۲۰:۳۲:۱۷ - شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳
ایران باخت تا عدالت اجرا شود!
  پارس دشت- تیم ملی فوتبال ایران باخت تا بار دیگر ثابت شود «دوران معجزه ورزشی به پایان رسیده است». ایران باخت تا به تلخی یاد بگیریم «درس خواندن شب امتحان، فایده ای ندارد». تیم شایسته ما باخت تا فدراسیون فوتبال ما بیاموزد دوران بردهای «شانسی» تمام شده. بچه های مستعد ایران باختند تا نظریه

 tag reuters.com,0000 binary_SR1EB1N0L5TEX-BASEIMAGE

پارس دشت- تیم ملی فوتبال ایران باخت تا بار دیگر ثابت شود «دوران معجزه ورزشی به پایان رسیده است». ایران باخت تا به تلخی یاد بگیریم «درس خواندن شب امتحان، فایده ای ندارد». تیم شایسته ما باخت تا فدراسیون فوتبال ما بیاموزد دوران بردهای «شانسی» تمام شده. بچه های مستعد ایران باختند تا نظریه «علمی بودن فوتبال» به روشنی و قاطعیت ثابت شود.

 

تلخی این شکست -هرچند حق ما بود_ تا مدت ها در کام طرفداران فوتبال ملی باقی خواهد ماند. براستی اگر این بازی و بازی های بعدی را برده بودیم چه کسی می توانست جلوی خنده های مضحک کفاشیان و فخر فروشی همکاران او را بگیرد. کسانی که هنوز در سال ۲۰۱۵ با طرز فکر سال ۱۹۵۰ تیم داری و لیگ گردانی می کنند!؟

 

حق سایر تیم های بابرنامه بود که صعود کنند. اگر بازی را برده بودیم -صرف نظر از این که مردم فوتبال دوستمان را خوشحال کرده بودیم- کدام عدالت رعایت شده بود و کدام منطق فوتبال به سرانجام رسیده بود؟ تیمی که با حداقل بازی تدارکاتی و به اتکای استعدادهای خدادادی و نه تلاش های نظام مند گروهی! به این مرحله رسیده بود، چرا باید می برد؟ جواد نکونام، در یکی از کنفرانس های خبری حرف درستی زد: «اگر صعود کرده و روی سکو برویم، نتیجه تلاش های یک نفر است: کارلوس کی روش!».

 

مربی کاربلد و متعصبی که توانست از فوتبال دیمی ایران، تیمی با شخصیت و جنگنده درست کند و امید را به ساق های خسته تیم ملی تزریق نماید، حالا باید منتظر بنشیند تا مربی های ترسو و سنتی ایران در روزهای آینده به او حمله کرده و دمار از روزگارش در بیاورند. حتی مربیان تحصیل کرده ای چون ذوالفقار نسب قبل از این بازی و بدون در نظر گرفتن دستاوردهای کی روش، فوتبال تیم او را ضعیف و بی برنامه توصیف کرده و دفاع مضحکی از مربیان ایرانی بعمل آورد. کاری همانند برتر دانستن سمند ایرانی بر تویوتای ژاپنی!!!

 

این رسم ناجوانمردانه فوتبال ما در برخورد با مربیان خارجی است که موفقیت تیم، نتیجه استعدادهای ذاتی بازیکنان و شکست تیم، پیامد ناتوانی مربی برشمرده می شود.

 

به هر حال، چه قبول کنیم و چه متعصبانه سر خود را زیر برف فرو کنیم، علم و دانش، سال هاست که جای پای خود را در فوتبال باشگاهی و ملی سرتاسر دنیا محکم کرده و انکار «ضرورت نگاه علمی و تخصصی به مقوله جهانی ورزش» شنا در جهت مخالف آب است!

  1. شهروند   بهمن ۵, ۱۳۹۳  

    اولا لطف کنید مطالب بی ربط با مرودشت ارسنجون و پاسارگاد نزارین
    بعدم اینکه دقیقا میشه بگین این دستاوردهای کی روش کدوم هستن؟اینهمه پولی ک به کی روش دادن میشد باهاش یه ورزشگاه ساخت.کی روش هیچ کاری برا فوتبال ما نکرد جز اینکه اعتماد بنفس تیم ملی رو گرفت.کی روش خیلی ایرانیا رو دست کم گرفت.ما ک چیزی از تاکتیکی ک کی روش بنیانگزارش باشه ندیدیم.هرچی تو این مدت از فوتبال ایران دیدم فقط فوتبال غریزی بازیکنان بود.حداقل قبلا بازیهای تیم ملی قشنگتر و جذابتر بود.ولی از زمان کی روش شدیم یه تیم دفاعی

  2. شهروند   بهمن ۵, ۱۳۹۳  

    در ضمن تا وقتی مردم ما مطالبه گر نیستن و براشون مهم نیست وضع همینه.بنظر من همینکه تیم ملی تو جام ملتها حضور داره از سر این مردم هم زیاده.آخه تا کی قراره این وضع ادامه پیدا کنه؟وقتی یه بچه شهرستانی ک هنوز تو شهرش یه زمین چمن وجود نداره،سنگ تیمهای پایتخت نشینمون( که سالانه میلیاردها از بوجه ورزش کشور رو به ناحق چپاول میکنن) رو به سینه میزنه چه معنی میده که پیشرفت فوتبال و ورزش رو انتظار داشته باشه؟امیدوارم روزی بیاد ک هیچ بچه شهرستانی طرفدار تیمهای پایتخت نشین نباشه و تعصب رویه ورزش شهر یا استان خودش داشته باشه

  3. فوتبالیست   بهمن ۶, ۱۳۹۳  

    آقای شهروند موضوع فوتبال ملی به ارسنجون و پاسارگاد و مرودشت هم ربط داره. نکنه تو به تیم ملی کشورت علاقه نداری؟؟
    ضمنا قوت یک سایت به داشتن مطالب تحلیلی هست.

  4. شهروند   بهمن ۷, ۱۳۹۳  

    فوتبالیست کسی نگفت ربط نداره.ولی با توجه به هدف این سایت جای این ملب اینجا نیست وگرنه این سایت باید هرروز اخبار سیاسی اقتصادی و غیره کشوری رو بزاره چون اونام به کل کشور مربوطه.مطالب تحلیلی هم باید با مناسب و مرتبط با سایت باشه


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر