۱۳:۱۸:۵۲ - دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴
بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی مرودشت از مزرعه زعفران در سیدان
مسئول ترویج کشاورزی مرودشت اعلام کرد: توسعه کشت زعفران، یکی از راه های مقابله با خشکسال های اخیر است.    به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، اسلام مهر، مسئول اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی این شهرستان با اعلام این خبر گفت: یکی از فعالیت های اساسی به منظور تغییر

8

مسئول ترویج کشاورزی مرودشت اعلام کرد: توسعه کشت زعفران، یکی از راه های مقابله با خشکسال های اخیر است.

 

 به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، اسلام مهر، مسئول اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی این شهرستان با اعلام این خبر گفت: یکی از فعالیت های اساسی به منظور تغییر الگوی کشت و مقابله با خشکسالی های اخیر، ترویج و توسعه کشت زعفران می باشد.

 

اسلام مهر در ادامه خاطر نشان کرد :در همین راستا تعداد ۱۴ نفر از بهره برداران مرودشتی از یکی از مزارع الگوئی کشت زعفران بازدید کردند.

 

وی افزود: در این بازدید، بهره برداران با اصول مختلف کاشت، داشت و برداشت این محصول، تاریخ کاشت، نوع بذرهای مورد استفاده و عملیات خاکورزی آن و همچنین میزان سودآوری و درآمد حاصل از این نوع کشت آشناشدند و همچنین کارشناسان با کشاورزان به بحث و تبادل گفتگو پرداختند.

 

لازم به ذکر است که زعفران گیاهی است که نیاز آبی پائینی نسبت به محصولات صیفی و شتوی رایج در شهرستان مرودشت دارد و می تواند درآمد زائی خوبی برای کشاورزان و بخصوص زنان روستائی در شرایط خشکسالی و کمبودآب داشته باشد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر