خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۶/۰۷/۲۹ ۰۹:۳۶
شناسه خبر : 21103

برگزاری نشست دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنری سیدان

نشست دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنری شهر سیدان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، نشست دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری شهرسیدان، با حضور کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، مسئولین انجمن ها و مسئول کمیته دهگانه شهر سیدان برگزار گردید. در این نشست، ...

نشست دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنری شهر سیدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، نشست دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری شهرسیدان، با حضور کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، مسئولین انجمن ها و مسئول کمیته دهگانه شهر سیدان برگزار گردید.

در این نشست، سید مسعود رضایی مسئول دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنری شهر سیدان ضمن ارائه گزارش مختصر از عملکرد شش ماهه اول این دبیرخانه، بیان داشت: خوشبختانه گام های خوبی در این مدت کوتاه برداشتیم که در ادامه شاهد رشد و توسعه و نتایج آن در شهر خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: با آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در سیدان، عده ای معدود همواره با تلاش های غیر مستقیم سعی کرده اند تصویری منفی از  هنرمندان و فعالیت های هنری در اذهان عمومی نشان دهند که این ناشی از عدم شناخت و آگاهی آنها نسبت به این حوزه است.

رضایی افزود: انجمن های فرهنگی هنری، درچهارچوب سیاست ها و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران و توجه به ارزش ها، به دور از هیاهوهای سیاسی فعالیت کرده و خود را ملزم به آن می دانند بنابراین تلاش نابخردانه، آسیبی جدی برای حوزه فرهنگ و هنر شهر خواهد بود.

در ادامه، مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری  سیدان، تشکیل انجمن ها و دبیرخانه با مدیریت سید مسعود رضایی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت را نقطه امید بخشی برای  فعالیت های فرهنگی هنری شهر و بخش دانستند.

مسئولین انجمن های فرهنگی و هنری سیدان در ادامه نشست، رویکرد مسئولین بخش و شهر سیدان به مقوله فرهنگ و هنر را گرچه در برخی موارد قابل تقدیر دانسته اما در مجموع، آن را راضی کننده ندانستند و با اشاره به اینکه در سال های گذشته به مقوله فرهنگ و هنر در شهر سیدان، بی توجهی  زیادی شده بود اتنظار می رفت با تشکیل کمیته و دبیرخانه انجمن های فرهنگی و هنری، از این ظرفیت ایحاد شده به نحوه احسنت استفاده شود تا بخشی از کمبود ها با سرعت بیشتری جبران شود.

مسئولین انجمنها با اشاره به روند طی شده در این مدت، ارتباط فرهنگ و هنر و مسئولین بخش و شهر را یکطرفه دانستند و اذعان داشتند که مسئولین و در رأس آن، شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم، برنامه ای برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده نداشته است.

سلیمانی کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت دراین نشست بیان داشت: دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنری بخش و شهر سیدان به کمک کمیته فرهنگ و هنر، در مدتی کوتاه توانست تیم هنری خوبی را با مدیریت جناب آقای سید مسعود رضایی که خود از هنرمندان محبوب و صاحب جایگاه  در بین مردم  و هنرمندان است و سابقه مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت را در کارنامه خود دارد، ساماندهی نماید و فعالیت فرهنگی هنری را در شهر سیدان آغاز نمایند.

وی افزود: هنرمندان سیدانی، بیرون از شهر در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی توانسته اند هنر خود را عرضه نمایند و از محبوبیت و احترام خاصی برخوردار باشند بنابراین انتظار داریم در شهر و دیار خودشان نیز مورد توجه قرار گیرند.

سلیمانی در ادامه از رفع مشکل فعالیت فرهنگی و هنری در کتابخانه سیدان خبر داد و گفت: با پیگیری های صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و همکاری روح الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، مهراب عباسی مسئول اداره امور کتابخانه شهرستان و محمدی راد مسئول کتابخانه  عمومی شهر سیدان، هماهنگی لازم انجام شد و طی مصوبات صورت گرفته، انجمن های فرهنگی و هنری می توانند برای فعالیت های خود، موقتأ از ظرفیت خالی کتابخانه استفاده نمایند.

عابد سجادیان مسئول تشکیل کمیته های دهگانه شهر سیدان نیز گفت: انسجامی  که در گروه فرهنگ و هنر شهر سیدان به وجود آمد موجب شد در مدت کوتاه اتفاقات خوبی رقم بخورد و با رفع موانع و مشکلات و با همت بیشتر، در آینده شاهد رویدادهای فرهنگی و  هنری خوبی خواهیم بود.

وی افزود: شورای  اسلامی شهر اگر برای این ظرفیت ایجاد شده برنامه نداشته باشد، همه ضرر خواهیم کرد.

در پایان نشست دبیرخانه انجمن های فرهنگ هنری شهر سیدان، موضوع مکان “خانه فرهنگ” و زمین فرهنگسرای شهر سیدان مطرح شد و مقرر گردید نتیجه اقدامات از طریق  شورای اسلامی شهر پیگیری و به اطلاع عموم رسانده شود.