۱۹:۲۰:۲۰ - یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳
به همت اداره کارسنجان، مددجویان کمیته امداد این شهرستان با تشکیلات تعاونی ها آشنا شدند
  به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، جلسه ترویجی با حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، درخصوص تشکیل تعاونی ها و ایجاد فرصت های شغلی ازطریق تعاونی برگزار شد.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، دراین جلسه فرهنگ فرهادی رئیس این

 IMG_5350

به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، جلسه ترویجی با حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، درخصوص تشکیل تعاونی ها و ایجاد فرصت های شغلی ازطریق تعاونی برگزار شد.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، دراین جلسه فرهنگ فرهادی رئیس این اداره ابراز داشت: کارآفرینی با توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها، رابطه تنگاتنگی دارد و امروزه یکی از شاخص های توسعه در کشورهای روبه رشد محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: به دلیل نقش و جایگاه ویژه کارآفرینان در روند پیشرفت و رشد اقتصادی، بسیاری از دولت ها در کشورهای توسعه یافته و پیشرو تلاش می کنند با حداکثر امکانات و بهره برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شماری از افراد جامعه را که دارای ویژگی های کارآفرینی هستند، به آموزش کارآفرینی و فعالیت های کارآفرینانه هدایت کنند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در حال حاضر اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مردم یک کشور، به خصوص قشر جوان تلقی می شود، ایجاد و توسعه روحیه کارآفرینی در افراد امری ضروری به نظر می رسد.

 

فرهادی مقوله کارآفرینی را در آستانه هزاره سوم به عنوان یکی از مهم ترین چالش های فراروی آموزش عالی عنوان کرد و گفت: کار آفرینی صرف نظر از اشتغال زایی، پیامدهای دیگری مانند خلاقیت، نوآوری(در تولید کالا و خدمت)، توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عدالت اجتماعی، شاد زیستی، امید به زندگی، طراوت و شادی را به دنبال دارد.

 

وی تصریح کرد: کار آفرینی تلاشی است برای ایجاد ارزش از طریق شناخت فرصت های شغلی، مدیریت ریسک متناسب با آن، فرصت ها و مهارت های مدیریتی و ارتباطی به منظور بسیج نمودن منابع انسانی مالی و فیزیکی که برای به ثمر رسیدن و تحقق یک هدف لازم است و از کار آفرینان در ایران انتظار می رود که ارائه دهنده الگوی کامل و معرف کار آفرینی مومن، متعهد، عزم راسخ و پشتکار شایسته و روحیه ایثارگری همراه با درک خوب و مثبت از اهداف و موقعیت متعالی و وظیفه شناسی باشد که به عنوان کار آفرینی متعهد در سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی به کرات توسط مقام معظم رهبری از آن یاد شده است.

 

فرهنگ فرهادی همچنین عنوان نمود: بایستی تلاش کنیم به سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد ملی در پایان برنامه پنجم تحت عنوان نهضت فراگیر تعاون و اشتغال و کار آفرینی برسیم.

 

این مسئول شهرستان ارسنجان ازدیاد جمعیت و بیکاری را یکی از مشکلات اساسی جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه دانست و بیان داشت: در ایران نیز ترکیب جمعیت جوان کشور، ضرورت ایجاد فرصت های شغلی جدید و نیز روند مستمر کاهش ذخایر نفتی از علل عمده اندیشیدن سیاست گذاران کشور به منبع سهل الوصول دیگری غیر از نفت یعنی ابتکار، خلاقیت و نوآوری می باشد.

 

وی تصریح کرد: در واقع توسعه با کالاهای مادی آغاز نمی شود، این آدمی است و نه طبیعت که منابع اصلی را فراهم می سازد و عامل اصلی همه توسعه های اقتصادی از ذهن برمی خیزد. شهامت، قدرت، ابتکار و تکاپوی سازنده نه تنها در یک زمینه بلکه در بسیاری از زمینه ها از وجود آدمی فوران می کند. در این میان کارآفرینی به عنوان پدیده ای که اصلی ترین سرمایه مورد نیاز آن داشتن خلاقیت، جسارت، پیشرفت وبهره گیری به موقع از فرصت هاست.

 

فرهادی در پایان سخنان خود نیز خصوصیات فردی یک، کارآفرین را برشمرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر