۹:۱۱:۲۴ - سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶
کنسرت بزرگ استاد کیوان ساکت در مرودشت
کنسرت استاد کیوان ساکت به خوانندگی وحید تاج در تالار مهر مرودشت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، کنسرت بزرگ استاد کیوان ساکت نوازنده برجسته تار و سه تار به همراه آواز وحید تاج هنرمند خوش صدای کشور، با حضور سید مختار امیری معاون اجرایی فرمانداری، صالحی ریاست

کنسرت استاد کیوان ساکت به خوانندگی وحید تاج در تالار مهر مرودشت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، کنسرت بزرگ استاد کیوان ساکت نوازنده برجسته تار و سه تار به همراه آواز وحید تاج هنرمند خوش صدای کشور، با حضور سید مختار امیری معاون اجرایی فرمانداری، صالحی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر پازوکی رئیس انجمن دوستداران حافظ کشور، چراغی شهردار، مرتضی چراغی رئیس و حیدری معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، مردانی مسئول میراث فرهنگی، حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان، رضایی مسئول انجمن موسیقی استان فارس هنرمندان و هنردوستان مرودشت و شهرهای همجوار برگزار شد.
در ابتدای این مراسم شهرام صالحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت ضمن خوشامدگویی به استاد ساکت و گروه ایشان، مرودشت را مهد فرهنگ و هنر نامید و گفت: مردم این دیار، پاسبانان شایسته تاریخ و فرهنگ این سرزمین بوده اند و کوشیده اند این میراث گرانبها را به نسل های بعد از خویش بسپارند.
در ادامه و در بخش نخست این برنامه، پس از اجرای قطعه محلی توسط علی شاه علیپور که به دعوت استاد ساکت صورت پذیرفت، استاد ساکت به اجرای قطعه «دست» سروده فریدون مشیری به همراه تکنوازی سه تار پرداخت.
در بخش دوم قطعات مختلفی همچون والس دشتی، چشم در راه، ساز و آواز بداهه در دشتی، مودولاسیون از دشتی به همایون(تکنوازی تار استاد)، بهار غم انگیز، یادگار خون سرو، باران، ای وطن ، ای ایران با همراهی گروه ارکستر متشکل از هنرمندان مرودشت، شیراز، زرقان، گچساران و … با صدای وحید تاج و به سرپرستی استاد کیوان ساکت اجرا گردید.
استاد کیوان ساکت در انتهای برنامه بیان داشت: اجراهای متعددی در سراسر دنیا و شهرهای مختلف کشور داشته ام اما رنگ و بوی برنامه امشب و استقبال مردم فرهنگ دوست مرودشت، بی نظیر و غیرقابل مقایسه با سایر برنامه هاست.
دکتر پازوکی رییس انجمن دوستداران حافظ شاهرود نیز در این برنامه با اشاره به فعالیت های این انجمن بیان داشت: تاکنون به دلیل برنامه های انجمن دوستداران حافظ، سفرهای متعددی به شیراز داشته ام اما این اولین بار است که در جمع مردم فرهنگ دوست مرودشت حاضر شده ام و بابت این اتفاق بسیار خرسندم.
این تهیه کننده آثار موسیقایی همچنین از برپایی کنسرت موسیقی در تالار وحدت با حضور هنرمندان ارکسترفوق از جمله نوازندگان مرودشتی حاضر در گروه خبر داد.
در پایان برنامه با حضور صالحی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان مرودشت، چراغی رئیس آموزش و پرورش، چراغی شهردار مرودشت، دکتر پازوکی و دکتر افقه با اهدای لوح یادبود و هدایایی از سوی انجمن موسیقی و شهرداری و شورای اسلامی مرودشت از استاد ساکت قدردانی تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است که بدلیل استقبال بی سابقه از این برنامه، تعداد زیادی از شهروندان موفق به تهیه بلیط و حضور دراین اجرا نشدند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر