۱۵:۳۵:۳۲ - شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
امضا تفاهم نامه تشکیل “کانون‌های عشایری” با جمعیت هلال احمر
پارس دشت- سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر مرودشت در خصوص اهمیت برنامه های توانمند سازی عشایر بیان داشت: عشایر، به دلیل شیوه زندگی کوچ‌نشینی، در برابر حوادث و بلایای طبیعی آسیب‌پذیرتر از اقشار دیگر جامعه هستند و همچنین در مواقع بحران، دسترسی کمتری به خدمات امداد و نجات دارند.   وی افزود: به همین

Saeid-Salehi

پارس دشت- سعید صالحی رئیس اداره امور عشایر مرودشت در خصوص اهمیت برنامه های توانمند سازی عشایر بیان داشت: عشایر، به دلیل شیوه زندگی کوچ‌نشینی، در برابر حوادث و بلایای طبیعی آسیب‌پذیرتر از اقشار دیگر جامعه هستند و همچنین در مواقع بحران، دسترسی کمتری به خدمات امداد و نجات دارند.

 

وی افزود: به همین دلیل، آموزش و توانمندسازی عشایر، یکی از برنامه‌های مهمی است که سازمان امور عشایر دنبال می کند تا عشایر بتوانند در مواقع بحرانی و پیش از رسیدن نیروهای امدادی، به یکدیگر کمک کنند.

 

صالحی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه جوامع عشایری، بیشتر در حرکت هستند و دسترسی به آنها سخت است، توانمندسازی و ارائه خدمات بهداشتی به این افراد می‌تواند به آنها در مقابله با حوادث و بلایا کمک شایانی کند.

 

رئیس اداره امور عشایر مرودشت به انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور و سازمان امور عشایر کشور، جهت تشکیل کانون های عشایری اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تأسیس کانون‌های عشایری، ارائه آموزش‌های امدادی و بشردوستانه به جوانان عشایری است تا آنها در برابر حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی توانمند گردند.

 

وی به مفاد این تفاهم نامه نیز اشاره نمود و گفت: در این تفاهم‌نامه، سازمان هلال احمر متعهد شده است با برگزاری دوره‌های آموزشی برای عشایر، آنان را در راه مقابله با تلفات ناشی از حوادث طبیعی و بروز بیماری‌های شایع در عشایر توانمندکرده و از افراد شرکت‌کننده در این دوره‌ها نیز، به عنوان نیروهای جمعیت هلال احمر در جهت خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر استفاده خواهد شد.

 

این مسئول شهرستان مرودشت در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم نامه و برنامه‌هایی که از سوی هلال احمر شهرستان اجرا خواهد شد، به کاهش آمار تلفات و بیماری در جامعه محروم عشایر منجر گردد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر