۶:۲۶:۱۴ - شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۴۰ مسجد مرودشت
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از ۴۰ مسجد شهر و روستای این شهرستان خبر داد.   شیخ محمداسماعیل زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت به بیان فلسفه و فضائل اعتکاف پرداخت و از آن به‌عنوان سنت نبوی یاد کرد و اظهار داشت: اعتکاف یعنی دل

13930502000342_PhotoA

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از ۴۰ مسجد شهر و روستای این شهرستان خبر داد.

 

شیخ محمداسماعیل زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت به بیان فلسفه و فضائل اعتکاف پرداخت و از آن به‌عنوان سنت نبوی یاد کرد و اظهار داشت: اعتکاف یعنی دل بریدن از خلق و نزدیک شدن به خدا و فرصتی مناسب برای عبادت و تفکر و انس با خداوند متعال که به‌یقین بهره بردن از فضای معنوی اعتکاف، موجب راهیابی انسان مؤمن به مراحل کمال می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرودشت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان بیان داشت: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با روز میلاد امام علی (ع) در هشت مسجد شهر مرودشت که پنج مسجد ویژه برادران و سه مسجد ویژه خواهران در نظرگرفته شده، برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از ۳۳ مسجد در مراکز بخش‌ها و روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: توسط حوزه علمیه امام صادق (ع) برادران و حوزه علمیه فاطمه‌‌الزهرا (س) خواهران ۴۰ مبلغ خواهر و برادر به مساجد شهرها و روستای شهرستان مرودشت برای ترویج و تبلیغ احکام و مسائل شرعی و دینی و همکاری در برگزاری مراسم اعتکاف و همراهی با معتکفان اعزام می‌شوند.

 

زارع از استقبال مردمی و رشد ۳۰ درصدی ثبت‌نام برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال در حوزه مرودشت خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های مناسب با روحانیون برجسته این شهرستان، حوزه علمیه خواهران و کانون مداحان مرودشت هماهنگی لازم انجام‌ گرفته، به‌طوری‌که هرکدام از این مجموعه‌ها بخشی از فعالیت‌های فرهنگی اعتکاف را بر عهده دارند.

 

وی از اعلام آمادگی کانون مداحان این شهرستان برای اعزام مداح به مساجد پیش‌بینی‌شده برای مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون مداحان مرودشت که به همت مداحان و ذاکران اهل‌بیت این شهرستان و همیاری و حمایت سازمان تبلیغات اسلامی به‌صورت متمرکز چند سال است در قالب یک مرکز راه‌اندازی و ساماندهی شده و امسال نیز برابر نیاز ۲۰ مداح برای ترویج دین و فرهنگ اهل‌بیت و نشر معارف و ذکر مصائب اهل‌بیت (ع) به مساجد پیش‌بینی‌شده اعزام می‌شوند.

 

وی در ادامه بیان داشت: برای تأمین غذای سحری و افطاری معتکفان با همکاری اداره اوقاف، بخشداری‌ها و نظارت شبکه بهداشت و همیاری نیروی انتظامی به‌صورت متمرکز غذا طبخ و در مساجد توزیع خواهد شد.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر