۴:۳۷:۴۹ - شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳
آزادگان مرودشت تجلیل شدند
در مراسمی با حضور امام‌ جمعه و مسئولان مرودشت، آزادگان این شهرستان تجلیل شدند.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، فرماندار این شهرستان صبح امروز در این مراسم گفت: آزادگان قهرمانان و نماد و اسطوره مقاومت ملت ایران در دفاع از انقلاب الهی هستند.   سیدیدالله حسینی افزود: باید دانست امنیت، استقلال و پایداری

13930526000444_PhotoA

در مراسمی با حضور امام‌ جمعه و مسئولان مرودشت، آزادگان این شهرستان تجلیل شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، فرماندار این شهرستان صبح امروز در این مراسم گفت: آزادگان قهرمانان و نماد و اسطوره مقاومت ملت ایران در دفاع از انقلاب الهی هستند.

 

سیدیدالله حسینی افزود: باید دانست امنیت، استقلال و پایداری اصل نظام جمهوری اسلامی با قیمتی بزرگ و هزینه گران‌سنگی به دست ما رسیده است و در این مسیر شهیدان، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و قاطبه ملت ایران نقش برجسته‌ای را برای ماندگاری نظام ایفا کردند.

 

وی آزادگان را قهرمانان و نماد و اسطوره مقاومت ملت ایران دانست و اضافه کرد: آنها اسطوره‌های مقاومت انقلاب و تاریخ حماسی که به یادگار گذاشته‌اند، هستند؛ کتابت چند شاهنامه جدید برای به تصویر کشیدن آن‌ها لازم است.

 

حسینی تداوم حماسه آزادگان را با پایان یافتن نسل حاضر تمام‌ناشدنی دانست اما شرط آن را ثبت و تبیین توسط هنرمندان، اهل فرهنگ و تاریخ‌نگاران حماسه عنوان کرد.

 

وی از آزادگان به‌ عنوان اسناد زنده حماسه ملت نام برد و درخواست کرد: هر فردی به سهم خود به میزان توانش خاطرات بسیار گران‌سنگ اسارت را از حافظه‌ها به متن جامعه بکشاند تا نسل امروز و آینده از این سرمایه بزرگ فرهنگی بی‌بهره نمانند.

 

به گزارش فارس، در این مراسم کلیپ‌هایی از مقاومت آزادگان در دوران اسارت به نمایش گذاشته شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر