرستان مرودشت به ویژه در دهه اول محرم با تمام توان

پارس دشت- فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام وایام عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)ضمن آرزوی قبولی عزاداری های شهروندان گرامی در درگاه ایزدمنان، همراه وهمگام با عزاداران حسینی در راستای برقرای نظم وامنیت در سطح شهرستان مرودشت به ویژه در دهه اول محرم با تمام توان وسعی خود تلاش می نمایند. در همین راستا و جهت مشارکت هئیات ودستجات عزاداری در تامین نظم وامنیت کامل مراسمات عزاداری، سینه زنی وزنجیر زنی توجه مسولان هیئات مذهبی وتمامی شهروندان را به نکاتی به شرح ذیل جلب می نماید.

۱-   حرکات دستجات عزاداری با هماهنگی پلیس صورت پذیرد و هیات های مذهبی به دلخواه وبدون اطلاع قبلی اقدام به حرکت در خیابان ها وکوچه ها ننمایند.

۲-   مداحان اهل بیت(ع) از بیان مسایل خرافی و بی پایه و اساس وتحریف شده خودداری واز کتب معتبر و قابل استناد و حقایق علمی و منطقی عاشورای حسینی استفاده نمایند.

۳-   حرکت دستجات عزاداری طوری باشد که مزاحمتی برای مردم نداشته باشد و در امور و کسب و کار مردم اختلال ایجاد نکند و در شب حداکثر تاساعت۲۳۰۰پایان یافته باشد.

۴-   دستجات عزاداری از حمل و نصب تصاویر اموات و عکس های منتصب به امامان و علم های غیر متعارف وسایر لوازمی که معمول عرف جامعه نبوده خودداری نمایند و حتی الامکان دستجات عزاداری ساده وبی آلایش باشند.

۵-   مسئولان ومتولیان هیاًت های  مذهبی از جوانان مومن، متعهد و دلسوز در برقراری نظم و امنیت و حرکت دسته های عزاداری نهایت استفاده را به عمل آورده و ازآنان به عنوان همیاران پلیس کمک بگیرند.

۶-   تمامی افراد دسته های عزاداری به ویژه جوانان و افرادکم سن و سال از حرف بزرگترها، ریش سفیدان و مسولان هیئات مذهبی پیروی نموده ودر برقراری نظم وامنیت مراسم آنان را یاری رسانند.

۷-   مسئولان هیات های مذهبی ودسته جات عزاداری نهایت همکاری را با عوامل انتظامی مستقر در هیات و سایر محل ها از جمله میادین، تقاطع ها، خیابان ها و…به عمل آورده و در روانسازی شدوآمدی و برقراری نظم و امنیت ماموران را به شدت یاری نمایند.

۸-   رعایت نظم وانضباط در مسیر حرکت دستجات عزاداری، رعایت صبر وحوصله وشکیبایی، احترام متقابل به یکدیگر و برنامه ریزی منظم ساعات شروع وپایان حرکت دستجات عزاداری و جلوگیری از تداخل هیات ها و دستجات عزاداری، از جمله اقداماتی است که به برگزاری با شکوه تر مراسمات عزاداری وجلوگیری از هر نوع بی نظمی واخلال درحرکات دستجات عزاداری کمک شایانی می نماید.لذا توصیه اکید پلیس بر رعایت موارد اعلامی می باشد.

۹-   از تردد خودرو در جلوی هئیت تحت هر شرایطی خودداری و از جمع آوری کمک های مردمی در طول مسیر پرهیز نمایند.

۰-                      از تجمع و حرکت هیت های فاقد مجوز به شدت جلوگیری و با عاملین و برپاکنندگان این گونه اجتماعات به عنوان اجتماع غیر قانونی برخورد خواهد شد.

۱-                      نسبت به مشخص نمودن فیلمبرداران و تصویر برداران اقدام و اسامی آنها جهت صدور کارت شناسایی به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارسال شود.

۱-                      رعایت پوشش مناسب جوانان، رعایت عفاف و حجاب در بین بانوان و آقایان و رعایت مسایل شرعی دین مبین اسلام در تمامی هئیات مذهبی و دستجات عزاداری الزامی می باشد.

درپایان امیداست با رعایت موارد اعلامی و سایر موارد، به عنوان عزاداران واقعی سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، رضایت مندی مردم، خشنودی خداوند منان و شفاعت امام حسین(ع) را در روز قیامت بهره ی راه خود سازیم.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر