۴:۳۲:۴۷ - دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
از پیاده روی ۱۲ کیلومتری تا سفره های چند هزار نفری مردم روستاهای ارسنجان+ تصاویر
به گزارش ارسن نیوز، مراسم جشن نیمه شعبان همچون سراسر کشور، در نقاط مختاف شهرستان ارسنجان نیز برگزار شد. مردم محله های مختلف شهر حتی در روز پس از جشن نیز، با برپا کردن تکیه هایی در خیابان ها و کوچه ها و پخش شربت و شیرینی و آش رشته، ارادت خود را به امام

به گزارش ارسن نیوز، مراسم جشن نیمه شعبان همچون سراسر کشور، در نقاط مختاف شهرستان ارسنجان نیز برگزار شد. مردم محله های مختلف شهر حتی در روز پس از جشن نیز، با برپا کردن تکیه هایی در خیابان ها و کوچه ها و پخش شربت و شیرینی و آش رشته، ارادت خود را به امام عصر(عج) نشان دادند.

اما در روستاهای ارسنجان نیز همچون سال های گذشته با برنامه های متنوعی این روز بزرگ، گرامی داشته شد. مردم محروم این منطقه که به کشاورزی تکیه دارند، سال هاست با خشکسالی، پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی، افزایش هزینه ها به خاطر کف زنی چاه های آب و کاهش درآمدها به خاطر کاهش محصولات مواجه اند. اما همه این ها باعث نشده که مراسم های مذهبی شان تحت تأثیر قرار گیرد.

برای نمونه جشن های نیمه شعبان امسال هم همچون گذشته با شکوه و همراه با سفره های چند صد نفره و حتی چند هزار نفره بوده است که نسبت به سال های قبل نه تنها کمرنگ نشده، بلکه پر شورتر هم شده است.

عکس هایی که در اینجا ملاحظه می کنید موید این مطلب است. خوشبختانه هنوز هم معنویات رکن اصلی و اماکن مقدسی همچون مراقد امازادگان و قبور شهدا، محور برگزاری این جشن هاست. این در حالی است که متأسفانه در برخی نقاط مرفه نشین و شهری، شاهد بروز انحرافاتی در جشن های تولد امام زمان(عج) هستیم.

(جشن مردم روستاهای مختلف ارسنجان در جوار مرقد امام زادگان عبداله بن موسی الکاظم(ع)، علی ابن جعفر صادق(ع) و محمد ابن جعفر صادق(ع)، روستای کفر)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ایستگاه صلواتی و جشن مردم روستای کمال آباد با حضور امام جمعه موقت شهرستان)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(پیاده روی ۱۲ کیلومتر مردم روستای جمال آباد به سمت مرقد امام زاده علی ولی الله و حضور بر سر مزار شهدای روستاهای این مسیر)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(مرد شریفی که همه ساله با پای پیاده، ۱۴ کیلومتر را از شهر ارسنجان به روستای جمال آباد طی می کند و مردم آنجا را در پیاده روی ۱۲ کیلومتری شان به سمت امام زاده علی ولی الله همراهی می کند و سپس همین مسیر را به سمت شهر ارسنجان بازمی گردد در حالی که در تمام طول این ۵۰ کیلومتر، علم سنگین امام زمان(عج) را به دوش دارد)


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر