۱۴:۵۸:۲۹ - پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴
«تشیع انگلیسی» چیست؟ چه مأموریتی دارد؟
افکارنیوز: وحدت جهان اسلام همواره مورد تائید امام(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته و هر گونه ایجاد اختلاف را امام امت منع کرده اند. در این میان این روزها «شیعه انگلیسی» که از نام آن مشخص است وابسته به انگلیس تفرقه افکن و شرور است و از سرویس های امنیتی این کشور تغذیه می

04

افکارنیوز: وحدت جهان اسلام همواره مورد تائید امام(ره) و مقام معظم رهبری قرار داشته و هر گونه ایجاد اختلاف را امام امت منع کرده اند. در این میان این روزها «شیعه انگلیسی» که از نام آن مشخص است وابسته به انگلیس تفرقه افکن و شرور است و از سرویس های امنیتی این کشور تغذیه می شود با استفاده از قدرت و ثروت سعی در چهره ای متحجرانه از اسلام دارند و حتی در مواضع خود از هفته وحدت به عنوان هفته برائت نام می برند و قمه زنی را نه تنها حلال که واجب هم می دانند.

 

تشیع انگلیسی به تعبیر مقام معظم رهبری

اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، رژیم غاصب صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ این را خوب فهمیدند، درست فهمیدند؛ لذا از یک طرف گروه‌های تکفیری را به راه می‌اندازند که نه فقط شیعه را تکفیر کنند، بلکه بسیاری از فِرق اهل سنّت را هم تکفیر کنند؛ از آن طرف هم یک عدّه مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می‌بینید، می شنوید، یا خبر دارید. وسائل ارتباط جمعی و رسانه در اختیار اینها می گذارند؛ در کجا؟ در آمریکا! در کجا؟ در لندن! آن تشیّعی که از لندن و از آمریکا بخواهد برای دنیا پخش بشود، آن تشیّع به درد شیعه نمیخورد.

 

رهبران دینی تشیّع و بخصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام بزرگوار و دیگران، این همه تأکید می کنند بر حفظ اتّحاد امّت اسلامی و برادری مسلمانان با یکدیگر، آن‌وقت یک عدّه‌ای – کاسه‌ی داغ‌تر از آش – دنبال آتش‌افروزی، دنبال ایجاد درگیری و اختلاف [هستند]. این همان چیزی است که دشمن میخواهد؛ این همان چیزی است که دشمنان دنیای اسلام که نه شیعه‌اند، نه سنّی‌اند، نه این را دوست دارند، نه آن را دوست دارند، دنبالش هستند. اینها را باید بفهمیم، اینها را باید توجّه کنیم.

 

این همان اسلامی است که شهید سید مرتضی آوینی آن را این گونه وصف می کند: «آخرین مقاتله ما، به مثابه سپاه عدالت، نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است؛ که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیرپاتر است. اگر چه این یکی نیز ولو هزار ماه باشد به یک شب قدر فرو خواهد ریخت و حق‌پرستان و مستضعفان وراث زمین خواهند.

 

***

 

حجت الاسلام و المسلمین صادق گل زاده معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به فرمایشات حضرت امام(ره) که فرمودند اسلام، انحراف و کمک به ظلم را نمی پذیرد، گفت:

 

‌‌‌ایشان در نقطه مقابل، اسلام امریکایی را تعریف می کنند و جریاناتی چون وهابیت، داعش و جبهه النصره را مطرح می کنند.

 

وی شاخص های استراتژیک اسلام و تشیع را مبنی بر محوریت قرآن و پیامبر(ص) دانست و افزود: ‌‌‌در قرائت اسلام ناب، اهل بیت(ع) و عقلانیت، شاخص های برتر و برجسته دیگری هستند که دارای مقبولیت و ظرفیت جذب افراد است.

 

این تحلیلگر مسائل جهان اسلام به بی فایده بودن جنگ رو در رو با مسلمانان از سوی غرب گفت: ‌‌‌آن ها از این رویارویی با نفاق فاصله گرفتند و با تغییر سنگر، با ظرفیت دیگری وارد شدند و از درون و بیرون با اسلام مبارزه کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین گل زاده بروز و ظهور انقلاب اسلامی را منجربه برهم ریختگی ادبیات اسلامی عنوان و اظهار کرد: ‌‌‌امریکا و انگلیس قصد کردند تفکر انقلاب اسلامی و اندیشه اسلام ناب اسلامی را مورد حمله قرار دهند؛ از جمله اختلاف افکنی درون اسلامی و درون منطقه ای که ملاحظات زبانی، اقوام و قومیتی را مطرح کردند.

 

وی با بیان اینکه استکبار قصد داشت ایران را مرکز خشونت نشان دهد، گفت: ‌‌‌در ادامه جریان بودایی را در مقابل اسلام، بعنوان یک جریان معنویت گرا در غرب برجسته و این پازل را چنان کامل کردند که از درون، شیعه و سنی را بکوبند.

 

حجت الاسلام و المسلمین معزی نیز با بیان اینکه تشیعِ ساختِ دستِ انگلیس با اصلِ صهیونیسم، هیچگونه مبارزه ای ندارد، گفت: ‌‌‌این اسلام زبان تهمت و ناسزاگویی است و دیدیم که مقام معظم رهبری نیز این نوع گفتار را تحریم کردند.

 

وی با بیان این‌که «در آستانه ماه محرم قرار داریم» افزود: امروز به خصوص در مراسمات محرم، بدخواهان این قله را هدف گرفته‌اند و سعی در ضربه زدن به حقیقت عاشورا دارند. وی با اشاره به قمه زنی نیز گفت: یک روز فکر می‌کردند که قمه زنی فضیلت دارد و به جوان‌ها القا می‌کردند که اگر می‌خواهید عزاداری مقبول شود باید خون دهید. بعد از آن، مقام معظم رهبری فتوا به حرام بودن «قمه زنی» دادند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر