۶:۳۷:۰۷ - چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳
ابلاغ سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی به ادارات ارسنجان
سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی به دستگاه های اجرایی شهرستان ارسنجان ابلاغ گردید.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، فرهنگ فرهادی در جلسه مشترکی با روسای جهاد کشاورزی، صندوق مهر امام رضا(ع)، سازمان صنعت،معدن،تجارت، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی،

IMG_5258
سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی به دستگاه های اجرایی شهرستان ارسنجان ابلاغ گردید.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، فرهنگ فرهادی در جلسه مشترکی با روسای جهاد کشاورزی، صندوق مهر امام رضا(ع)، سازمان صنعت،معدن،تجارت، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، میراث فرهنگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ارسنجان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در جلسه اظهار داشت: بایستی تلاش شود تا این اعتبارات در این شهرستان جذب شود و چنانچه در مهلت مقرر، این امر محقق نشود، اعتبارات به شهرستان های دیگر تعلق خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: امروزه دیدگاه توسعه انسانی در مورد آینده کار، از برجسته ترین دیدگاه هایی است که در بین اقتصاددانان مشهور است. این دیدگاه بر این باور است که امید به اشتغال کامل در سیر پیشرفت تکنولوژی بشری رنگ می بازد و بلکه به شکل خود سامان یافته در خواهد آمد. به عبارت دیگر بسیاری از مردم کارشان را خود نظارت و کنترل می کنند. آن ها برای برآوردن نیازهای خود، تحقق اهداف و مقاصد خود، در جوامع خانوادگی و محلی، بر اساس تمایلات و گرایش های شخصی و گروهی، به میزانی بسیار وسیع تر از آنچه الگوهای کاری متداول در عصر صنعتی به افراد اجازه می داد، به حساب خود به اشتغال خواهند داشت.

 

فرهادی افزود: شغل خانگی جز آن دسته فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.

 

وی در پایان به تحقیقات گسترده درباره کسب و کار خانگی و عوامل سه گانه مؤثر بر آن شامل: عوامل مربوط به امورشخصی (ریسک پذیری، مهارت های مدیریتی، گرایش به نوآوری و …)، عوامل مربوط به امور خانگی (تمایل اعضای خانواده برای پیوستن به کسب و کار، حاکمیت خانواده، تأثیر روابط خانواده بر روابط کاری و …) و عوامل محیطی (محیط فرهنگی، اجتماعی، محیط قانونی ، محیط کسب و کار، محیط فنی و اقتصادی و …) اشاره نمود و توضیحاتی در این خصوص ارائه نمود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر