۱۵:۳۸:۴۱ - چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴
برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد مرودشت
همایش اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد ملی از دیدگاه اندیشمندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.   آنا واحد مرودشت: دکتر محمد حسین کریم مسئول کمسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هدف از این همایش فرهنگ سازی، گفتمان سازی و هم آگاهی در مورد وضعیت اقتصادی است.   مسئول کمسیون

_MG_5814

همایش اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد ملی از دیدگاه اندیشمندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

 

آنا واحد مرودشت: دکتر محمد حسین کریم مسئول کمسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هدف از این همایش فرهنگ سازی، گفتمان سازی و هم آگاهی در مورد وضعیت اقتصادی است.

 

مسئول کمسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد مقاومتی را ملزوم به فرهنگ سازی خواند  وافزود : اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی مردمی است نه اقتصادی دولتی و ریاضتی است.

 

وی افزود: مالکیت ها شاید مردمی شد ولی نحوه ی مدیریت ها مردمی نشد و به سوی اقتصاد مقاومتی پیش نرفت.

 

محمد حسین کریم رییس کمیته بررسی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ابراز داشت: موضوع  ‌های‌تک یا فناوری بالا یک موضوع اساسی و زیربنایی است و  موضوع آی تی و فناوری اطلاعات که بیشتر در رسانه ها و فضای مجازی استفاده می‌شود شاخه ای از این فناوری است، البته هر دو مورد با هم مرتبط هستند و ما  در موضوع آی تی سی  در ایران  نسبت به آی تی موفق تر بوده ایم.  

 

وی با اشاره به رشد مقالات علمی در کشور گفت: ولی این سوال مطرح است که ما چقدر توانسته ایم این مقالات را تبدیل به تکنولوژی کاربردی و مورد نیاز بکنیم ، بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه در این مورد مشکل  داریم و چندان موفق  نبوده ایم. 

 

این کارشناس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر چه بیشتر به فناوری های‌تک و آی تی توجه کنیم و در این زمینه رشد داشته باشیم نفت کم کم از اقتصاد کشور خارج می‌شود، ادامه داد:  ای کاش یارانه هایی که در کشور توزیع می‌شود هدفمند می شد و به سمت توسعه های‌تک و اقتصاد دانش بنیان در کشور سوق داده می شد. 

 

کریم با تاکید بر اینکه ما با موضوع یارانه ها مشکل نداریم بلکه ایراد ما ن به ارائه یارانه های نقدی است، گفت: دولت برای اینکه بودجه اش به حد نصاب برای پرداخت یارانه های نقدی  به مردم  برسد در مقطعی مجبور شد که  قیمت دلار ۱۴۰۰ تومان را به ۲۴۰۰ تومان افزایش دهد و این ضربات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد.

 

 

این کارشناس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر تعیین تکلیف هدفمندی یارانه ها به مانند توپی بین دولت و مجلس رد و بدل می‌شود ، در بخش پایانی سخنان خود در این برنامه گفت‌: درخیلی از موارد نهادهای مربوطه در ارتباط با عملکردشان به کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخگو نیستند.

 

 

شایان ذکر است دراین مراسم که توسط حوزه معاونت دانشجویی، بسیج اساتید ، بسیج دانشجویی وتشکل های دانشجویی هرمان ،آفتاب و نواندیش  با همکاری روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد، امام جمعه، بخشدار مرکزی و جمعی ازاندیشمندان، بسیجیان و مسوولین ادارات شهرستان مرودشت حضور داشتند.

_MG_5803

_MG_5824


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر