۹:۱۴:۲۹ - یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
امام جمعه مرودشت: خشونت و افراطی گری نتیجه انحطاط اخلاقی و نبود عقلانیت است
امام جمعه مرودشت، خشونت و افراطی گری را نتیجه انحطاط اخلاقی، انجماد فکری و نبود عقلانیت دانست و گفت: امروزه بزرگترین خشونت و افراطی گری در منطقه توسط مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا صورت می گیرد.   ایرنا- حجت السلام قنبر علی احمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرودشت افزود: هر

81883979-70384446

امام جمعه مرودشت، خشونت و افراطی گری را نتیجه انحطاط اخلاقی، انجماد فکری و نبود عقلانیت دانست و گفت: امروزه بزرگترین خشونت و افراطی گری در منطقه توسط مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا صورت می گیرد.

 

ایرنا- حجت السلام قنبر علی احمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرودشت افزود: هر جامعه ای که درآن منطق، عقلانیت و اخلاق انسانی حاکم نباشد بیشترین خشونت ها و افراطی گری در آن به وجود می آید و تازه ترین نمونه آن اعمال خشونت در کشور نیجریه است.

 

وی گفت: بتازگی در کشور نیجریه، ایادی و دست نشاندگان مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا، نزدیک به یک هزار نفر از شیعیان را به خاک و خون کشیدند.

 

احمدی، ضمن محکوم کردن این جنایات، بیان کرد: کسانی که دردنیا ادعای تمدن ومبارزه باتروریسم رادارند باوقوع حادثه ای در پاریس به انعکاس این موضوع پرداختند و تمام شبکه های خبری دنیا در این زمینه فعال بودند در صورتیکه اکنون از انعکاس و اخبار فاجعه تروریستی در کشور نیجریه خود داری می کنند.

 

امام جمعه مرودشت در قسمت دیگری ازخطبه ها، ضمن تبریک به مناسبت پیروزی بزرگ ایران در عرصه دیپلماسی و بسته شدن پرونده پی . ام . دی ایران توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: بدون شک این دستاورد بزرگ باحمایت و استقامت مردم قهرمان کشورمان، درایت و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب، تلاش و کوشش دستگاه دیپلماسی و دانشمندان هسته ای ما به وجود آمده است.

 

احمدی بیان کرد: متاسفانه یک عده در داخل و خارج از کشور با یک سری تحلیل های بی منطق خود و با عناوینی مانند بزرگترین انحراف از مسیر سیاست خارجی، می خواهند این پیروزی بزرگ را در کام ملت قهرمان و شهید پرور کشورمان تلخ کنند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها به روز بیست و هفتم آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: همیشه بدخواهان از وحدت بین حوزه و دانشگاه هراس داشته اند و تمام توجه خود را معطوف به تفرقه افکنی میان این دو موتور محرکه جامعه کرده اند.

 

احمدی ادامه داد: تامین علوم انسانی، علوم الهی و علوم اقتصادی در گروه وحدت بین حوزه و دانشگاه است و اگر این دو نهاد با قدرت تمام و در یک فضای همبستگی در کنار یکدیگر باشند بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال و تولید از بین خواهد رفت.

 

امام جمعه مرودشت بیان کرد: متاسفانه روز شانزده آذر ۹۴ (روز دانشجو) نتوانستیم آن وحدت و همدلی لازم و کامل را در این دو حوزه برقرار کنیم و حرکت هایی اتفاق افتاد که زیاد مناسب فضای موجود نبود.

 

وی گفت: توهین به ساحت مقدس روحانیت که توسط یکی از نشریه های دانشجویی در فضای دانشگاه رخ داد حرکت ناشایستی بود که باید جلوی آن گرفته شود زیرا بر این باوریم که اگر قرار است نقدی صورت گیرد باید اصولی انجام و فضای نقادی به شیوه ای درست و عقلانی در کشور نهادینه شود تا به پیشرفت جامعه و حل مشکلات کمک کند.

 

در پایان اقامه نماز، نمازگزاران جمعه مرودشت با شرکت در راهپیمایی، انزجار و تنفر خود را از حادثه تروریستی در کشور نیجریه و عاملان آن اعلام کردند.

 

ارتش نیجریه یکشنبه شب (بیست و دوم آذرماه ۹۴) با یورش به منزل مسکونی ‘شیخ ابراهیم زکزاکی’ رهبر جنبش اسلامی نیجریه، وی را بازداشت کردند و با حمله به حسینیه بقیه الله وابسته به شیعیان این کشور موجب شهادت یا مجروح شدن صدها نفر شدند که این اقدام موجی از خشم شیعیان و مسلمانان آزاده جهان را علیه این جنایت در پی داشت.

81883979-70384447 81883979-70384448


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر