۱۵:۴۵:۱۶ - شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴
امام جمعه مرودشت: عربستان، محور افتراق و اختلاف بین مسلمانان است
امام جمعه مرودشت گفت: به سبب وجود حرمین شریفین در عربستان، این کشور باید خادم مسلمانان باشد اما متاسفانه به محور افتراق و اختلاف بین مسلمانان تبدیل شده است.   ایرنا- حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مرودشت افزود: رژیم عربستان حامی اصلی تروریسم در منطقه است تا جایی که

81912429-70432284

امام جمعه مرودشت گفت: به سبب وجود حرمین شریفین در عربستان، این کشور باید خادم مسلمانان باشد اما متاسفانه به محور افتراق و اختلاف بین مسلمانان تبدیل شده است.

 

ایرنا- حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مرودشت افزود: رژیم عربستان حامی اصلی تروریسم در منطقه است تا جایی که در پنج سال اخیر نزدیک به ۳۶ میلیارد دلار از سرمایه مسلمانان را برای حمایت از تروریسم و راه اندازی گروهک های تکفیری القاعده و داعش هزینه کرده است.

وی بیان داشت: تازه ترین جنایت رژیم آل سعود، اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان بود اما دولت عربستان، نظام سلطه و استکبار جهانی بدانند که خون به ناحق ریخته این شهید بزرگ پایمال نخواهد شد و به زودی دامن همگی آنها را خواهد گرفت .

امام جمعه مرودشت در قسمت دیگری از خطبه ها به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که روز هفتم اسفند ۹۴ برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: انتخابات یک نعمت بزرگ است و مسئولان هیات نظارت، اجرایی و شورای نگهبان مراقب باشند که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب هیچ گونه حقی از کسی ضایع نشود.

احمدی اظهار داشت: پذیرش قانون باید سر فصل تمام مراحل انتخابات قرار گیرد تا خدای ناکرده حق الناسی رخ ندهد.
وی، همچنین کاندیداهایی را که در دو انتخابات پیش رو به مرحله رقابت راه می یابند به پیشه کردن تقوای الهی و رعایت قانون انتخاباتی دعوت کرد.

او گفت: کاندیدا ها باید از هرگونه حرکت و رفتاری که زیبنده یک فردی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی به عنوان نماینده و امین مردم به مجلس راه یابد اجتناب کنند تا همچون سال ۸۸ بهانه ای دست دشمنان نظام ندهند.

امام جمعه مرودشت دربخش دیگری از خطبه ها گفت: یکی ازبزرگترین مشکلات جامعه امروزما وجود آسیب های اجتماعی همچون فقر، بیکاری، بدحجابی و برخی تفکرات و رفتارهای غرب گرایی است.

احمدی افزود: با توجه به پیشینه غنی و فرهنگ اصیل کشورمان، متولیان فرهنگی باید بیدارتر از همیشه بوده و تمام توان خود را برای ریشه کن کردن مشکلات یاد شده بکار گیرند.

امام جمعه مرودشت بیان داشت: در عصر حاضر، پرداختن به مباحث فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است با اهمیت تر از مسایل سیاسی است.

وی ادامه داد: اهتمام برای اشاعه سبک زندگی اسلامی از اهم فعالیت های فرهنگی است چرا که دشمنان ما درصدد تبدیل آن به سبک های غربی و رواج بی بند و باری، ابتذال و بدحجابی هستند.

نمازگزاران پس از اقامه نماز با شرکت در راهپیمایی، انزجار و تنفر خود را از رژیم آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر اعلام کردند.

شیخ نمر باقر النمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان بود که در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان حکم اعدام وی را تایید کرد که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت اما با این وجود این روحانی شیعه روز یازدهم دی ماه جاری به همراه ۴۶ نفر از زندانیان جرایم تروریستی در عربستان اعدام شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر