۶:۰۲:۱۸ - یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
بررسی ایمنی مراکز آموزشی و تفریحی شهرستان مرودشت با حضور معاون دادستان
وضعیت ایمنی مراکز آموزشی و تفریحی در مقابله با حوادث از جمله  آتش سوزی بررسی شد.   به گزارش پارس دشت، در این جلسه که در دفتر دکتر ابراهیمی معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری شهرستان مرودشت و با حضور مرتضی چراغی رئیس آموزش و پرورش مرودشت، روستا رئیس آموزش وپرورش درودزن، چراغی شهردار سیدان، مهراب

IMG_4345
وضعیت ایمنی مراکز آموزشی و تفریحی در مقابله با حوادث از جمله  آتش سوزی بررسی شد.

 

به گزارش پارس دشت، در این جلسه که در دفتر دکتر ابراهیمی معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری شهرستان مرودشت و با حضور مرتضی چراغی رئیس آموزش و پرورش مرودشت، روستا رئیس آموزش وپرورش درودزن، چراغی شهردار سیدان، مهراب سعیدی مدیرعامل آتش نشانی مرودشت، کارشناس پیشگیری آموزش و پرورش ونماینده شهرداری رامجردبرگزار شد، وضعیت ایمنی مراکز آموزشی و تفریحی شهرستان مرودشت در زمان بروز حوادث ازجمله  آتش سوزی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 در ابتدای این جلسه ابراهیمی معاون دادستان مرودشت با اشاره به اینکه اصل ۵۶ قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی را بر عهده دادستان قرار داده، ابراز داشت: به دلیل نزدیک بودن فصل بازگشایی مدارس وفصل سرما و به منظور پیشگیری از اتفاقات تلخی مثل آتش سوزی مدرسه درودزن،  وضعیت مدارس شهرستان را به صورت ویژه ازسال گذشته مورد بررسی قرار دادیم.

 

وی با اشاره به سایر اقدامات دادگستری مرودشت در حوزه های مختلف بهداشت و ایمنی در ابعاد دیداری، شنیداری و محیطی بیان نمود: به منظور بالا بردن ایمنی شهرستان از جنبه های گوناگون، اقدامات بسیاری با همکاری نهادهای  ازجمله شبکه بهداشت، شهرداری، نیروی انتظامی، آتش نشانی و … انجام شده است.

 

ازجمله پیگیری های این نهاد، می توان به بحث شهربازی جدید اشاره کرد که از شهرداری محترم خواسته شده قبل ازافتتاح نکات ایمنی ازقرار نصب صاعقه گیر، کف پوش، اتاق اورژانس، بیمه، و بازدید فنی و تاییدیه اداره استاندارد را مد نظر قرار دهند.

 

در ادامه این نشست، بهمنی، کارشناس واحد پیشگیری آموزش و پرورش مرودشت، با ارائه گزارشی به بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص ایمن سازی مدارس از جمله آموزش مدیران و سرایداران، آموزش کمک های اولیه به دانش آموزان دبیرستانی، تجهیز مدارس به دوربین مدار بسته و … پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که همواره از دغدغه های کارشناسان این واحد به شمار می آید، فضای بیرون مدارس است که اغلب فاقد علائم هشدار دهنده می باشد.

 

سپس روستا رئیس آموزش وپرورش درودزن، ضمن اشاره به بنیه مالی ضعیف مدارس درودزن خاطرنشان ساخت: نام درودزن، تداعی کننده حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه می باشد و متأسفانه علیرغم اینکه تلاش هایی در جهت نصب دوریبن های مدار بسته، برگزاری جلساتی بابسیج و سپاه منطقه به منظور حمایت آنها، تجهیز مراکز آموزشی به کپسول های آتش نشانی و …صورت گرفته است، این مدارس همچنان از نظر ایمنی، وضعیت مناسبی ندارند.

 

 وی ادامه داد: سال گذشته یکی از مدارس به دلیل نشست زمین، ترک برداشت که علیرغم وعده معاون وزیر، اقدامات لازم جهت تعمیر این مرکز آموزشی انجام نشد و امسال مجبور به تعطیلی آن شدیم.

روستا.. همچنین گفت: به دلیل کمبود منابع مالی، هنوز در بیشتر مدارس این منطقه از بخاری های نفتی استفاده می شود و ما فقط توانسته ایم بخاری نفتی استاندارد را جایگزین کنیم.

 

مرتضی چراغی رئیس آموزش و پرورش مرودشت نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر از ورود دادگستری به بحث پیشگیری، نگرش مسئولین این نهاد علی الخصوص رئیس، دادستان، معاون و مسئول دفتر وی به مقوله حفظ سلامت شهروندان را باعث ایجاد تحرک و توجه بیشتر نهادها و مسئولین در این راستا دانست.

 

در ادامه این جلسه، مهراب سعیدی مدیرعامل آتش نشانی مرودشت ضمن تشکر از حمایت دادستانی مرودشت گفتند: متاسفانه در بخش ها، آنگونه که انتظار می رفت از مباحث ایمن سازی استقبال نشد که امیدواریم این مسئله مرتفع شود.

وی افزود: مدارس غیردولتی اغلب از منازل مسکونی استفاده می کنند که همین مسئله باعث سختی کار ایمن سازی شده با این حال آتش نشانی مرودشت با تمام توان در حال فعالیت است.

 

مدیرعامل آتش نشانی مرودشت به یکی از مشکلات پیش روی آتش نشانان در زمان بروز حوادث در مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: به دلیل وجود سردر های بزرگ مدارس و تنگی کوچه های مدارس، امکان خدمات رسانی مطلوب به بسیاری از واحدها وجود ندارد که امیدواریم این مسئله سریعتر برطرف شود.

 

ابوذر چراغی شهردار سیدان نیز به بحث استحکام بنای مراکز آموزشی اشاره نمود و گفت: در برخی موارد دیده می شود که بناهای آموزشی بدون داشتن استاندارد لازم تأیید می شوند که نیاز است استحکام بناها در قالب گروه های کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی جمع آوری وسایل ورزشی فلزی، کفپوش کردن پارک ها، برگزاری کلاس های آموزشی برای داشن آموزان و … را از جمله برنامه های در دست اقدام شهرداری سیدان برای ایمن سازی محیط بیان نمود.

در پایان این نشست، ابراهیم ابراهیمی معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادگستری مرودشت، با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمن سازی، فراتر از سطح انتظار بود، آمادگی این معاونت را برای برگزاری دوره های کاهش آسیب های اجتماعی در قالب همایش یا حضور در تک تک مدارس اعلام نمود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر