۶:۳۹:۱۳ - شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶
در تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی مرودشت مطرح شد
احساس امنیت مهمتر از امنیت/ امنیت پایدار از افتخارات نیروی انتظامی است
طی آیینی از زحمات سرهنگ دلاور القاصی‌مهر تقدیر و اسماعیل زراعتیان فرمانده سابق نیروی انتظامی آباده به‌عنوان فرمانده انتظامی مرودشت معرفی شد. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت بعدازظهر امروز با حضور سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان برگزار شد.

طی آیینی از زحمات سرهنگ دلاور القاصی‌مهر تقدیر و اسماعیل زراعتیان فرمانده سابق نیروی انتظامی آباده به‌عنوان فرمانده انتظامی مرودشت معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت بعدازظهر امروز با حضور سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان برگزار شد.

دلاور القاصی مهر فرمانده سابق نیروی انتظامی مرودشت در این آیین با اشاره به گستره فعالیت‌های نیروی انتظامی از بیان گزارش عملکرد خودداری کرد و بیان داشت: قصد ارائه گزارش عملکرد ندارم و اگر اقدامی صورت گرفته است بر اساس شرح وظایف بوده است و مردم باید در خصوص عملکرد ما قضاوت کنند.

القاصی مهر بر تعامل و همدلی اعضای شورای تأمین تأکید کرد و گفت: در این شهرستان سپاه، بسیج و نیروی انتظامی همه در یک قالب بودند و از همان روز نخست پیشکسوتان بسیج و سپاه همواره نیروی انتظامی را پشتیبانی کردند.

وی به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اشاره و تأمین امنیت گردشگران را یکی از افتخارات نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: در ایام مختلف سال در شهرستان امنیت مطلوبی را شاهد بودیم و این مهم به همدلی اعضای شورای تأمین، همکاری ادارات و همراهی مردم با نیروی انتظامی برمی‌گردد.

امام‌جمعه مرودشت نیز در این مراسم احساس امنیت را از خود امنیت بالاتر دانست و گفت: احساس امنیت زمینه‌ساز امنیت است و از احساس خوب بودن و خوب عمل کردن سرچشمه می‌گیرد.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی ضمن تشریح مؤلفه‌های امنیت بیان داشت: چنانچه انسان به کار خود عشق بورزد، هم احساس امنیت می‌کند و هم امنیت را برای دیگران ایجاد خواهد کرد.

احمدی ترساندن را یکی از عوامل سلب امنیت دانست و تصریح کرد: برقراری امنیت در راستای مبارزه با ترس است و ابزار امنیت اندیشه، سخن، منطق صحیح و رفتار معقول به همراه اجرای قوانین است و سلب امینت جنگ پنهان را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: سردار گودرزی، فرمانده انتظامی مرودشت را اندکی زود منتقل کرد اما از ارتقای وی و انتصاب القاصی‌مهر به‌عنوان فرمانده انتظامی شیراز خوشحال هستیم و درصورتی‌که خللی به این جایگاه وارد شود تحمل آن برایمان سخت است.

احمدی به پتانسیل‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: ظرفیت مرودشت بالاست و فرمانده انتظامی جدید باید با دید وسیع‌تر و عمیق‌تری نسبت به این شهرستان ایفای نقش کند.

علی‌اکبر نجیب‌زاده فرماندار مرودشت هم در این آیین تصریح کرد: امنیتی را که در کشور، استان و شهرستان مرودشت شاهد هستیم ناشی از الطاف خداوند، همراهی مردم و تلاش نیروی انتظامی است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز امنیت پایدار کشور را یکی از افتخارات نیروهای نظامی و انتظامی دانست و گفت: با وجود تحرکات و هزینه‌های دشمن برای بر هم زدن امنیت ایران، امنیت پایدار کشور در شرایط سخت منطقه نشان از صلابت نیروهای نظامی و انتظامی دارد.

محمدمهدی برومندی امنیت استان فارس را شایسته تقدیر دانست و اظهار داشت: درگذشته در استان مسائل و مشکلات زیادی وجود داشت، اما با برنامه‌ریزی سردار گودرزی و تلاش‌های نیروی انتظامی، امروز استان فارس در سطح بالایی از امنیت قرار دارد و این شایسته تقدیر است.

برومندی افزود: به علت گستردگی و مهاجرپذیر بودن شهرستان مرودشت و تقویت حاشیه‌نشینی، بسیاری از اتفاقاتی که در این شهر می‌افتد وارداتی است.

وی به نقش مردم در افزایش امنیت اشاره کرد و افزود: مردم این شهرستان‌ همواره در کنار پلیس هستند و به علت حضور مردم در صحنه و نگاه فرهنگی آن‌ها به قضایای مختلف، شاید کار کردن در این شهرستان نسبت به بقیه شهرستان‌ها آسان‌تر باشد.

برومندی فرمانده سابق نیروی انتظامی مرودشت را شایسته تقدیر دانست و تأکید کرد: در تمام این مدت تنها برای یک فرمانده از فرمانده انتظامی کشور درخواست تشویق کردم و آن‌هم برای سرهنگ القاصی‌‌مهر بود و این درخواست من به دلیل حُسن تدبیر وی بود.

وی بر ضرورت تسریع روند احداث ساختمان آگاهی و راه‌اندازی پلیس‌راه مرودشت تأکید کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس هم در این آیین بیان داشت: امنیت کشور علیرغم همه تلاش‌های نظام سلطه و استکبار جهانی  به تعبیر مقام معظم رهبری مثال‌زدنی است.

احمدعلی گودرزی به شجاعت نیروهای انتظامی اشاره کرد و افزود: یکی از شاخصه‌های پلیس ایجاد هماهنگی در راستای امنیت بین دستگاه‌های مختلف است و در این شهرستان شاخصه‌های امنیتی ایجاد شده است.

وی با توجه به شعار هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی فارغ از جناح‌های سیاسی برای همه افراد و اقوام مختلف امنیت را تأمین می‌کند و این‌یکی از افتخارات نیروی انتظامی است.

در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ دلاور القاصی‌مهر تقدیر و اسماعیل زراعتیان فرمانده سابق نیروی انتظامی آباده به‌عنوان فرمانده انتظامی مرودشت معرفی شد.

شایان‌ذکر است القاصی‌مهر ازاین‌پس به‌عنوان فرمانده انتظامی شهرستان شیراز انجام‌ وظیفه می‌کند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر