خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۷/۱۱/۱۴ ۱۵:۳۸
شناسه خبر : 22230

برگزاری جشنواره موسیقی پارس مهر در مرودشت

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، جشنواره موسیقی شهرستان مرودشت، در مرودشت برگزار شد.   جشنواره چهار روزه موسیقی “پارس مهر” با حضور صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عمادی رییس دانشگاه پیام نور، حیدری معاون آموزش ابتدایی شهرستان مرودشت، رضایی مسئول انجمن موسیقی استان فارس، رحیمی رییس آموزش ...

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، جشنواره موسیقی شهرستان مرودشت، در مرودشت برگزار شد.

 

جشنواره چهار روزه موسیقی “پارس مهر” با حضور صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عمادی رییس دانشگاه پیام نور، حیدری معاون آموزش ابتدایی شهرستان مرودشت، رضایی مسئول انجمن موسیقی استان فارس، رحیمی رییس آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد، پیشکسوتان موسیقی کشور با بخش موسیقی محلی در تالار مهر شهرستان مرودشت آغاز شد.

 

شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در آیین گشایش این جشنواره، زبان، پوشش، ادبیات و موسیقی را چهار مولفه فرهنگی مهم برای هویت و تمدن یک ملت برشمرد و عنوان نمود: تنها موسیقی محلی است که در طول تاریخ توانسته هویت اصیل خود را حفظ کند و زبان توده مردم بماند حتی در دوران هجوم بیگانگانی چون مغول ها که بخش قابل توجهی از داشته های کشور از دست رفت.

 

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان، اساتید و هنرمندان حاضر در نخستین جشنواره موسیقی “پارس مهر” موسیقی محلی را میراث دار فرهنگ غنی ایران زمین دانسته و خواستار توجه بیشتر به موسیقی نواحی و محلی کشور بویژه منطقه مرودشت شد.

 

همچنین در این شب استاد منوچهرغیوری نوازنده چیره دست نی و از شاگردان زنده یاد استاد حسن کسایی به گفتگو پیرامون موسیقی ارزشمند نواحی پرداخت و عرصه موسیقی را محل عشق ورزی و حضور اهل دل دانست.

 

وی موسیقی محلی فارس را، دست نخورده ترین بخش فرهنگ ملی برشمرد و با یادکردن از بزرگان موسیقی این استان پهناور، خواستار تدبر و تفکر بیشتر مخاطبین نسبت به قطعات ارائه شده در تولیدات موسیقایی شد.

 

این جشنواره در سه بخش محلی، سنتی و پاپ برگزار شد که طی آن بیش از ۱۵۰ هنرمند از استان ها و شهرهای مختلف استان فارس به اجرای برنامه پرداختند.