۵:۱۰:۱۲ - دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
یک سال وقفه کامل در روند ساخت شهربازی مرودشت!
سالهاست که کودکان مرودشتی برای بازی و سرگرمی به شیراز و زرقان می روند و این داستان همچنان ادامه دارد نبود امکانات تفریحی و سرگرمی های لازم باعث گردید تا در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ استارت ساخت شهربازی مرودشت با تخریب تنها زمین چمن فوتبال شهرداری انجام شد. هر چند قرار داد ساخت این شهر

asre-142-Copy-Copy-300x204

سالهاست که کودکان مرودشتی برای بازی و سرگرمی به شیراز و زرقان می روند و این داستان همچنان ادامه دارد نبود امکانات تفریحی و سرگرمی های لازم باعث گردید تا در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ استارت ساخت شهربازی مرودشت با تخریب تنها زمین چمن فوتبال شهرداری انجام شد. هر چند قرار داد ساخت این شهر بازی یا انواع و اقسام انتقادات مطرح شد و شبهه انگیز بودن قرار داد و سهم شهرداری جنجالهای فراوانی به وجود آورد اما روند ساخت این مجموعه علیرغم تمامی مشکلات قطع نگردید و اگر این پروژه مطابق برنامه پیش می رفت، الان دوسال از افتتاح آن می گذشت اما مشکلات اعتباری و البته قراردادی این پروژه باعث گردید تا کند تر از برنامه زمان بندی پیش برود اما روند ساخت این مجموعه در زمان شهردار سابق هیچگاه متوقف نشد.

 

با انتخاب شورای چهارم که پایانی بود بر ماموریت غلامعلی خسروانی در شهرداری مرودشت داریوش احمدی به عنوان شهردار مرودشت منصوب شد انتظار می رفت که شهر بازی در اولویت کاری شهردار باشد اما خبری ناگوار باعث توقف پروژه شد و این خبر حکایت از تداخل قسمتی از شهربازی با تقاطع غیر هم سطحی که قرار است در محل میدان عاشورا ساخته شود داشت و با این مشکل روند تکمیل پروژه برای همیشه متوقف شد و به نظر می رسد اراده لازم برای رفع این موضوع در شهرداری وجود ندارد. شاید نگاه بدبینانه به این ماجرا حکایت انداختن توپ در زمین شهردار و متولیان سابق شهرداری باشد که امیدواریم اینچنین نباشد و در هر صورت مجموعه فعلی مدیریت شهرداری به خوبی می داند که گذر و عبور از این چالش به عنوان یک آزمون روبروی آنهاست و در صورتی که این بلاتکلیفی و متوقف بودن روند پروژه ادامه داشته باشد مدبران فعلی شهرداری نیز نمی توانند خود را مبرای از این وضعیت بدانند.

 

در اینکه اشتباهات محاسیاتی طرح شهربازی به قبلا باز می گردد و یک خطای بزرگ است تردیدی نیست اما گناه نابخشودتی تر این است که پیگیری لازم برای رفع مشکلات شهربازی صورت نگرفته باشد.

 

مرور و مطالعه طرح شهربازی و تطابق آن با طرح تفصیلی و یافتن راهکارهایی که از تخریب شهربازی جلوگیری کند و تقاطع غیر همسطح نیز احداث شود چندان کار سخت و دشواری نیست و با استفاده از نظر متخصصان امر و مشاورین ذیصلاح به راحتی امکانپذیر است و این پروسه هیچگاه این همه زمان نخواهد برد به شرط اینکه اراده لازم برای عبور از این چالش وجود داشته باشد.

 

نگاهی به هزینه های سنگین حمل و نقل خانواده هایی که برای گذراندن لحظاتی شاد به شهرهای همجوار می روند و مخاطراتی که در این رفت و آمدها وجود دارد از سوی مسئولان شهرداری و به وِیزه شهردار محترم قطعا آنها را به این نتیجه خواهد رساند که لزوم تسریع در بهره برداری از این چقدر اهمیت داشته و دارد بنابراین انتظار جامعه و مردم مرودشت در بهره برداری از این پروزه کاملا به حق و بجا خواهد بود.

 

عصر مرودشت آمادگی دارد تا پاسخ مسئولان شهرداری را به رویت و قضاوت افکار عموی بگذارد.

 

منبع: عصر مرودشت


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر