۲۰:۱۱:۳۴ - دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴
گردهمایی “کتاب خوان” های مرودشت
دویست و هشتاد و ششمین نشست «کتاب خوان» کشور و هجدهمین نشست «کتاب خوان» استان فارس به میزبانی مرودشت برگزار شد.   پارس دشت- دویست و هشتاد و ششمین نشست «کتاب خوان» کشور با حضور جمعی از نویسندگان، علاقه مندان، محمد امین جعفری مدیرکل امور کتابخانه های فارس و جمعی از مسئولین شهرستان مرودشت از

IMG_5109

دویست و هشتاد و ششمین نشست «کتاب خوان» کشور و هجدهمین نشست «کتاب خوان» استان فارس به میزبانی مرودشت برگزار شد.

 

پارس دشت- دویست و هشتاد و ششمین نشست «کتاب خوان» کشور با حضور جمعی از نویسندگان، علاقه مندان، محمد امین جعفری مدیرکل امور کتابخانه های فارس و جمعی از مسئولین شهرستان مرودشت از جمله حجه الاسلام احمدی امام جمعه، سید مختار امیری معاون اجرایی فرماندار مرودشت، سید منصور جعفری شهردار، حمزه علیزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهراب عباسی رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی، محمدحسین زارعی نژاد عضو شورای شهر، دکتر داریوش احمدی شهردار سابق و … برگزار شد.

 

در این برنامه که در سالن اجتماعات فرمانداری مرودشت برگزار شد، نویسندگان و علاقه مندان مرودشتی، به معرفی کتاب هایی از میان آثار خود و نویسندگان برجسته پرداختند.

 

IMG_5080

حعفری مدیرکل کتابخانه عمومی استان فارس، با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت دارای نویسندگان توانمند در حوزه های مختلف می باشد، بیان داشت: متأسفانه علیرغم برخورداری از چنین جایگاهی، مرودشت از نظر دارا بودن زیرساخت های لازم کتابخوانی مثل کتابخانه های عمومی، در سطح دومین شهرستان استان فارس نیست که امیدواریم با همکاری فرمانداری و شهرداری مرودشت، این مشکل برطرف شود.

 

جعفری افزود: کتابخانه ها، دانشگاه های عمومی هستند که باید مرکز تصمیم گیری های فرهنگی نیز باشند تا از این طریق بر پیشرفت شهر و روستا تأثیرگذاشته و از مهاجرت روستانشینان جلوگیری نموده و معضلات حاشیه نشینان را کاهش خواهد داد.

 

وی همچنین در ادامه، به معرفی کتاب «محمد(ص) بر پایه کهن ترین منابع» نوشته مارتین لینگز، پرداخت.

 

حجه الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه مرودشت نیز با اشاره به اهمیت مطالعه، تفکر و تعقل در دین مبین اسلامی، اعلام داشت: خواندن هر نوع کتابی نیز مناسب نبوده و توصیه می شود پیش از شروع مطالعه کتاب های فلسفی، علاقمندان به اینگونه آثار، به مطالعه آثار آیت الله مطهری بپردازند تا خدای نکرده از مسیر امامت منحرف نشوند.

در نشست کتاب خوان مرودشت که به همت نهاد اداره امور کتابخانه های عمومی و با همکاری فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت برپا گردید، حجه الاسلام احمدی امام جمعه مرودشت ، کتاب فلسفه اخلاق(شهید مطهری)، شهرام صالحی کارشناس امور فرهنگی اداره ارشاد مرودشت، کتاب قصه های مادربزرگ(نوشته شهرام صالحی)، علی کشاورزی کتاب مدافعان پارسه(نوشته علی کشاورزی)، حجت‌الاسلام سعید همایون کتاب پیدایش باب و بهاء، توسط امام جماعت مسجد صاحب الزمان و کارشناس ارشد علوم قرآنی، رضا رستمی عضو فعال کتابخانه، کتاب نیایش، « عبدالرضا قیصری کتاب در امتداد پروانه‌ها هم(نوشته عبدالرضا قیصری)، علی مرادی روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب از آن همه مرد(نوشته علی مرادی)، علی رحم راستی کتاب دوران رهایی، محمدجواد گرانمایه کتابدار با کتاب غروب آفتاب اندلس، سیمین رحیمی کتابدار با کتاب کلیدها و تکنیک‌های طلایی تربیت برتر، به علاقه مندان معرفی شدند.

حاشیه ها:

*از نکات قابل توجه این برنامه، حضور اعضای شورای شهر سیدان به همراه شهردار این شهر در مراسم بود، در حالی که از اعضای شورای شهر مرودشت، تنها یک عضو(محمدحسین زارعی نزاد) در این برنامه فرهنگی حاضر بود.

 

*معرفی کتاب «به عشق رهبرم» نوشته خانم محمدی، از دیگر قسمت های جانبی این مراسم بود.

 

*همچنین در جاشیه نشست کتاب خوان های مرودشت، غرفه عرضه بازی های فکری با همکاری کتابخانه مهرنگ مهرگان بود.

 

*تعداد صندلی های خالی، و استقبال نه چندان زیاد شهروندان و مسئولین از این برنامه فرهنگی، تأمل برانگیز کننده بود که می طلبد علت آن، توسط برگزارکنندگان و کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر