۹:۲۹:۱۴ - دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴
افتتاح نخستین نانوایی نان ترتیکاله کشور در مرودشت
نخستین نانوایی نان ترتیکاله ایران در مرودشت افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در این نانوایی روزانه یک تن نان ترتیکاله تولید و به بیشتر نقاط کشور از جمله کیش ، کرج و بوشهر ارسال می شود.   رحیمی افزود: ۶۰درصد ترتیکاله فارس در شهرستان مرودشت تولید

3301701_472

نخستین نانوایی نان ترتیکاله ایران در مرودشت افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در این نانوایی روزانه یک تن نان ترتیکاله تولید و به بیشتر نقاط کشور از جمله کیش ، کرج و بوشهر ارسال می شود.

 

رحیمی افزود: ۶۰درصد ترتیکاله فارس در شهرستان مرودشت تولید می شود.

 

نان ترتیکاله تا ۳ ماه تاریخ مصرف دارد.

 

وی گفت: هم اکنون انواع نان کنجدی، ساده و شویدی در این نانوایی تولید می شود.

 

به گفته کارشناس جهاد کشاورزی مرودشت، ترتیکاله از تلاقی گندم با چاودار بوجود می آید و به دو صورت علوفه ای و دانه ای قابل برداشت است.

 

رحیمی افزود: این نوع کشت، با توجه به مقاوم بودن در مقابل شوری و خشکی می تواند جایگزین مناسبی برای گندم ، جو و حتی ذرت باشد.

 

وی گفت: ترتیکاله در برابر آفات نیز مقاوم تر از گندم است اما مهم ترین مزیت این محصول ارزشمند نان ترتیکاله باشد که در مقایسه با نان گندم از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است.

 

او افزود: نان ترتیکاله به دلیل وجود فیبر بالا و همچنین منیزیم برای افراد دیابتی و فشارخون بالا بسیار مفید است و خاصیت ضد سرطانی دارد.

 

فارس با ۱۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت، بزرگترین تولید کننده این محصول در کشور است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر