خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۱/۱۶ ۰۸:۵۸
شناسه خبر : 13544

تشکیل کمیته رفع موانع تولید در مرودشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس از تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان مرودشت خبر داد.   یدالله رحمانی در حاشیه بررسی پاره‌ای از مشکلات تولید در مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: توسعه اقتصادی، ...

13910412000110_PhotoA

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار فارس از تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان مرودشت خبر داد.

 

یدالله رحمانی در حاشیه بررسی پاره‌ای از مشکلات تولید در مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: توسعه اقتصادی، رشد بهره‌وری و نوآوری، حاصل توانمندی بالقوه نیروها و منابع انسانی است.

 

وی بهره‌گیری و سیاست‌گذاری بر مبنای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را یکی از راهکارهای راهبردی برای خروج از رکود در بخش تولید عنوان کرد و بیان داشت: تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و تکیه‌بر اقتصاد درون به‌خوبی می‌تواند مشکل‌گشای بسیاری از دستاوردهای بخش اقتصاد ملی باشد.

 

رحمانی از تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید طی ماه جاری در مرودشت خبر داد و افزود: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بسیاری منابع انسانی و طبیعی یکی از برندهای منحصربه‌فرد در حوزه صنعتی بود که واگذاری غیراصولی و مدیریت ناکارآمد کارخانه آزمایش مرودشت طی سال‌های گذشته تولیدات آن را با رکود مواجه و بخش اعظمی از نیروی انسانی شاغل را بیکار و خانه‌نشین کرد.

 

معاون استاندار فارس بیان کرد: چنانچه هیئت‌مدیره کارخانه آزمایش مصمم به ادامه کار و تولید نباشند ما مجبور خواهیم شد این کارخانه را که هزاران کارگر از طریق آن امرار معاش و ارتزاق می‌کردند بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه ضوابطی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

وی همچنین در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین کشتارگاه تمام‌مکانیزه مرغ در حال ساخت جنوب کشور در مرودشت با ابراز خرسندی از ورود بخش خصوصی و تأسیس چنین پروژه باعظمتی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه بدون دخالت و همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت میسر نخواهد شد.

 

به گزارش فارس، کشتارگاه صنعتی و تمام‌مکانیزه مرغ جنوب کشور با ذبح اسلامی، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در زمینی به مساحت ۸ هکتار و زیربنای ۱۱ هزار مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۰ میلیارد ریال در مرودشت در حال ساخت است.

 

این پروژه تمام‌مکانیزه با به‌کارگیری ۲۰۰ نیروی انسانی به‌صورت مستقیم قادر خواهد بود ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت کشتار و پس از بسته‌بندی وارد بازارهای داخلی و خارجی کند.