۱۴:۰۷:۱۸ - یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
اداره تخت جمشید به‌ صورت هیئت‌امنایی
فرماندار مرودشت از اداره آثار تاریخی و باستانی تخت جمشید به‌صورت هیئت‌امنایی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، ماشاالله حیدرزاده در حاشیه بازدید از خیمه معرفت طرح آرامش بهاری در تخت جمشید در نشستی با روحانیون و مبلغان دینی اعزامی از قم ضمن تبریک حلول سال جدید اظهار داشت: استقرار ایستگاه و خیمه‌های

takht-jamshid

فرماندار مرودشت از اداره آثار تاریخی و باستانی تخت جمشید به‌صورت هیئت‌امنایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، ماشاالله حیدرزاده در حاشیه بازدید از خیمه معرفت طرح آرامش بهاری در تخت جمشید در نشستی با روحانیون و مبلغان دینی اعزامی از قم ضمن تبریک حلول سال جدید اظهار داشت: استقرار ایستگاه و خیمه‌های معرفت در کنار خدمات‌دهی جنبی به مسافران و میهمانان نوروزی در نقاط شاخص گردشگری موجب اشاعه و تقویت باورهای دینی و مذهبی و همچنین تبلیغ و ترویج فرهنگ و سنت‌های دینی می‌شود.

 

وی در این نشست در بخشی دیگر از مطالب خود ترکیب اعضای هیئت‌امنای تخت جمشید را ۱۳ نفر عنوان کرد و از ابلاغ حکم این افراد تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: شش نفر از این افراد حقیقی و شش نفر حقوقی و تصمیم‌گیر اصلی در امور تخت جمشید هستند.

 

حیدرزاده اظهار امیدواری کرد: با تحقق این مهم، درآمدهای حاصله به‌ صورت کامل جذب و در توسعه فضاهای اطراف و نگهداری این آثار تاریخی هزینه شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان مرودشت از پیشنهاد اتصال خط آهن شیراز ـ تخت جمشید ویژه گردشگری خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این پیشنهاد علاوه‌بر کوتاه شدن زمان طی مسیر و کاهش مخاطرات جاده‌ای، صنعت گردشگری در این شهرستان رونق بیشتری خواهد گرفت.

 

فرماندار مرودشت از تخت جمشید به‌عنوان اثر فاخر فرهنگی و تلفیقی از تمدن و مذهب ایرانی، اسلامی یاد و از مطالعه و تدوین سند جامع گردشگری تخت جمشید خبر داد و خاطرنشان کرد: تدوین این سند مغفول مانده از گذشته می‌تواند راه‌گشای بسیاری از دستاوردهایی باشد که تاکنون محقق نشده است.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر