۱۴:۱۷:۴۹ - شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴
توصیه های نیروی انتظامی مرودشت برای والدینی که فرزند محصل دارند
پایگاه خبری پلیس- هیچ پدری به هنگام صبح بیدار نمی شود تا زندگی فرزندش را تیره و تار سازد و هیچ مادری با خود نمی گوید امروز اگر فرصتی پیش بیاید بر سر فرزندم داد خواهم زد و یا او را تحقیر خواهم کرد، با این وجود باز هم جنگ و جدال در می گیرد

81668137-70009545

پایگاه خبری پلیس- هیچ پدری به هنگام صبح بیدار نمی شود تا زندگی فرزندش را تیره و تار سازد و هیچ مادری با خود نمی گوید امروز اگر فرصتی پیش بیاید بر سر فرزندم داد خواهم زد و یا او را تحقیر خواهم کرد، با این وجود باز هم جنگ و جدال در می گیرد برای اجتناب از این وضع ناخواسته، توجه به این نکات ضروری است.

 

*صبح بخیر:

مادر هرگز نباید کودک محصل خود را صبح ها از خواب بیدار کند. کودک از اینکه مادر هر روز صبح به اتاق او بیاید وپتو را از روی او بکشد و بگوید ((یالا بلند شو مگر نمی بینی که دیرت شده)) نفرت دارد، اگرکودک با صدای ساعت زنگدار بیدار شود بهتر است تا با صدای زنگدار بیدار شود، بهترین هدیه برای فرزند محصلمان یک ساعت زنگدار است.

 

*صبحانه بدون استرس:

هنگام صرف صبحانه موقع مناسبی برای آموزش اصول اخلاقی و آداب و معاشرت نیست، صبحانه بایستی در یک جو خوشایند صرف شود. هرگونه بگو مگو با کودک اغلب خواب آلوده و بدخلق است، می تواند به اوقات تلخی منجر شود، استفاده از سخنان نیش دار و طعنه آمیز تهدید جدی برای سلامت روانی کودک به حساب می آید و تحت تمام شرایط بایستی مودبانه با کودک صحبت کرد.

 

*پول توجیبی:

پول توجیبی، مخارج روزانه کودک است نه اهرم فشار علیه ا،. والدین نبایستی هنگام عصبانیت پول توجیبی کودک را قطع کنند و هنگام خوشحالی بی جهت مقدار آن را زیاد کنن،. مقدار پول تو جیبی نیز باید بر مبنای توان مالی خانواد خانواده و نیازهای سنی کودک تعیین شود.

 

*لباس پوشیدن:

کودکان وقتی به مدرسه می روند، نباید لباس های گران قیمت پوشیده باشند تا مدام نگران تمیز نگه داشتن آن باشند، کودک باید آزاد باشد تا بدود، بپرد، توپ بازی کند و این موارد بر تمیز ماندن لباس های او ارجحیت دارد، به جای ایراد موعظه در مورد پاکیزگی، بهتر است چند دست لباس ارزان قیمت و با دوام برای فرزندمان تهیه کنیم تا از طریق سلامت روانی اش نیز بیشتر تامین نماییم.

 

*عجله نکنید:

وقتی به کودک فشار می آورید که عجله کند، او بیش از پیش وقت را هدر می دهد، ضمن اینک ، عجله معمولا باعث می شود تا کودک وسایل شخصی خود را در منزل جا بگذار،. بهترین کار در این گونه مواقع این است که اشیا فراموش شده بدون متهم کردن کودک به فراموشکاری و عدم مسئولیت به او بدهی.

 

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت استان فارس


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر