خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۱/۰۳ ۱۵:۰۷
شناسه خبر : 13456

برپایی نخستین جشنواره عشایر در دانشگاه آزاد مرودشت

همزمان با تحویل سال نو، نخستین جشنواره ملی. فرهنگی و هنری عشایر در دانشگاه ازاد اسلامی واحد مرودشت افتتاح گردید.   موسوی،خبرگزاری ایرنا- این جشنواره که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت افتتاح شد، با هدف احیای فرهنگ غنی و اصیل محلی و معرفی آداب و رسوم عشایر و جذب گردشگران در این واحد ...

IMG_0302.JPG d100

همزمان با تحویل سال نو، نخستین جشنواره ملی. فرهنگی و هنری عشایر در دانشگاه ازاد اسلامی واحد مرودشت افتتاح گردید.

 

موسوی،خبرگزاری ایرنا- این جشنواره که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت افتتاح شد، با هدف احیای فرهنگ غنی و اصیل محلی و معرفی آداب و رسوم عشایر و جذب گردشگران در این واحد دانشگاهی افتتاح گردید.

 

دکتر سید ابراهیم حسینی مدیر این جشنواره در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر نمایش آثار صنایع دستی، گوشه ای از زندگی عشایر نیز با پختن آش های محلی، نمد مالی، قالیبافی و تهیه غذاهای محلی بصورت زنده نمایش داده می شود.

 

شایان ذکر است که استان فارس از مناطق مهم عشایر کشور است وب زرگترین ایلات عشایر ایرانی همچون ایل قشقایی با ۶ طایفه و ایلات خمسه در نژادها و طوایف مختلف در آن زندگی می کنند.

 

حسینی در ادامه افزود: در این جشنواره که از یکم تا دوازدهم فروردین برقرار می باشد، گروه های عشایری از استان های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان و چهار محال و بختیاری حضور دارند و برنامه های خود را در قالب صنایع دستی و چگونگی نحوه زندگی عشایر ارایه خواهند داد.

 

وی در پایان از دکتر میرزاده و دکتر طه هاشمی رئیس و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، استاندار فارس، فرماندار، امام جمعه و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مرودشت و مسئولینی که در برقراری این جشنواره کمک شایانی داشتند، تشکر و قدردانی نمود.

IMG_0308.JPG d1222 IMG_0309.JPG d1333