۸:۱۸:۵۳ - دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶
اجرای تعزیه ظهر عاشورا در عمادآباد مرودشت
روز جمعه هفتم مهرماه همزمان با هشتمین روز از محرم و با حضور انبوهی از زنان و مردان عزادار سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی(ع) تعزیه ظهر عاشورا با هنرنمایی بیش از ۱۴۰ هنرور در روستای عمادآباد از توایع بخش مرکزی مرودشت اجرا گردید.   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

روز جمعه هفتم مهرماه همزمان با هشتمین روز از محرم و با حضور انبوهی از زنان و مردان عزادار سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی(ع) تعزیه ظهر عاشورا با هنرنمایی بیش از ۱۴۰ هنرور در روستای عمادآباد از توایع بخش مرکزی مرودشت اجرا گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، صالحی رئیس اداره ارشاد اسلامی ضمن تسلیت ایام و خیرمقدم به حاضرین، حسین(ع) را فرزند پاکدامن ترین زن خلقت و شجاع ترین مرد تاریخ دانست و گفت: هرچند مسیحیت، عیسی(ع) را وارث رنج بشر می داند اما رنج مسیح در برابر مصائب امام سوم شیعیان قابل ذکر نیست.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برتری مصیبت امام حسین(ع) بر تمام مصیبت های قبل و بعد از آن گفت: اگر ابراهیم(ع) اسماعیل را به قربانگاه برد، اباعبداله الحسین(ع) همه داروندار و از همه مهم تر وجود نازنین خویش را به قربانگاه برد.

 

صالحی با اشاره به فداکاری بی مانند امام سوم شیعیان گفت: محرم نقطه عطف تاریخ است و بعد از واقعه عاشورا، تاریخ به دو بخش پیش از عاشورا و پس از آن تقسیم شد.

 

دبیرانجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به شرمندگی بشر مدرن در برابر حماسه عاشورا گفت: نعش نیمه جان داعش بر دستهای خون آلود آمریکا، اسرائیل و آل سعود گواه این شرمندگی است.

 

صالحی با اشاره به وجود انبوه حسین فهمیده ها و محسن حججی ها در خاک ایران گفت: خوشحالیم که مادران ما، هر روز با فرزندان خویش، مشق عاشورا می کنند تا علی(ع) درکوفه، حسین (ع) در کربلا و سید علی در ایران تنها نمانند.

 

لازم بذکر است که تعزیه ظهر عاشورا با حضور نزدیک به ۶ هزار نفر از عزاداران و شیفتگان حسین(ع) در مدت دو ساعت در روستای عماد آباد مرودشت اجرا شد.

 

این تعزیه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی شهید احد استخر(با مسئولیت حاج امین استخر) و مجمع خیرین عماد آباد برگزار گردید.

 

فرمانداری، بخشداری مرکزی، نیروی انتظامی، اورژانس و مرکز بهداشت، آتش نشانی، شورای اسلامی عمادآباد و پایگاه مقاومت بسیج عمادآباد از یاوران این برنامه بودند.

 

لازم بذکر است در ابتدای برنامه، هیئت عزاداری آبادانی های مقیم مرودشت به اجرای عزاداری سنتی پرداختند که مورد استقبال فراوان حاضرین قرار گرفت.

 

تعزیه ظهر عاشورا در روستای عماد آباد با حضور عزاداران در گلزار و قرائت فاتحه بر مزار شهداء پایان یافت.

 

استقرار اکیپ ویژه فیلمبرداری صدا و سیمای فارس و حضور بیش از ۲۰ عکاس از اعضای انجمن فیلم و عکس شهرستان از نکات قابل ذکر این برنامه بود.

 

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر