۵:۳۷:۵۰ - سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵
تشکیل شورای راهبردی “زن و دفاع مقدس” در مرودشت
فرماندار مرودشت از تشکیل شورای راهبردی زن و دفاع مقدس باهدف معرفی نقش بانوان در دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، ماشاءالله حیدرزاده در نخستین نشست شورای راهبردی زن و دفاع مقدس که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان فارس و مسؤولان امور

n00026903-b

فرماندار مرودشت از تشکیل شورای راهبردی زن و دفاع مقدس باهدف معرفی نقش بانوان در دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، ماشاءالله حیدرزاده در نخستین نشست شورای راهبردی زن و دفاع مقدس که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان فارس و مسؤولان امور بانوان اداره‌ها و نهادهای این شهرستان در سالن اجتماعات شهید رجایی این فرمانداری تشکیل شد آرامش و امنیت امروز جامعه را مرهون مجاهدت و ازخود گذشتگی ایثارگران و شهدای انقلاب و دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: ما مدیران و کارگزاران نظام باید در کنار مسؤولیت‌ها و مأموریت‌های محوله یادی از بزرگانی بکنیم که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه نقش‌آفرینی کردند و دفاع از کیان و ناموس را بر ادامه حیات ترجیح دادند.

 

وی بیان داشت: آنان دلیرمردانی بودند که از همه‌چیز خود برای حفظ و بقای نظام و انقلاب گذشتند و رفتند تا امروز کشور ما در مقایسه با کشورهای همسایه در ثبات کامل به سر ببرد.

 

وی با ابراز خرسندی از تشکیل شورای راهبردی “زن و دفاع مقدس” در شهرستان مرودشت تصریح کرد: این حرکت و اقدام می‌تواند موجب هویت‌بخشی و ارج‌گذاری به مقام و جایگاه زنان در جامعه شود.

 

فرماندار مرودشت خواستار مرور خاطرات توسط اساتید و معلمانی که در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند شد و بیان داشت: وصف خاطرات، رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان برای جوانانی که گذر زمان آنان را از فرهنگ جهاد و شهادت بیگانه کرده است می‌تواند خوراک خوبی در مقابل هجمه‌ها و آثار سو و مخرب تبلیغات دشمنان نظام و انقلاب باشد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان فارس نیز در ادامه با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: در مبحث دفاع مقدس، خاطرات و ابعاد گوناگون بیان‌شده اما کافی نیست.

 

وی بیان داشت: آنچه امروز در وصف دفاع مقدس مکتوب شده و به رشته تحریر درآمده مردانه بوده و نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس مظلوم واقع شده است.

 

خداداد ابراهیمی، پایداری و ولایت‌پذیری رزمندگان را مرهون تربیت اسلامی و دینی مادران در آن زمان برشمرد و تصریح کرد: اگر همسران و مادران اجازه حضور ما را در جبهه‌ها نمی‌دادند و فرزندان را نگه‌داری و محیط خانواده را مدیریت و رهبری نمی‌کردند آیا امروز در جامعه آرامشی بود که اکنون پا به‌پای رهبر معظم انقلاب از ارزش‌ها، کیان و تمدنمان این‌گونه جانانه دفاع کنیم.

 

وی هدف از تشکیل شورای راهبردی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس را در شهرستان‌های استان فارس احیای مفاخر دفاع مقدس و جاودانه کردن ارزش جهاد و مجاهدت برشمرد و گفت: یکی از موضوعات فرهنگی که امروز دغدغه رهبر فرزانه انقلاب است گمشده‌ای به نام مادران و همسران مجاهدی بوده که در دفاع مقدس سنگر پشتیبانی را در پشت جبهه خالی نکردند و با حمایت‌های روحی و کمک‌های مادی و معنوی موجب پیروزی‌های ظفرمندانه رزمندگان می‌شدند که کمتر به آن پرداخته شده است.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر