۱۵:۰۷:۲۴ - چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶
تدوین کتب داستانی شهدای مرودشت
 جلسه تدوین کتب داستانی شهدای مرودشت برگزار گردید.   به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ درابتدای این جلسه که در محل اداره ارشاد مرودشت برگزار گردید علی مرادی مسئول انتشارات بوی باران و نویسنده کتاب زندگینامه شهید رشیدی با اشاره به ضرورت تهیه کتاب داستان با محوریت شهدای شهرستان اعلام کرد:

431730598_151224

 جلسه تدوین کتب داستانی شهدای مرودشت برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ درابتدای این جلسه که در محل اداره ارشاد مرودشت برگزار گردید علی مرادی مسئول انتشارات بوی باران و نویسنده کتاب زندگینامه شهید رشیدی با اشاره به ضرورت تهیه کتاب داستان با محوریت شهدای شهرستان اعلام کرد: پیش بینی ما تهیه کتابهای ۱۰۰ الی ۱۵۰ صفحه ای با داستان های بر مبنای خاطره پیرامون شهدای مرودشت است و توقع داریم پشتیبانی مالی این رویداد در مرودشت صورت گیرد.

دکتر علی کشاورزی نایب رئیس خانه مطبوعات و نویسنده کتاب مدافعان پارسه، ضرورت پرداختن به دایره وسیع تری از شهدای سرفراز مرودشت را یادآور شد و افزود: به علت تعدد مراکز فرهنگی و مخاطبین کتاب در مرودشت، توجیه اقتصادی و فرهنگی این کار ارزشمند مهیا است و از طرف دیگر کتابها بایدبا الگوی ملی و کیفیت مناسب تهیه شود.

 

وی ضرورت شناخت ابعاد و روحیات رزمندگان جنگ توسط نویسندگان را مورد تاکید قرار داد.

دکتر عبدالرضا قیصری مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس با اشاره به پتانسیل خوب حوزه ایثار و شهادت در مرودشت گفت: ظرفیت خوبی در مرودشت برای پرداختن به ادبیات مکتوب دفاع مقدس و شهداء موجود است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

 

این شاعر با سابقه، ضرورت تشکیل بانک ایده در شهرستان بزرگ مرودشت را مورد اشاره قرار داد بیان داشت: حق مرودشت در حوزه ادبیات دفاع مقدس استیفا نشده است.

 

دکتر قیصری با اشاره به در دستور کار بودن دائره المعارف شهدای فارس گفت: سوژه های موجود در مرودشت بار دراماتیکی و روایی بسیار خوبی دارند و به خوبی می توان با انتخاب های متنوع و مناسب، کتابهای پرمحتوا و ارزشمند تهیه نمود.

 

شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خوشحالی از شکل گیری این رویداد و لزوم پرداختن به رشادت های انجام شده درحوزه دفاع مقدس مرودشت افزود: کار درحوزه ایثارگری و شهادت تمامی ندارد و ماموریت حوزه فرهنگ در این حوزه، هرگز پایان نمی یابد. وی با توجه به گذشت زمان و احتمال از دست رفتن بخشی از حافظه دفاع مقدس نزد حاملان آن، خواستار سرعت بخشی به این جریان شد و افزود: نباید برای این کار، منتظر حامیان رسمی و سیاسی نشست و بهتر است خانواده های محترم شهداء و ایثارگران و همه علاقمندان حوزه دفاع مقدس را با این کار معنوی درگیر کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی با سپاس از تلاش های انجام شده به ویژه سایت عاشورائیان به مدیریت جعفر اسکندری گفت: شهرستان مرودشت درحوزه ادبیات مکتوب و مجازی و عرصه داستان دفاع مقدس (به دلیل برخورداری از استعدادهای فراوان) می تواند پیشرو و الگوی استان و حتی کشور باشد.

 

در پایان جلسه مقرر گردید دبیرخانه داستان نویسی و ادبیات دفاع مقدس تشکیل و با دعوت از تمام نویسندگان حوزه دفاع مقدس اعلام موجودیت نماید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر