۷:۵۳:۵۳ - شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
اعتراض خانه مطبوعات مرودشت به تیتر روزنامه خبر جنوب
به گزارش “پارس دشت”، به دنبال درج خبری در روزنامه خبرجنوب با عنوان «تیغ زنی توریست ها در تخت جمشید» در تاریخ ۹۳/۶/۱۲، خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، اعتراض خود را به شرح زیر، نسبت به درج این خبر اعلام نمود: باسمه تعالی جناب آقای واحدی پور مدیر مسئول محترم روزنامه وزین خبر جنوب؛   سلام

jonub

به گزارش “پارس دشت”، به دنبال درج خبری در روزنامه خبرجنوب با عنوان «تیغ زنی توریست ها در تخت جمشید» در تاریخ ۹۳/۶/۱۲، خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، اعتراض خود را به شرح زیر، نسبت به درج این خبر اعلام نمود:

باسمه تعالی

جناب آقای واحدی پور
مدیر مسئول محترم روزنامه وزین خبر جنوب؛

 

سلام علیکم
ارزش و کارکرد رسانه ها در شکل دهی به افکارعمومی و عقاید جوامع بر هیچ کس پوشیده نیست و حساسیت اتفاقات این حوزه، واقعیتی است انکار ناشدنی که ضرورت دقت نظر اصحاب رسانه و فعالان این حوزه را دوچندان می سازد.

 

استفاده از واژگان دقیق، بکارگیری عبارات سودمند و کارآمد در انعکاس اخبار و رویدادهای خبری و ممانعت از بازی با افکار عمومی، حداقل توقعی است که از فرهیختگان این عرصه خطیر انتظار می رود.  بجاست که تنظیم کنندگان تیترهای خبری و سردبیران محترم، هنگام انتخاب واژه ها به حساسیت های منطقه ای و عواقب احتمالی کلمات بکار گرفته شده نیز توجه نموده و از دامن زدن به تنش ها و تحریک عواطف عمومی و محلی خودداری نمایند.

 

در صفحه نخست روزنامه محترم خبر چهارشنبه مورخ ۱۲ شهریور ماه جاری تیتر “تیغ زنی توریست ها در تخت جمشید” درج شده که علاوه بر ایجاد گلایه میان شهروندان و اصحاب رسانه مرودشت، به حساسیت های منطقه ای نیز دامن زده است.

 

جهت استحضار حضرت عالی اعلام می دارد همسایگی تاریخی مردم شریف و سختکوش مرودشت با مجموعه آثار باستانی تخت جمشید، سبب ایجاد علقه و تعصب شدید مردم و بویژه جوانان نسبت به این آثار شده و انعکاس هرگونه خبر منفی پیرامون این مجموعه، موجب جریحه دار شدن افکار عمومی و افزایش سطح نارضایتی مردم محلی می گردد. از سوی دیگر الصاق اخبار بزهکاری و واژه های نامطلوب به آثار تمدنی تخت جمشید اگر مصداق بارز “کج سلیقه گی” نباشد حداقل بیانگر “کم لطفی” به داشته های معنوی و مواریث تاریخی ماست.

 

در سالی که آگاهانه از سوی مقام معظم رهبری بنام “اقتصاد و فرهنگ” نام گذاری شده، نیازمند نگاه مثبت تمام مردم جهان و بویژه گردشگران به مقوله فرهنگ و ویژگی های رفتاری شهروندان ایرانی هستیم. لذا هوشمندانه نیست که مواردی از این دست را آن قدر بزرگ نمایی کنیم که علاوه بر ایجاد ناراحتی میان شهروندان محلی، دستاویزی برای معاندین گشته و امنیت حضور گردشگران را ناپایدار و نامطلوب جلوه دهد. جالب این که هر دو سارق دستگیر شده غیر مرودشتی بوده اند لیکن در هیچ کجای خبر تنظیم شده به این مطلب اشاره نشده است.

 

جناب آقای واحدی پور؛ گلایه مردم شریف مرودشت در مورد انعکاس کم رنگ موفقیت های بی نظیر ورزشکاران، اصحاب فرهنگ و هنر، دانش آموخته گان، کشاورزان و سایر اقشار مردم شریف مرودشت در روزنامه وزین خبر جنوب همچنان پابرجاست. با این وصف از آن مجموعه محترم توقع نمی رود با کنار هم نشاندن واژه های “تیغ زنی” و “تخت جمشید” به مردمان تاریخ ساز مرودشت و پاسداران بی ادعای مواریث معنوی ایرانیان، هجمه ای (ولو ناخواسته) وارد آید.

 

فلذا از آن همکار فرهیخته تقاضا داریم ضمن تذکر جدی به همکاران تنظیم کننده اخباری از این دست، این مکتوب را در نخستین شماره آتی روزنامه محترم خبر منعکس و درج فرمایند.

 

شایسته است زمینه انتشار بیش از پیش اخبار مثبته شهرستان مرودشت و جلوگیری از انعکاس چنین مواردی، از سوی حضرتعالی پیش بینی و ملحوظ گردد.

 

با سپاس – امین رحیمی
رییس خانه مطبوعات شهرستان مرودشت

رونوشت: فرمانداری محترم، جهت استحضار و صدور دستورات و تذکرات لازم

  1. محمد دبیری   شهریور ۱۵, ۱۳۹۳  

    سلام با تشکر از جناب رحیمی عزیز و تذکر به جایی که دادن.از قدیم میگن حرمت امام زاده را متولی باید نگه دارد وقتی هفته گردشگری را به جای تخت جمشید در سرزمین سبز شیراز برگزار میکنند و هیچ مدیر و مسئول و نماینده ای کلمه ای به انتقاد بر زبان نمی اورد باید منتظر بود و دید که برای جلب توجه مخاطب اثار باستانی این شهر دستاویز قرار بگیرد .همجواری شیراز برا شهر ما جز عقب ماندگی در برنداشته و کمکاری و بی توجهی مسئولین امر هم مزید بر علت بوده است. تشکر مجدد

  2. پارسا   شهریور ۱۵, ۱۳۹۳  

    درود
    این خبر را تابناک با جزییات کا رکرده و نوشته که متمهان گردشگران خارجی را در زرقان رها کرده اند و آنها آنجا شکایت کرده اند و شگفت اینجاست که اشاره نکرده روزنامه خبر جنوب که از شیراز این چهار توریست برای دیدن تخت جمشید سوار شدند و شگفت تر اینکه به زبان خارجی یکی از این متهمان آگاهی کامل داشته است!!!!!!!!!!!!


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر