۱۹:۵۵:۵۷ - پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
بانوی برگزیده جهان درجمع اساتید، دانشجویان واحد بین الملل و مسئولین بیمارستان مرودشت
بانوی برگزیده جهان درجمع اساتید، دانشجویان واحد بین الملل و مسئولین بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت حاضر شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری مرودشت، با حضور سعیده قدس، مؤسس بنیاد خیریه کودکان مبتلا به سرطان (محک) و جزء ۵۰ بانوی برگزیده جهان در سال ،۲۰۰۸ در جمع

بانوی برگزیده جهان درجمع اساتید، دانشجویان واحد بین الملل و مسئولین بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت حاضر شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی بیمارستان شهید مطهری مرودشت، با حضور سعیده قدس، مؤسس بنیاد خیریه کودکان مبتلا به سرطان (محک) و جزء ۵۰ بانوی برگزیده جهان در سال ،۲۰۰۸ در جمع اساتید، دانشجویان واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز (پردیس مرودشت) و مسئولین بخش ها و واحدهای بیمارستان شهید مطهری مرودشت، دومین جلسه انس با فطرت واحد بین الملل برگزارشد.

 

سعیده قدس در این جلسه با اشاره به سیر تکامل مؤسسه “محک” در طول ۲۵ سال گذشته گفت: محک، یک بنیاد مردم نهاد است و این مؤسسات زمانی شکل می گیرند که مردم ببینند حل برخی مشکلات، در توان دولت نیست.

 

این بانوی نمونه گفت: “محک” فقط یک مؤسسه خیریه و درمان کودکان مبتلا به سرطان نیست؛ “محک” یک حرکت رو به جلو برای شکوفایی جامعه مدنی، توانمند کردن مردم، دادن این امید به مردم که “ما می توانیم” می باشد.

 

مؤسس بنیاد محک با اشاره به فلسفه وجودی این موسسه که همان “منزلت انسانی” است اظهار داشت: چهار اصل حق شناسی، پاسخگویی، زیبایی شناسی و شفافیت، چهارچوب اصلی بنیاد محک را تشکیل می دهد.

 

دکتر سیّد محمد کسائی معاون آموزشی واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی (پردیس مرودشت) ضمن عرض خوشامد گویی و تشکر از حضور این بانوی نمونه در مرودشت، اظهار داشت: طبق مشاهدات بنده از مؤسسه و بیمارستان محک، آنچه در این موسسه وجود دارد، فراتر از حل مشکلات مالی بیماران بوده و بر مسائل دیگری مانند احترام، آرامش و دغدغه های دیگر خانواده های بیماران نیز تأکید شده و من فکر می کنم این مهم ترین جنبه فعالیت موسسه بوده که قطعأ یک خواست مردمی پشت آن بوده و امیدوارم از تجربیات آن بنیاد در این زمینه بتوانیم بهره ببریم.

 

حسین زارعی مدیر بیمارستان آموزشی درمانی شهید مطهری شهرستان مرودشت نیز با تشکر از حضور خانم سعیده قدس در این مرکزبیان داشت: حفظ منزلت و کرامت انسانی، نیاز امروز بیمارستان های ماست و امیدوارم در بیمارستان ها، آنقدر که به تجهیزات، فضای فیزیکی، نیروی انسانی متخصص و… اهمیت داده می شود، برای تعامل با بیمار و حفظ ارزش او نیز برنامه ریزی شود .

 

وی افزود: با توجه به شروع ساخت مرکز تشخیص و درمان سرطان در این مرکز، امیدواریم تجربیات بنیاد محک در اختیار ما قرار گیرد.

 

لازم به یادآوری است سعیده قدس مؤسس بنیاد خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک می باشد و در فهرستی که روزنامه وال استریت ژورنال برای ۵۰ زن برتر سال ۲۰۰۸ معرفی کرد با رتبه ۴۵ یکی از برگزیدگان بود، همچنین او نویسنده رمان تاریخی موفق(کیمیا خاتون) است که از سال۱۳۸۳ تا سال۱۳۹۱ بیست و پنج بار تجدید چاپ شده است.

  1. اصغر   اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵  

    ای کاش خانم قدس فکری هم به حال شیفت شب بیمارستان مرودشت می کرد.چون در شبها از پزشک متخصص آنکال و اتند خبری نیست تادادرس مریض باشد،ورفت وآمدهای مریض فلک زده ازدرورودی تاتریاژ،درمانگاه_صندوق_درمانگاه ودوباره صندوق ووبالعکس و خدای ناکرده اگرفرستادند فوریتها،وبرخوردهای آنچنانی اهالی آن ملک،چه بر سر می آورد.مسولین محترم دیگر کی می خواهند این وضع را سرو سامان دهند،شمارا بخدابه فکر مردم این شهر باشید.

  2. علی   اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۵  

    با سلام خدمت دوست عزیز اصغر اقا
    متاسفانه مشکلات بیمارستان تو حوزه مدیریت خیلی زیاده
    چند سال که یه مدیر برای بیمارستان انتخاب نمیکنن از اقای فرماندار و اقای مهندس برومندی عاجزانه تقاضا داریم فکری به حال مدیریت بیمارستان کنند این مدیر قوی نیست با تشکر از مدیر محترم سایت لطفا درج نمایید تا به گوش مسِئولین برسه


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر