۱۸:۱۹:۲۴ - جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
امام جمعه مرودشت: کارگران توانایی محقق کردن اقتصاد مقاومتی را دارند
امام جمعه مرودشت گفت: سرپنجه‌های دست کارگران می‌تواند اقتصاد مقاومتی را رقم بزند.    به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: سیره و روش حضرت علی(ع) نمونه بارز و الگوی اتحاد دنیای اسلام است.

13930816160407074027253

امام جمعه مرودشت گفت: سرپنجه‌های دست کارگران می‌تواند اقتصاد مقاومتی را رقم بزند.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های امروز نمازجمعه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر اظهار داشت: سیره و روش حضرت علی(ع) نمونه بارز و الگوی اتحاد دنیای اسلام است.

 

وی با تأکید بر اینکه ترویج تعالیم و ویژگی‌های اخلاقی امام علی(ع) در جامعه ضروری است افزود: باید سیره نورانی آن امام همام به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج و اشاعه یابد.

 

امام جمعه مرودشت با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری و با تبریک روز معلم خاطرنشان کرد: شهید مطهری عالمی اندیشمند و معلمی بود که به علم باور داشت و معلم در دل انسان‌ها چراغی روشن می‌کند که بتوانند مسیر درست را پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه جایگاه معلم بسیار والا و در ردیف انبیاء است تصریح کرد: معلم علاوه بر آموزش زمینه درست فکر کردن را به متعلم یاد می‌دهد.

 

وی نقش معلم را در مسیر آموزش اخلاق برجسته دانست و عنوان کرد: اخلاق با رفتار معلم عجین است چراکه یک دانش‌آموز همواره به رفتار معلم می‌نگرد و او را الگوی خود قرار می‌دهد.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات فرهنگیان از دولت‌مردان خواست تا حامی معلمان باشند و بیان کرد: دولت‌مردان نگذارند کار به جایی برسد که معلم با جایگاه معنوی و والای خود درگیر مسائل صنفی و معیشتی خود باشد زیرا باید معلمان با فکری آسوده به تربیت جامعه بپردازند.

 

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به نقش کارگران در کشور اظهار داشت: سرپنجه های دست کارگران می‌تواند اقتصاد مقاومتی را رقم بزند.

 

امام جمعه مرودشت جایگاه کارگر را در جامعه بسیار بالا دانست و گفت: پیشرفت اقتصادی در اندیشه، هنر و کار کارگر خود را نشان می‌دهد به همین دلیل باید شأن و جایگاه کارگر را حفظ کرد و مشکلات مربوط به امنیت شغلی و سلامت او را برطرف کرد.

 

حجت‌الاسلام احمدی با ابراز تأسف از اینکه در شهرستان مرودشت کارخانه‌های بسیاری تعطیل و کشاورزی دچار مشکل شده خاطرنشان کرد: به دلیل تعطیل شدن برخی کارخانجات در این شهرستان کارگران با مشکل روبه‌رو هستند که مسئولان باید فکر جدی برای این مشکل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه‌ها نتیجه واگذاری آنها بر اساس اصل ۴۴ بوده که به افرادی که به دنبال قدرت و ثروت هستند و کارگر برایشان مهم نیست واگذار شد گفت: باید کارخانجات به کارگران همان کارخانه که دلسوزتر هستند به صورت سهام واگذار شود.

 

امام جمعه شهرستان مرودشت با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس عملکرد مسئولان شهرستان مرودشت نسبت به ارائه مسائل و مشکلات این شهرستان به هیئت دولت را ضعیف دانست.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر