خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۴/۱۲ ۰۸:۰۲
شناسه خبر : 15090

برگزاری نخستین نشست فعالان سیاسی اجتماعی شهرستان مرودشت با فرماندار حیدرزاده

نخستین نشست سیاسی اجتماعی شهرستان مرودشت با حضور ماشاءالله حیدرزاده فرماندار شهرستان مرودشت در سالن حافظ دانشگاه آزاد مرودشت برگزار گردید.   پارس دشت- در ابتدای این جلسه پس از تلاوت قرآن توسط رضا طحان مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد مرودشت، شهرام صالحی مشاور فرهنگی مطبوعاتی فرماندار شهرستان مرودشت، ضمن تأکید بر حضور آحاد مردم ...

۲۰۱۶۰۶۲۹_۱۹۵۹۵۵

نخستین نشست سیاسی اجتماعی شهرستان مرودشت با حضور ماشاءالله حیدرزاده فرماندار شهرستان مرودشت در سالن حافظ دانشگاه آزاد مرودشت برگزار گردید.

 

پارس دشت- در ابتدای این جلسه پس از تلاوت قرآن توسط رضا طحان مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد مرودشت، شهرام صالحی مشاور فرهنگی مطبوعاتی فرماندار شهرستان مرودشت، ضمن تأکید بر حضور آحاد مردم مرودشت در راهپیمایی قدس به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به اهداف برگزاری این جلسه اشاره نمود و بیان داشت: تمام فعالان سیاسی اجتماعی شهرستان مرودشت، درد مشترکی دارند اما در این سالها کمتر به درمان این درد که همانا وحدت وهمدلی سلایق مختلف حول محور توسعه شهرستان و حل مشکلات آن می باشد، پرداخته شده است.

 

وی ضمن تشکر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و همکاران ایشان در پذیرفتن میزبانی این جلسه مهم، خاطرنشان ساخت: فرماندار محترم شهرستان مرودشت از بدو پذیرفتن این مسئولیت، همواره تأکید داشته اند که به عنوان نماینده دولت اعتدال، از نظرات و تجارب تمام گروه هایی که در چهارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای منویات ولایت فقیه فعالیت می نمایند، استفاده نماید.

 

کارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت ضمن اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به لزوم حفظ «وحدت کلمه» عنوان نمود: رسیدن به وحدت اجتماعی بین سلایق مختلف سیاسی و همچنین برگزاری بدون حاشیه مناظرات مختلف سیاسی در دانشگاه آزاد مرودشت، نشان دهنده بلوغ فکری مردم این شهر است و پیشکسوتان حاضر در جلسه که هرکدام یاور شهرستان مرودشت در اتفاقات مختلف بوده اند، می توانند با وحدت حول محور “مرودشت”، بازوان توانمند فرماندار و نماینده شهرستان باشند.

 

مسلم حسین خانی از فعالان مذهبی شهرستان مرودشت در ابتدای بخش اول این برنامه ضمن اشاره به لزوم توجه به ایده های خلاقانه برای ایجاد تحول در شهرستان و نیاز به استفاده از مشاورین جوان به ویژه در موضوعات مذهبی بیان داشت: متأسفانه اغلب همایش ها، محدود به سخنرانی عده ای معدود از مسئولین است و کمتر دیده شده از جوانان و متخصصان، درخواست ارائه ایده ها و راهکارهای عملی شود، به همین دلیل نیز اغلب این همایش ها فاقد تأثیر لازم می باشد.

 

وی ضمن درخواست از فرماندار شهرستان به منظور استفاده از نظرات کارشناسان جوان و به ویژه طلبه های خلاق در بهبود برنامه های مختلف اجتماعی فرهنگی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نیاز به فعالیت در جهت افزایش آگاهی دانش آموزان به ویژه در مدارس دخترانه بسیار احساس می شود که نیازمند تعامل هرچه بیشتر مسئولین به ویژه فرماندار محترم با حوزه علمیه خواهران است.

 

در ادامه این نشست، خسرو ناظمی رئیس شرکت ایثارگران شمال فارس با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه هایی به منظور ایجاد وحدت در جهت رفع مشکلات شهرستان مرودشت بسیار ضروری است، ابراز داشت: امیدواریم به برکت ایام برگزاری این جلسه، خداوند بزرگ منشی در نگاه ما قرار دهد تا بتوانیم نظر مخالفان خویش را تحمل نماییم تا خیر آن نیز به مردم برسد.

 

این فعال سیاسی اجتماعی شهرستان مرودشت بیان ادامه داد: مرودشت، شهری بسیار مستعد است و به همین میزان نیز آسیب های عمیقی دارد؛ اگر رزمندگان برجسته ای بر پیشانی این شهر می درخشند، هنجارشکنی های عمیقی نیز در آن وجود دارد که همه ما در برابر آن مسئولیم و البته مسئولین، مسئول تر!

 

فرمانده سابق سپاه پاسداران کازرون ضمن تأکید بر لزوم پویایی حوزه های مختلف شهرستان از جمله دانشگاه، حوزه، صنعت و … بیان داشت: ما در این شهر پتانسیل هایی داریم که متأسفانه لابلای دعواهای سیاسی گم می شوند و دود آن نیز به چشم مردم شریف مرودشت می رود.

 

ناظمی در پایان با اشاره به اهمیت رونق گردشگری در جهت رفع مشکلات اقتصادی شهرستان، ابراز امیدواری کرد چنین نشست هایی منتج به تشکیل کارگروه های کاربردی به منظور رفع معضلات شهرستان مستعد مرودشت گردد.

 

سعید قائدشرفی، دبیر حزب ندای ایرانیان مرودشت سخنران بعدی این نشست بود که با اشاره به اینکه برخی از مشکلات شهرستان مرودشت، تحت تأثیر مسائل کلان کشور است بیان داشت: جای امیدواری است که امروز شاهدیم آنقدر به بلوغ رسیده ایم که علیرغم تکثر فکری، می توانیم دور هم جمع شده و به وحدت حول یک محور واحد برسیم.

 

این پیشکسوت هنرهای نمایشی شهرستان مرودشت ضمن تأکید بر اینکه مرودشت، متعلق به هیچ حزب و جناح خاصی نیست و طیف های مختلف سیاسی باید از ظرفیت خود برای توسعه مرودشت استفاده نمایند عنوان نمود: “اعتماد” را اصلی الهی و عامل تأثیرگذار در رسیدن به پیشرفت است و ما باید به یکدیگر اعتماد کنیم تا با آرامش خاطر بتوانیم در راستای رونق صنعت، گردشگری و حل مشکلات اجتماعی تلاش نماییم.

 

در ادامه این برنامه متن درخواست داداله پرویزی، جانباز و آزاده سرافراز مبنی بر «لزوم توجه دستگاه های متولی شهرستان به حفظ پاکیزگی محیط زیست شهرستان در محل هایی همچون آرامگاه شهدای گمنام در پلخان و همچنین تخت جمشید» توسط مجری برنامه قرائت شد.

 

سپس منوچهری عضو مجمع امورصنفی شهرستان مرودشت به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و عنوان نمود: مردم بیش از هرچیزی به احترام نیاز دارند و اگر امروز دلخوری هایی در میان نسل جوان دیده می شود بخاطر این است که وقتی به ما بعنوان مسئولین مراجعه می کنند احترام لازم را نمی بینند در عوض هرگاه به مردم احترام گذاشته شده، حاضر به بذل سرمایه های خود در راه پیشرفت شهرستان بوده اند به همین دلیل از فرماندار شهرستان مرودشت درخواست می نماییم با فرستادن بازرسان ویژه به ادارات، از نزدیک اجرای طرح تکریم ارباب رجوع را پیگیری نماید.

 

در ادامه کریمیان از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس، ظرفیت های مختلف شهرستان مرودشت را برشمرد و ابراز داشت: در حال حاضر نیروهای مرودشتی بسیاری در نقاط مختلف کشور در تخصصی ترین مشاغل فعالیت می کنند ولی متأسفانه آن خدماتی را که شایسته شهر بوده، ارائه نداده اند که البته باید دلیل این مسئله کارشناسی شود.

 

وی همچنین به لزوم توجه به استفاده از معادن و گسترش صنایع وابسته معدنی و فراهم نمودن زیرساخت های ژئوتوریسم بعنوان راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی تأکید نمود.

 

رهنما از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد مرودشت نیز در ادامه نشست، بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانشجویی در برنامه ریزی های شهری و همچنین حمایت از پایان نامه های دانشجویی در راستای توسعه شهرستان تأکید نمود.

 

دکتر معصوم زاده نیز در قسمتی از این جلسه با بیان اهمیت تقویت احزاب به منظور دست یافتن به توسعه سیاسی اجتماعی از فرماندار شهرستان درخواست نمود نظرات و تجربیات تمامی فعالان سیاسی این حوزه را شنیده و از میان آنها، بهترین راهکار را انتخاب نمایند.

 

مجید زارع از بنیانگذاران تشکل های غیردولتی در مرودشت، ضمن تأکید بر لزوم تقویت تشکل های مردم نهاد به منظور بهبود وضعیت شهرستان و همچنین به کارگیری نیروهای جوان در جایگاه های مختلف، بر انتصاب مدیران بومی دلسوز و پیگیر مسائل شهرستان تأکید نمود.

 

توکل از فعالان سیاسی اجتماعی منطقه کامفیروز نیز در ادامه جلسه ضمن تشکر از تلاش های فرماندار و نماینده محترم در پیگیری مشکل آبرسانی به مزارع کشاورزی منطقه، استفاده از مدیران متعهد بومی، برنامه ریزی مدون و آسیب شناسی در زمینه اشتغال شهرستان را خواستار شد.

 

زارعی فعال دانشجویی نیز در بخشی از این برنامه ضمن بیان نظرات خود، خواستار حفظ استقلال دانشگاه به منظور افزایش پویایی آن و نقش آفرینی در توسعه شهرستان گردید.

 

غلامحسین زارعی نژاد مسئول ستاد انتخاباتی آیت الله ایمانی در شهرستان مرودشت نیز در ادامه جلسه، عدم تحمل نظرات مخالف را یکی از مشکلات شهرستان عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: فضای سیاسی کشور آنگونه که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تبیین نموده اند، از فضای دوقطبی گذر کرده و به دو جریان انقلابی و غیر انقلابی تبدیل شده است.

 

وی برگزاری چنین نشست هایی را اتفاقی مبارک برای رفع مشکلات شهرستان دانست و عنوان داشت: در نشست خبری آیت الله ایمانی در شهرستان مرودشت، ایشان قول همکاری برای رفع مشکلات شهرستان را دادند اما متأسفانه روحیه پیگیری و مطالبه گری در مرودشت وجود ندارد.

 

این فعال سیاسی ضمن تأکید بر لزوم پرهیز از درگیری های پیش پا افتاده و زودگذر سیاسی بیان نمود: اگر هدف، حل مشکلات مردم باشد، سلایق مختلف خواهند توانست سر یک میز نشسته و در جهت خدمت به مردمی که همواره یاور انقلاب بوده اند و همچنین کمک به مسئولینی که دغدغه مردم دارند، به وحدت برسند.

 

نادر عبدالهی دیگر فعال سیاسی فرهنگی شهرستان بود که در ادامه جلسه با بیان اینکه توسعه و رفاه  شهرستان مرودشت، خیری است که همه افراد از آن منتفع خواهند شد بیان نمود: مرودشت در حال حاضر، بار مشکلات شهرستان های دیگر همچون اقلید و شیراز را نیز به دوش می کشد و به همین دلیل نیز باید کارگروه های اقتصادی با جدیت در جهت رفع مشکلات بکوشند.

 

دهقان ناصرآبادی نیز ضمن بیان این نکته که داشتن سعه صدر، یکی از شروط فعالیت سیاسی است خاطرنشان ساخت: استفاده از نیروهای شایسته مرودشتی در شهرهای دیگر باعث شده که برای رفع کمبود نیروی انسانی، از ادارات دیگر نیرو تحت عنوان “مأمور به خدمت” استفاده شود که این مسئله باعث ایجاد هزینه های زمانی و مالی برای ادارات شهرستان است.

 

دکتر مومنی نیز ضمن سخنانی بر اخلاق مداری در فعالیت های سیاسی اجتماعی تأکید نمود و بیان داشت: اجازه بدهیم نیرویی که شایستگی دارد، فعالیت خود را ادامه دهد هرچند عضو گروه و تفکر موافق ما نباشد.

 

روح الله سهرابی آخرین سخنران بخش اول برنامه بود که ابراز داشت: مردم، همواره پله ترقی مسئولین بوده اند، پس شایسته نیست که پس از رسیدن به پست و مقام، آنها را فراموش نماییم.

 

IMG_8601

در بخش دوم این نشست، ماشاءالله حیدرزاده فرماندار شهرستان مرودشت ضمن آرزوی قبولی طاعات بیان داشت: پیشرفت و توسعه شهرستان مرودشت، محور برنامه های ما بوده است و مسائل مطروحه در شورای اداری و همچنین نشست های مختلفی که به صورت موردی با اقشار و گروه های مختلف داشته ایم نیز گواهی بر این مدعاست.

 

وی افزود: همواره به همکاران خود تأکید داشته ایم که بحث های سیاسی را خارج از مسائل کاری دنبال نمایند تا خدای نکرده سلیقه های شخصی، خدمات رسانی به مردم را تحت الشعاع قرار ندهد.

 

فرماندار شهرستان مرودشت با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در اسفندماه گذشته عنوان نمود: هیات نظارت بر انتخابات شهرستان مرودشت از نزدیک شاهد بیطرفی و رعایت اصل امانتداری از سوی مجموعه فرمانداری بود و این مسئله نشان می دهد که این مجموعه، بحث وحدت و همدلی بر سر منافع شهرستان را به دور از هرگونه شعارگرایی انجام داده است.

 

حیدرزاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وحدت و همدلی نیروهای فعال شهرستان، موجب تسریع در پیشرفت و توسعه مرودشت می شود خاطر نشان ساخت: در صورت حفظ وحدت سلایق مختلف، انرژی و توان مجموعه فرمانداری به جای پرداختن به حاشیه های بیهوده، صرف خدمت به مردم شهرستان خواهد شد.

 

رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت بیان داشت: انتظار ما از دوستان و همرزمان و شهروندان این است که دست همکاری ما را در راستای توسعه شهرستان بفشارند چرا که هرچقدر مسئولین تلاش کنند، تا مردم نخواهند پیشرفتی حاصل نمی شود.

 

وی با  اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در ماه های اخیر در مجموعه فرمانداری مرودشت، اظهار داشت: تمام توان ما در این مدت، صرف رسیدگی به امور عقب افتاده شده و هنوز فرصت نداشته ایم به برنامه های آینده نگر بپردازیم هرچند که این اقدامات نیز برای شهرستان ضروری بوده است.

 

حیدرزاده افزود: برای استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان پس از بازدیدهای مختلف از نواحی گردشگری، طرح های اولیه تنظیم و به دستگاه های متولی ابلاغ شده است که منتظریم  اعتبارات به فرمانداری ابلاغ شود.

 

فرماندار شهرستان مرودشت ضمن اشاره به توانمندی های این شهرستان در حوزه های مختلف خاطرنشان ساخت: علیرغم وجود تمام مشکلات، ناامید نیستیم و امیدواریم با همت و اراده مسئولین و جمع حاضر، آینده روشنی برای شهر رقم بزنیم.

 

مدیرکل سابق تعاون استان بوشهر دغدغه های فعالان سیاسی اجتماعی شهرستان را در خصوص وضعیت نامناسب صنایع به حق دانست و اظهار نمود: تلاش برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای نیمه تعطیل، رفع موانع تولید و همچنین تلاش برای خارج نمودن صنایعی که طبق اصل ۴۴ به دست مدیران غیرمتعهد افتاده از دست افراد غیرمتخصص، از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار داشته است.

 

وی به عزم جدی فرمانداری شهرستان مرودشت در جهت شناسایی نیروهای مستعد شهرستان مرودشت اشاره نمود و بیان داشت: به همین منظور همایشی تحت عنوان معرفی نخبگان شهرستان مرودشت در نظر گرفته شده است که در مهرماه جاری برگزار و برترین های مرودشت شناسایی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

نماینده عالی دولت در پایان ضمن گلایه از بی مهری برخی مدیران کل مرودشتی استان نسبت به شهر خودشان خاطرنشان ساخت: متأسفانه هنوز طی این مدت، تلاشی برای ارتباط نزدیک تر از سوی این مسئولین صورت نگرفته است در حالی که در شهرهای دیگر استان فارس، وضعیت اینگونه نیست و حمایت بسیار خوبی صورت میگیرد.

 

حیدرزاده در پایان ضمن تشکر از دکتر حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، از زحمات مجموعه دانشگاه در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی قدردانی نمود.

 

این جلسه با ادای فریضه نمازجماعت در مسجد دانشگاه و شرکت حاضرین در مراسم صرف افطاری به پایان رسید.