۱۳:۱۳:۴۸ - شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
آغاز برداشت جو در مرودشت
برداشت جو از اراضی شهرستان مرودشت آغاز شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، کارشناس مسئول جهاد کشاورزی مرودشت با اعلام این خبر گفت: طی سال زراعی جاری حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت محصول جو رفته که کار برداشت از آنها آغاز شده است.

jo1

برداشت جو از اراضی شهرستان مرودشت آغاز شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، کارشناس مسئول جهاد کشاورزی مرودشت با اعلام این خبر گفت: طی سال زراعی جاری حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت محصول جو رفته که کار برداشت از آنها آغاز شده است.

 

کرمی افزود: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم جهت تامین کمباین های برداشت (سرویس و انجام معاینه فنی)، خرید، راه اندازی مراکز خرید دولتی، نظارت کامل بر روند خرید و قیمت مصوب آن و انتقال به بورس جهت فروش و نحوه پرداخت بها به کشاورزان صورت گرفت.

 

وی بیان داشت: در حال حاضر، تعداد ۴ مرکز خرید دولتی که شامل مراکز شهید رجائی، ولی عصر، شهدای رامجرد و شهدای ابرج می باشند که بطور فعال مشغول خرید جو از کشاورزان می باشند.

 

لازم به ذکر است که قیمت هر کیلوگرم جو استاندارد با افت ۵% (۲ درصد افت مفید و ۳ درصد افت غیرمفید) ۱۰۰۲۸ ریال تعیین گردیده است که پس از انتقال به بورس ما به التفاوت قیمت خرید بورس با قیمت مصوب طی دو مرحله به حساب کشاورز واریز خواهد شد.

 

با توجه به خسارت ناشی از خشکسالی پیش بینی می گردد امسال از این سطوح زیرکشت، میزان ۲۰ هزار تن جو برداشت گردد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر