۸:۴۱:۳۳ - یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵
برگزاری نخستین ماراتن بین المللی ایران به میزبانی مرودشت
با حضور دوندگانی از ۳۴ کشور جهان نخستین ماراتن بین‌المللی در ایران به میزبانی شهرستان مرودشت برگزار شد. پارس دشت- ماراتن بین المللی پارس که نخستین ماراتن بین المللی برگزار شده در ایران به شمار می رود، بیست و یکم فروردین ماه با حضور مسئولین ارشد ورزش کشور، مسئولین شهرستان و استان در مرودشت برگزار

IMG_3054

با حضور دوندگانی از ۳۴ کشور جهان نخستین ماراتن بین‌المللی در ایران به میزبانی شهرستان مرودشت برگزار شد.

پارس دشت- ماراتن بین المللی پارس که نخستین ماراتن بین المللی برگزار شده در ایران به شمار می رود، بیست و یکم فروردین ماه با حضور مسئولین ارشد ورزش کشور، مسئولین شهرستان و استان در مرودشت برگزار شد.

 

این مسابقه با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش، دکتر غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش در توسعه ورزش همگانی، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دو ومیدانی، برومندی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان فارس، حیدرزاده فرماندار شهرستان مرودشت و سایر مسئولین شهرستان و استان، پیشکسوتان دو و میدانی کشور همچون تیمور غیاثی، قهرمانان ورزشی کشور همچون امید نوروزی، سجاد بهروزی، محمد زارعی و … و همچنین جمع کثیری از پیشکسوتان و مردم علاقه مند شهرستان مرودشت از نقش رستم آغاز شد.

 

بیش از ۲۰۰ دونده از کشورهای ایران، آلمان، نپال، عراق، ایرلند، مقدونیه، نروژ، سوئیس، سوئد، فرانسه،  دانمارک، مقدونیه، بلژیک، استرالیا، روسیه، هلند، لهستان، مصر، ایتالیا و یونان در این رقابت حضور داشتند که مسیر ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متری مسابقه را از مسیر آثار تاریخی و ثبت جهانی نقش رستم به سمت میدان گندم مرودشت و سپس به سمت تخت جمشید طی نموده و و در پایان دوباره به نقش رستم بازگشتند.

 

IMG_3393

در پایان، فضل‌الله رستمی از استان قزوین، محمد فرجی از استان خراسان رضوی و عبدالرحمان میرزائی از استان البرز به ترتیب با مدت رکورد دو ساعت و ۴۳ دقیقه، دو ساعت و ۴۸ دقیقه و دو ساعت و ۵۶ دقیقه مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

این مسابقه به همت فرمانداری شهرستان مرودشت و با همکاری فدراسیون دوومیدانی و اداره کل ورزش و جوانان فارس، شهرداری، اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری، نیروی انتظامی و آموزش‌وپرورش و دیگر ارگان‌ها و نهادهای مرودشت برگزار شد.

 

شرکت ایرانی گشتور و شرکت سیلک رود ایتالیا که اسپانسر و از حامیان این مسابقه بودند علاوه‌بر مدال، جوایز نفیسی به بر نفرات اول تا سوم و دیگر شرکت‌کنندگان اهدا کردند.

 

عکس از زهرا زارعی

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر