۱۵:۰۰:۴۴ - چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی در مرودشت برگزار شد
  آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت فارس در مرودشت برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری فارس ، در چهارمین روز از برنامه‌های دومین هفته قرآن و عترت فارس، آیین پایانی این جشنواره هنرهای تجسمی در مرودشت برگزار شد.   پیام محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و نایب‌رئیس کمیسیون

 

آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت فارس در مرودشت برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس ، در چهارمین روز از برنامه‌های دومین هفته قرآن و عترت فارس، آیین پایانی این جشنواره هنرهای تجسمی در مرودشت برگزار شد.

 

پیام محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که قرائت شد؛ نشان‌دهنده توجه به این جشنواره بود.

 

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز نیز در پیامی به این جشنواره، خواستار استمرار چنین حرکت‌هایی شده بود.

 

تیزر جشنواره برای لحظاتی به زندگی داوران این جشنواره پرداخت که البته در مراسم پایانی نیز از آنان تقدیر شد.

 

اجرای موسیقی سنتی تیتراژ سریال امام علی(ع) توسط هنرمندان فضایی دل‌نشین به وجود آورده بود و در قسمتی دیگر از برنامه نیز شاهد تک‌نوازی دف رضا زارع از هنرمندان برجسته مرودشت بودیم.

 

نکته جالب در دعوت از میهمانان برای حضور در سن پیش آمد که هیچ‌کدام از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر و مسوولانی که یاری‌رسان فرهنگ و ارشاد در اجرای این برنامه بودند جا نماندند.

 

این امر، اگرچه برای عکاسان حاضر مشکلاتی به وجود می‌آورد ولی اوج همراهی و تعامل مسوولان برای برگزاری این جشنواره را نشان می‌داد.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان مرودشت که یکی از برگزیدگان این جشنواره بود؛ با فراخواندن پدر خود بر روی صحنه، هدایا را به وی تقدیم کرد که لحظاتی حاضران در سالن به تشویق این حرکت زیبا پرداختند.

 

در پایان از برگزیدگان این جشنواره تجسمی هفته قرآن و عترت که در بخش خط، نقاشی و بخش ویژه شهدای مدافع حرم برگزارشده بود تقدیر شد.

 

در بخش خوشنویسی، ۱۱۱ اثر از ۷۱ نفر و ارسالی ۱۵ شهرستان، توسط دبیرخانه جشنواره وصول شد.

 

دبیرخانه این جشنواره همچنین، پذیرای ۳۱ نقاشی از ۲۵ نفر و ۱۱ شهرستان بود.

 

بنا بر رأی داوران این جشنواره، نفرات زیر به‌عنوان برگزیده بخش‌های مختلف جشنواره هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت فارس معرفی شدند.

برگزیدگان بخش ویژه نقاشی (شهدای مدافع حرم):

میثم قربانی به‌عنوان نفر برتر معرفی و الهام حقیقت، شایسته تقدیر شناخته شد.

برگزیدگان بخش قرآن و عترت:

ماه منیر اسفندیاری به‌عنوان نفر برتر، یاسمن امیری نفر دوم و کیمیا زمانی، نفر سوم شناخته و سمیرا مرادی شایسته تقدیر معرفی شد.

 

برگزیدگان بخش ویژه خوشنویسی (شهدای مدافع حرم):

محمدصادق عادل به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

 

بخش خوشنویسی در رشته ثلث:

روح‌الله محرری به‌عنوان نفر برتر و سعیده جاویدی آزاد، نفر دوم شناخته شدند و هیئت‌داوران نفر سوم را معرفی نکرد. مهدی افروغ و محسن دانشور نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

بخش خوشنویسی در رشته نسخ:

امیر پژمان به‌عنوان نفر برتر، نادر لادنی و الهه قیطاسی به صورت مشترک نفر دوم و هوشیار محمدی و مریم همایونی، مشترک به‌عنوان سوم معرفی شدند.

در این بخش، غلامحسین قاسمی شایسته تقدیر معرفی شد.

بخش خوشنویسی در رشته شکسته‌نستعلیق:

مجتبی رحم دار و فریدون برومند مشترک مقام اول، امیر قادری و مهدی کیان مهر، به‌صورت مشترک مقام دوم و مسعود صلح نسب و مسعود زارع مشترکأ سوم شدند.

بخش خوشنویسی در رشته نستعلیق:

محمدرضا صفاییان به‌عنوان نفر اول، اسماعیل حبیبی و علی کاوه به‌صورت مشترک نفر دوم و کاظم زردشت به‌عنوان سوم دست یافتند. در این بخش، محبوبه سازش شایسته تقدیر معرفی شد.

به گزارش فارس، جشنواره‌های هفته قرآن و عترت فارس از ۲۳ تا ۲۸ دی‌ماه در شهرستان‌های فارس در حال برگزاری است و ۱۲ شهرستان میزبان این برنامه‌ها هستند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر