۹:۰۴:۴۴ - یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵
تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرودشت / معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت: مدیریت بحران ها نیازمند هماهنگی دقیق بین ادارات اجرایی شهرستان است
به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مرودشت در محل فرمانداری برگزار شد.   در ابتدای این نشست سیدمختار امیری معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت که ریاست این جلسه را بر عهده داشت با بیان اینکه خشکسالی جزء بلایای طبیعی نامحسوس است و تداوم آن

unnamed

به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مرودشت در محل فرمانداری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست سیدمختار امیری معاون برنامه ریزی فرمانداری مرودشت که ریاست این جلسه را بر عهده داشت با بیان اینکه خشکسالی جزء بلایای طبیعی نامحسوس است و تداوم آن طی سالهای گذشته آسیبهای جبران ناپذیری را به شهرستان وارد کرده است گفت: مقابله با این بحران طبیعی نیازمند ساماندهی و هماهنگی دقیق بین بخش ها و گروه های درگیر و مسئولان شهر است.

 

امیری با اذعان به اینکه بدلیل خشکسالی و کاهش سطح آبهای زیرزمینی و سطحی در تامین آب شرب شهرستان دچار مشکلات جدی هستیم افزود: متاسفانه جامعه هنوز تهدید کمبود آب را درک نکرده و بدلیل همین ناآگاهی شاهد تداوم کشت محصولاتی آب بَر مثل برنج در برخی نقاط شهرستان هستیم.

 

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران مرودشت ادامه داد: در روزهای اخیر تعداد زیادی از چاه های غیرمجاز شهرستان با پیگیری شورای حفاظت آب مسدود شده است اما این اقدامات قهری اگر همراه با آگاهی مردم نباشد تاثیر پایداری نخواهد داشت. امیری در ادامه با اشاره به جمعیت بالا و موقعیت شهر مرودشت افزود: بدلیل موقعیت جغرافیایی مرودشت و قرار گرفتن آن در محور ترانزیتی، در صورت وقوع بحران با خیل عظیم مراجعین مواجه خواهیم شد که بیمارستان مرودشت با این سطح از امکانات و نیروی انسانی توان رسیدگی به این حجم از مراجعین احتمالی را نخواهد داشت.

 

سیدمختار امیری با اشاره به اینکه طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، از آذرماه شاهد بارندگی در سطح شهرستان خواهیم بود از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خواست با برنامه ریزی و هماهنگی، آمادگی لازم برای مواجهه با بحران های احتمالی ناشی از بارش باران را داشته باشند. معاون برنامه ریزی فرمانداری با اشاره به برگزاری مانور سراسری زلزله،آموزش شهروندان و مدیران را یکی ازاهداف برگزاری این مانور دانسته و افزود: آموزش به شهروندان در خصوص چگونگی مقابله با موقعیت های بحرانی یکی از مواردی است که اعضای ستاد باید آن را بطور ویژه مدنظر داشته باشند.

 

در ادامه این نشست محمدباقر یوسفی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه دستور کار این جلسه هماهنگی جهت برگزاری مانور زلزله در شهرستان است گفت: مانور زلزله طبق روال سالهای قبل در شهرستان مرودشت همزمان با سراسر کشور برگزار میشود. یوسفی ادامه داد:در روز ۲۵آذرماه مانور زلزله در یکی از مدارس مناطق محروم شهر مرودشت انجام خواهد شد.

 

دبیر ستاد مدیریت بحران مرودشت افزود: با تلاش برای مشارکت دادن مردم در این مانور،میتوانیم علاوه بر توان ستاد مدیریت بحران و دستگاه های مسئول، سطح آمادگی مردم در مواجهه با بحران ها را نیز بسنجیم. در ادامه این جلسه وظایف ادارات عضو ستاد در رابطه با برگزاری مانور زلزله تشریح و برنامه ریزی های لازم انجام شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر